beperkte snelheid

Plaats reactie
jakje
Beginner
Beginner

beperkte snelheid

Bericht door jakje » za 2 aug, 2008 19:03

Sinds een jaartje rijd ik met veel plezier in mijn eendje. Tijdens mijn vakantie afgelopen week, heb ik hem uitgeleend aan een vriend en nu kan ik plotseling niet meer harder rijden dan ongeveer 40. Achteruit gaat prima, maar vooruit wil dus niet meer. Starten gaat prima, maar om vooruit te komen heb ik een duwtje nodig en dan ga ik dus niet zo hard! Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?

Jakje

Niels
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Niels » za 2 aug, 2008 20:27

er kan een hoop aan de hand zijn...... voelt het aan alsof hij blijft doorremmen? dus dat je remmen vast zitten? of houdt de motor in? door bv. verstopt filter of zo.... kun je een beetje duidelijker omschrijven wat de auto precies doet en niet doet...?
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » za 2 aug, 2008 21:19

loopt ie wel op 2 cilinders?? simpel even voorzichtig voelen aan de kachelpotten is er een niet heet!!!!! tja dan weet je het al

marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door marcopr » za 2 aug, 2008 22:45

Is er tijdens je vakantie iets gebeurt waarna dit optrad?
tweeceevees zijn leuk!

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » za 2 aug, 2008 23:54

Als je het gas los laat, rolt je Eend dan gewoon uit of staat 'ie in 1 keer stil ?
Afblijven.

jakje
Beginner
Beginner

Bericht door jakje » zo 3 aug, 2008 08:24

Zover ik weet, is er niks raars mee gebeurt. Waren aan het rijden en wilde niet meer harder. Het voelt niet alsof hij aan het doorremmen is, maakt wel veel toeren, maar kom niet vooruit. Als ik het gas loslaat, rolt hij gewoon uit.
ps. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een behoorlijke leek ben, maar wil graag wat leren over mijn eendje!

marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door marcopr » zo 3 aug, 2008 08:29

ALs je gas geeft komt hij wel op toeren maar gaat niet rijden. Dat klinkt als versleten koppelingsplaat of de koppelingskabel moet afgesteld worden.
tweeceevees zijn leuk!

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Spookeend » zo 3 aug, 2008 10:38

Als je je voet op de rem houdt, en de koppeling op laat komen in de 3e versnelling, slaat de motor dan meteen af? Of zakt ie langzaam in, of erger, blijft ie "gewoon" (beetje zwaar) lopen?

Dan is het de koppeling.

Je meldt niets over slecht starten, en dat zou zeker zo zijn als de motor maar op 1 pit loopt.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

jakje
Beginner
Beginner

Bericht door jakje » zo 3 aug, 2008 14:02

Starten gaat inderdaad prima! Maar net geprobeerd met mijn voet op de rem, de koppeling op laten komen in z'n 3 en hij begon eerst te trillen, maar vervolgens bleef hij gewoon lopen! Dus dan is het de koppeling? Hmm, zal de garage dan maar gaan bellen.

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » zo 3 aug, 2008 15:47

Zonder twijfel de koppeling. Als de motor gewoon blijft lopen slipt de koppeling steeds.
Dat verklaart ook het hoge toerental bij lage snelheid zoals voorgaande schrijvers al melden.

Nieuw setje erop en rijden maar weer.

p.s. Kijk nog even of je kabel niet per ongeluk blijft hangen, waardoor de koppeling blijft slippen, voor je er een nieuwe inzet :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Plaats reactie