olietemperatuur meter aansluiten
olietemperatuur meter aansluiten
Hoi allemaal,
ik heb een olietemp. meter aangesloten, maar hij doet t niet echt.
op de meter zit:
+ op de geschakelde spanning aangesloten
- op de massa
G op de sensor aangesloten die in het carter zit.
de meter beweegt iets als ik op contact zet maar verder gebeurdt er niks.
wie o wie kan mij helpen.
ik ga niet zomaar wat uitproberen want ik heb geen zin in een verbrande meter.
groeten
graag snel reactie, want ik vrijdag op vakantie naar Italie
ik heb een olietemp. meter aangesloten, maar hij doet t niet echt.
op de meter zit:
+ op de geschakelde spanning aangesloten
- op de massa
G op de sensor aangesloten die in het carter zit.
de meter beweegt iets als ik op contact zet maar verder gebeurdt er niks.
wie o wie kan mij helpen.
ik ga niet zomaar wat uitproberen want ik heb geen zin in een verbrande meter.
groeten
graag snel reactie, want ik vrijdag op vakantie naar Italie
Knallen met die hap!
- Sjarel Ston
- Beginner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: ma 16 mei, 2005 10:41
- Locatie: Nijmegen
Hoi Heinrich
Ik had laatst precies hetzelfde probleem met mijn metertje. Bij mij bleek toen dat we een kabelschoentje iets te enthousiast hadden samen geknepen. Hierdoor was er een kabelbreuk ontstaat en maakte het geheel geen contact. Ik hoop dat je er iets aan hebt en anders veel succes met het zoeken naar de oplossing!
Ik had laatst precies hetzelfde probleem met mijn metertje. Bij mij bleek toen dat we een kabelschoentje iets te enthousiast hadden samen geknepen. Hierdoor was er een kabelbreuk ontstaat en maakte het geheel geen contact. Ik hoop dat je er iets aan hebt en anders veel succes met het zoeken naar de oplossing!
mijn meter reageerd wel als ik hem op contact zet. het is maar een beetje, 1,2 mm maar, dat duid niet op een kabelbreuk en op de pootjes van de meter meet ik spanning.Sjarel Ston schreef:Hoi Heinrich
Ik had laatst precies hetzelfde probleem met mijn metertje. Bij mij bleek toen dat we een kabelschoentje iets te enthousiast hadden samen geknepen. Hierdoor was er een kabelbreuk ontstaat en maakte het geheel geen contact. Ik hoop dat je er iets aan hebt en anders veel succes met het zoeken naar de oplossing!
Knallen met die hap!
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
is gewoon leuk zo'n ding.backfire schreef:Heinrich wat heef de olietemp meter met je vak naar italie te maken? Je bent toch niet bang voor een te hete motor? Als je gewoon rustig de berg omhoog gaat dan zal ie eerder onderkoeld raken door de enorme ventilator.
en ja er zit genoeg olie in en lijkt me logisch dat ie op temperatuur moet komen.
maar ik heb er nog over nagedacht en het kan inderdaad wel de kabel van sensor naar meter zijn.
Knallen met die hap!
-
- Gebruiker
- Berichten: 80
- Lid geworden op: wo 18 jul, 2007 13:09
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
ik heb ook zo'n metertje, maar die doe het alleen op een andere sensor dan de standaard sensor en pas als je een heeeeel eind gereden hebt komt ie een beetje omhoog. Lees de ervaringen op het www.burtonclub.nl/forum ook maar eens. SUC6!
Fotosite: http://www.mijnalbum.nl/Album=SUQLHMKT update 06-09-2008
zo, ben terug van vakantie en de meter doet het gewoon!
bij korte ritten komt de meter niet verder dan zo'n 52 graden en op de snelweg komt ie op 85 graden.
bij de gotthardtunnel kwam ie op 115 graden.
wel grappig al die auto's met oververhitte motoren
ik weet niet af dat allemaal klopt...
maar goed naar 3650 km weer veilig thuis en de gereedschapkist is de hele vakantie dicht gebleven
olieverbruik: 1.5 l ook niet slecht dacht ik zo!
de rit begon in nijmegen via duitsland door zwitserland, naar milaan vervolgens florance, livorno toen naar frankrijk via genove naar cannes.
toen maar weer terug door de bergen naar grenoble( vette bergen en veel regen!) lyon toen waren we weer thuis!
ook lache al die italianen die zo gek naar me zitten te kijken, het verbaaste mij echter dat ik de hele vakantie maar 5 collega eenden tegenkwam.... zowel in frankrijk als italie....
dit was echter een test, volgend jaar naar mongolie!
grtn!
bij korte ritten komt de meter niet verder dan zo'n 52 graden en op de snelweg komt ie op 85 graden.
bij de gotthardtunnel kwam ie op 115 graden.
wel grappig al die auto's met oververhitte motoren
ik weet niet af dat allemaal klopt...
maar goed naar 3650 km weer veilig thuis en de gereedschapkist is de hele vakantie dicht gebleven
olieverbruik: 1.5 l ook niet slecht dacht ik zo!
de rit begon in nijmegen via duitsland door zwitserland, naar milaan vervolgens florance, livorno toen naar frankrijk via genove naar cannes.
toen maar weer terug door de bergen naar grenoble( vette bergen en veel regen!) lyon toen waren we weer thuis!
ook lache al die italianen die zo gek naar me zitten te kijken, het verbaaste mij echter dat ik de hele vakantie maar 5 collega eenden tegenkwam.... zowel in frankrijk als italie....
dit was echter een test, volgend jaar naar mongolie!
grtn!
Knallen met die hap!