Restauratie van de backfire eend
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ha! ik zit met hetzelfde dilemma. glans is mooi, maar satijn vind ik zelf ook heel mooi! voordelen van satijn/mat zijn dat foutjes in het spuitwerk minder opvallen en (roest)reparaties makkelijk en goedkoop uit te voeren zijn. en zoals je zegt een mattige kleur haalt alles wat glimt zo mooi naar voren!
douwe -er zelf ook nog niet uit-
douwe -er zelf ook nog niet uit-
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Er wordt wel eens gezegd dat de luchtstroom door de eend zorgt dat er geen vocht in de cabine blijft, de gaten onder de reserve band zorgen dan voor de goede lucht stroom (bij de oudere types zitten de gaten helemaal achter aan waar door er meer stroming is). Met die mooie dansvloer achter in bij jou zorg je misschien voor een te goede afdichting?backfire schreef:Kleine update veel werk, gisteren nieuwe parket vloer gelegd, met veel dank aan het werk van Johannes en een beetje maatwerk van mij.
Heb het alleen van horen zegen, zelf geen ervaring maar kan me wel in het verhaal vinden.
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
Als de gaten onder het reservewiel zitten lijkt het me sterk dat er een mooie luchtstroom zou ontstaan. Citroën België had vroeger de AZC en in Frankrijk was de ENAC-kit beschikbaar, allebei met vlakke laadvloer tot achteraan. Ook de Dyane commerciale had een ... Dat houten vloertje lijkt me dus geen probleem.
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
hey niet vloeken matzwart is alleen mooi op een solexthe Nosepicker schreef:Ron, je ging toch voor matzwart?
@gillis, die gaten zitten bij mij gewoon dicht hoor, met zo'n mooi zwart dopje.
Ik heb al 15 jaar zo'n plank achterin en de enige roestvoerming is door een gedeukt staartstuk (lantaarpaaltje 2x in dezelfde hoek maar wel met een interval van 5 jaar, hoor. ) en tussen chassis en koets, waar het water blijft hangen, samen met pekel.
werk van vandaag, rechter spatbord beetjes schoongemaakt, helaas vorige eigenaar heeft de transport lak laten zitten EN alleen de buitenkant in de lak gezet. Daarna een flinterdun laagje tectyl er op gezet. Dus niet veel bescherming, roestvorming was al bezig, ook onder de lak. En natuurlijk past ie niet, lijkt alsof hij 5mm langer is, met een beetje pech is het een imitatie. Nog genoeg te doen dus om het spatbord aan te passen.
Vandaag ook definitief stuurhuis beugel vastgezet, zit in de epoxy primer.
Morgen linker spatbord maar eens schoonmaken, hopelijk is het een orginele, maar er zit wel een deukje in het scherm.
Ga door met je parket tot voren zou ik zeggen. Een beetje het boot-gevoel
Een kennis uit maastricht had een mooi perzisch tapijt in zijn eend met gaten erin voor de bankrails natuurlijk....
@sam,
Ik heb op een franse sloop ooit een ENAC gevonden met een perfect laadvloertje, toen ik aan de onderkant op de bakvloer klopte sloeg ik er met mijn hand doorheen. Hij hing alleen nog aan elkaar van teer en vuil .
Een kennis uit maastricht had een mooi perzisch tapijt in zijn eend met gaten erin voor de bankrails natuurlijk....
@sam,
Ik heb op een franse sloop ooit een ENAC gevonden met een perfect laadvloertje, toen ik aan de onderkant op de bakvloer klopte sloeg ik er met mijn hand doorheen. Hij hing alleen nog aan elkaar van teer en vuil .
diverse Citroens, wat anders.
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Vandaag nie veul gedaan, was te mooi weer.
ff passen
Wel weinig ruimte over bij de motorruimte. Van bestuurdskant gezien, linker spatbord ontdaan van tectyl en het is goed te merken dat dit een orgineel spatbord is. Donkerbruine primerlaag in plaats van cheapo transportlak en zeker tot 2mm dik tectyl EN zowel binnenkant als buitenkant in de lak.
ff passen
Wel weinig ruimte over bij de motorruimte. Van bestuurdskant gezien, linker spatbord ontdaan van tectyl en het is goed te merken dat dit een orgineel spatbord is. Donkerbruine primerlaag in plaats van cheapo transportlak en zeker tot 2mm dik tectyl EN zowel binnenkant als buitenkant in de lak.
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Ej ej ik heb ook imitatiespatborden, maar ze passen vanzelf beter hoor!!! Gewoon goed lang laten zitten!!! [helaas pasten de driehoekjes nog steeds niet, dus heb ik een stuk uit 't spatbord geflext waar 'ie aan de binnenkant vastzit op het schutbord]
Verder supermooi vloertje, doet me denken aan amerikanen!! Alleen zou je, net al bij onze truck, van die chromen banen erop moeten leggen!!! Weet je hoe mooi!!!
Verder supermooi vloertje, doet me denken aan amerikanen!! Alleen zou je, net al bij onze truck, van die chromen banen erop moeten leggen!!! Weet je hoe mooi!!!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
hoe bedoel je? ben ook toe aan de voorspatborden (ook imitatie) die driehoekjes bedoel je die tussen de motorkap en het spadbord zit? of wat anders? want toen ik het probeerde moest ik ze echt onder spanning zetten om ze er op te krijgen..thomaaas schreef:Ej ej ik heb ook imitatiespatborden, maar ze passen vanzelf beter hoor!!! Gewoon goed lang laten zitten!!! [helaas pasten de driehoekjes nog steeds niet, dus heb ik een stuk uit 't spatbord geflext waar 'ie aan de binnenkant vastzit op het schutbord]
onder druk wordt alles vloeibaar