Speling op aandrijfassen
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
nee, denk dat ze ook voor andere auto's gebruikt worden.
Die vriend van me heeft een garage en toen ik hem vroeg wat ik moest doen zij hij Ty-wraps kan maar ligarex is beter....en die heb ik liggen dus als je ze wil hebben kom je maar langs...
Hij gaf aan dat soms een Ty-warp niet kan omdat dan dat hobbeltje in de weg zit..of bij plaatsen waar het heel warm wordt(ze smelten de Ty-wraps!!)...en dat je dan ligarex nodig hebt.
Hij heeft veel geinige apparaatjes en middeltjes in zijn grarage maar neem aan dat hij ze niet alleen voor Citroen's heeft liggen.
Kan hem wel eens vragen waar hij die vandaan heeft.
Die vriend van me heeft een garage en toen ik hem vroeg wat ik moest doen zij hij Ty-wraps kan maar ligarex is beter....en die heb ik liggen dus als je ze wil hebben kom je maar langs...
Hij gaf aan dat soms een Ty-warp niet kan omdat dan dat hobbeltje in de weg zit..of bij plaatsen waar het heel warm wordt(ze smelten de Ty-wraps!!)...en dat je dan ligarex nodig hebt.
Hij heeft veel geinige apparaatjes en middeltjes in zijn grarage maar neem aan dat hij ze niet alleen voor Citroen's heeft liggen.
Kan hem wel eens vragen waar hij die vandaan heeft.
onder druk wordt alles vloeibaar
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 205
- Lid geworden op: wo 28 jul, 2004 14:11
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Trillend stuur
Dag Robin,robin2cv schreef:hey
Ik weet niet dat dit hier thuis hoort. Maar sinds kort als ik een beetje mijn wielen draai om een bocht te nemen dan gaat mijn stuur bibberen als ik het dan wat verder draai of terug draai dan is dit weg. Heb dit nu een aantal keer voor gehad en vind dit niet echt veilig klinken. Nu ik heb dit nooit gehad en sinds kort er een ander aandrijfas opgzet die ik nog had liggen kan het zijn dat het hier aanliegt?
Soms heeft de 2cv ook de neiging dit te doen als ik hard 100+ rij en ik een putje raak ofzo. Ik heb al gedacht de schokdempers ofzo maar die zitten er vooraan nog maar 45000 km op zijn lips van duckhunt. Iemand een gedacht?
RObin
komt me maar al te bekend voor deze klacht. Ik heb het zelf ook gehad. Bij mij was de oplossing om de insluitmoeren van de stuurkogels aan de wielzijde aan te draaien. Er zat namelijk een klein beetje speling op de stuurkogel. Als je het netjes wilt doen moet je hem eigenlijk helemaal eruit halen en controleren of de kogel niet te ovaal is geworden. Als je hem uit elkaar hebt ook gelijk even controleren of de veer (achter de schotel waar de stuurkogel ingeklemd zit) nog goed kan bewegen. Deze zit namelijk soms vast door het vet dat erin verzeept.
Vergeet ook niet om je wieluitlijning te controleren als alles weer in elkaar zit!
groetjes en succes,
Ward