dorpel koker conserveren met PU schuim
dorpel koker conserveren met PU schuim
Voor de restauratie van mijn 2CV6 ben ik bezig met o.a. het vervangen van de dorpel kokers en de vloerplaten.
Voor de conservering van de dorpelkokers denk ik aan het vullen met een PU schuim.
Heeft hier iemand ervaring mee en wat zijn de opmerkingen ?
Roelben
Voor de conservering van de dorpelkokers denk ik aan het vullen met een PU schuim.
Heeft hier iemand ervaring mee en wat zijn de opmerkingen ?
Roelben
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 432
- Lid geworden op: ma 7 apr, 2003 15:34
- Locatie: Ovezande (zeeland)
niet doen. Dit gaat alleen als je dit onder geconditioneerde omstandigheden doet, en de dorpels vervolgens hermetisch dicht.
Anders krijg je condens tussen de pur en het staal en is je dorpel binnen 2 jaar weg.
Beter is om deze aan de binnenkant goed te behandelen en blijvend te ventileren.
Anders krijg je condens tussen de pur en het staal en is je dorpel binnen 2 jaar weg.
Beter is om deze aan de binnenkant goed te behandelen en blijvend te ventileren.
AZ A2 '70
AK400 '76
AK400 '76
voor ECHT goede holle ruimte behandelingen even deze test lezen:
link
ik heb al te vaak PU gevulde auto's gezien, werkt gegarandeerd NIET. En als er ooit nog gelast moet worden heb je behoorlijk kans op een brandende fakkel als auto.
in een holle ruimte die je (probeert) hermetisch af te sluiten ontstaat trouwens altijd condens, ook niet doen dus.
link
ik heb al te vaak PU gevulde auto's gezien, werkt gegarandeerd NIET. En als er ooit nog gelast moet worden heb je behoorlijk kans op een brandende fakkel als auto.
in een holle ruimte die je (probeert) hermetisch af te sluiten ontstaat trouwens altijd condens, ook niet doen dus.
Ami 8 break
PUR is niet geschikt voor dit doeleind, het heeft geen gesloten celstructuur en zal dus zeker vocht opnemen in de loop van de tijd. Hierdoor is er ook geen hechting meer met het metaal.
Als je deze methode al zou willen toepassen (waar ik zelf beslist niet in geloof!!) gebruik dan de schuimen die gebruikt worden in de botenbouw vanwege het drijfvermogen.
Deze hebben een gesloten celstructuur en nemen geen vocht op. Overigens wordt deze eigenschap ook in de loop van de jaren slechter en kan het 1 vieze gore bende worden.
Maar PUR schuim gebruiken: NOOIT DOEN!
Zoals de voorgangers al aangeven: "gewoon" goedtectyleren met een merkartikel.
Succes in ieder geval.
Als je deze methode al zou willen toepassen (waar ik zelf beslist niet in geloof!!) gebruik dan de schuimen die gebruikt worden in de botenbouw vanwege het drijfvermogen.
Deze hebben een gesloten celstructuur en nemen geen vocht op. Overigens wordt deze eigenschap ook in de loop van de jaren slechter en kan het 1 vieze gore bende worden.
Maar PUR schuim gebruiken: NOOIT DOEN!
Zoals de voorgangers al aangeven: "gewoon" goedtectyleren met een merkartikel.
Succes in ieder geval.