polyester om de bodemplaat ?
-
- Beginner
- Berichten: 37
- Lid geworden op: ma 30 jun, 2008 02:55
- Locatie: almere
polyester om de bodemplaat ?
mijn bodemplaten beginnen een beetje slecht te worden . nu zegt een kennis van me dat je ze als het waren in kunt pakken met polyester matten boven en onder en dan harsen en dan rot het nooit meer . nou is mijn vraag word hier een punt van gemaakt bij de APK of mag het gewoon ?
-
- Beginner
- Berichten: 37
- Lid geworden op: ma 30 jun, 2008 02:55
- Locatie: almere
-
- Beginner
- Berichten: 37
- Lid geworden op: ma 30 jun, 2008 02:55
- Locatie: almere
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Water komt op den duur onder de polyester. Polyester wordt hard en zal niet meebuigen met het staal. De koets en de bodemplaten zullen iets buigen tijdens het nemen van een bocht.
Als het om oppervlakteroest gaat. Roest verwijderen en plaat behandelen met Fertan/Owatrol/Menie/etc. Daarna behandelen met bijvoorbeeld Tectyl 190. Deze lagen bleven enigzins elastisch.
Met polyster gaan werken op roest of als antiroest is knoeien. Als dit zou helpen dan zou iedereen dat inmiddels wel doen.
Polyester is over het algemeen een lapmiddel om gaten op te vullen waar staal is weggerot. Nieuw staal inlassen is natuurlijk beter.
Kortom: Niet doen dus.
Als het om oppervlakteroest gaat. Roest verwijderen en plaat behandelen met Fertan/Owatrol/Menie/etc. Daarna behandelen met bijvoorbeeld Tectyl 190. Deze lagen bleven enigzins elastisch.
Met polyster gaan werken op roest of als antiroest is knoeien. Als dit zou helpen dan zou iedereen dat inmiddels wel doen.
Polyester is over het algemeen een lapmiddel om gaten op te vullen waar staal is weggerot. Nieuw staal inlassen is natuurlijk beter.
Kortom: Niet doen dus.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Re: polyester om de bodemplaat ?
Ze zien bij APK stations nogal wat 'reparaties' van dragende delen, zoals kokerbalken waarin de gaten gedicht zijn met polyester of dakleer. Ik denk dat de keurmeester zich even achter de oren krabt en daarna graag wil weten hoeveel staal er nog onder de polyester zit. Dus dat hij gaat twijfelen aan je hele bodemplaat.gregory meijer schreef:Nou is mijn vraag word hier een punt van gemaakt bij de APK of mag het gewoon ?
Daarnaast kun je je de vraag stellen of je zo wil repareren, om bovenstaande redenen, door torsie komt de polyesterlaag altijd iets los te zitten van de bodemplaat met als resultaat: weg roestbescherming.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
Een nieuw stuk inlassen is niet zoveel werk, en die tijd ben je ook kwijt met prutsen met polyesther. Door de capilaire werking trekt er juist water tussen de polyesther en plaatdeel, en dan blijft het continu nat dus nog sneller rotten!
Dus ook ik zeg niet doen!
Dus ook ik zeg niet doen!
Citroen Mehari 1977
Citroen 2cv special 1976
Citroen C1 Ambiance 2010
Citroen 2cv special 1976
Citroen C1 Ambiance 2010
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
het waarom snap ik wel. een polyester reparatie setje is 20 euro. iets lassen kost je minstens het 10 voudige. het is een verkeerde gedachte, dat ben ik met je eens, maar snap het wel. toen ik zelf nog niet kon lassen heb ik me zelf er ook wel eens bijna toe laten verleiden.SamClukkers schreef:Sinds mijn geboorte vraag ik me al af waarom mensen auto's oplappen met polyester. Uiteindelijk verberg je de ware aard van je auto bij de APK-keuring en hou je ook nog eens jezelf voor de gek door alles er mooier uit te laten zien dat het in werkelijkheid is.
als je nou een gat in, weet ik veel, een spatbord wil vullen en niet kan lassen, ga dan lekker prieken met polyester, maar ga niet lopen klooien met polyester op (semi) dragende delen!!! je wordt er gewoon niet blij van
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Gewoon echt nooit aan beginnen, blijft een lapmiddel!
Je krijgt de polyestermat uberhaupt nooit goed gevormd om de stoelbalkjes, de hechting is K... (zoals door vele voorgangers ook al is aangegeven)
en als je echt de juiste materialen wil gebruiken ben je aan polyester meer kwijt als aan het kopen van nieuwe bodemplaten.
Je krijgt de polyestermat uberhaupt nooit goed gevormd om de stoelbalkjes, de hechting is K... (zoals door vele voorgangers ook al is aangegeven)
en als je echt de juiste materialen wil gebruiken ben je aan polyester meer kwijt als aan het kopen van nieuwe bodemplaten.
-
- Gebruiker
- Berichten: 108
- Lid geworden op: di 24 jun, 2008 18:54
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Je zou plexiglas erin kunnen lijmen, dan zit je droog EN kun je de weg zien.
Mijn bodemplaten zijn hier en daar ook licht-doorlatend, in het verleden ook een keer gelapt met een of andere kunsthars denk ik. Hij staat nu te wachten tot hij naar de ontlakker kan, dan zal daar blijken hoeveel bodemplaat er onder zit. Niet veel vrees ik, en zelfs dan...
Roest is venijnig spul, je moet ECHT luchtdicht afsluiten wil je roest goed kunnen stoppen.
- Rust never sleeps...
Mijn bodemplaten zijn hier en daar ook licht-doorlatend, in het verleden ook een keer gelapt met een of andere kunsthars denk ik. Hij staat nu te wachten tot hij naar de ontlakker kan, dan zal daar blijken hoeveel bodemplaat er onder zit. Niet veel vrees ik, en zelfs dan...
Roest is venijnig spul, je moet ECHT luchtdicht afsluiten wil je roest goed kunnen stoppen.
- Rust never sleeps...