beperkte snelheid
beperkte snelheid
Sinds een jaartje rijd ik met veel plezier in mijn eendje. Tijdens mijn vakantie afgelopen week, heb ik hem uitgeleend aan een vriend en nu kan ik plotseling niet meer harder rijden dan ongeveer 40. Achteruit gaat prima, maar vooruit wil dus niet meer. Starten gaat prima, maar om vooruit te komen heb ik een duwtje nodig en dan ga ik dus niet zo hard! Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
Jakje
Jakje
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
er kan een hoop aan de hand zijn...... voelt het aan alsof hij blijft doorremmen? dus dat je remmen vast zitten? of houdt de motor in? door bv. verstopt filter of zo.... kun je een beetje duidelijker omschrijven wat de auto precies doet en niet doet...?
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
-
- Heavy user
Zover ik weet, is er niks raars mee gebeurt. Waren aan het rijden en wilde niet meer harder. Het voelt niet alsof hij aan het doorremmen is, maakt wel veel toeren, maar kom niet vooruit. Als ik het gas loslaat, rolt hij gewoon uit.
ps. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een behoorlijke leek ben, maar wil graag wat leren over mijn eendje!
ps. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een behoorlijke leek ben, maar wil graag wat leren over mijn eendje!
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Als je je voet op de rem houdt, en de koppeling op laat komen in de 3e versnelling, slaat de motor dan meteen af? Of zakt ie langzaam in, of erger, blijft ie "gewoon" (beetje zwaar) lopen?
Dan is het de koppeling.
Je meldt niets over slecht starten, en dat zou zeker zo zijn als de motor maar op 1 pit loopt.
Greatnix Spookeend
Dan is het de koppeling.
Je meldt niets over slecht starten, en dat zou zeker zo zijn als de motor maar op 1 pit loopt.
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
- Jeroen-citroen
- Moderator
Zonder twijfel de koppeling. Als de motor gewoon blijft lopen slipt de koppeling steeds.
Dat verklaart ook het hoge toerental bij lage snelheid zoals voorgaande schrijvers al melden.
Nieuw setje erop en rijden maar weer.
p.s. Kijk nog even of je kabel niet per ongeluk blijft hangen, waardoor de koppeling blijft slippen, voor je er een nieuwe inzet
Dat verklaart ook het hoge toerental bij lage snelheid zoals voorgaande schrijvers al melden.
Nieuw setje erop en rijden maar weer.
p.s. Kijk nog even of je kabel niet per ongeluk blijft hangen, waardoor de koppeling blijft slippen, voor je er een nieuwe inzet

weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet