Restauratie van de backfire eend
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ik ben er mee bezig. Wat ik tot nu toe heb kunnen zien is het volgende:
Als je het rechterspatbord voor je houdt en je kijkt naar de hoekige plaat welke er in gepuntlast zit, welke tegen je koets aan zit, dan moet deze eigenlijk een paar mm verder naar voren zitten.
Twee opties:
De puntlassen doorboren en de hoek opnieuw vastlassen, maar dan op de juiste plaats
De plaat met de hamer wat inkloppen, als je de plek eerst heetstookt dan is het metaal makkelijker te vervormen, zonder dat de rest begint te buigen.
Tevens is diezelfde plaat ook fout. Het onderste stuk wat bij het scharnierpunt van de draagarm zit is ook een halve cm te lang. Hier kun je makkelijk een stuk van afslijpen.
Als je het rechterspatbord voor je houdt en je kijkt naar de hoekige plaat welke er in gepuntlast zit, welke tegen je koets aan zit, dan moet deze eigenlijk een paar mm verder naar voren zitten.
Twee opties:
De puntlassen doorboren en de hoek opnieuw vastlassen, maar dan op de juiste plaats
De plaat met de hamer wat inkloppen, als je de plek eerst heetstookt dan is het metaal makkelijker te vervormen, zonder dat de rest begint te buigen.
Tevens is diezelfde plaat ook fout. Het onderste stuk wat bij het scharnierpunt van de draagarm zit is ook een halve cm te lang. Hier kun je makkelijk een stuk van afslijpen.
verstanding, heb de spatborden die orgineel er opzaten aan een vriend gegeven.....zitten nu lekker op zijn eend, nu na het lezen van dit....zit ik met die ?*^%!@ spatboren...
wie weet wie die dingen maakt...en wie kan die mensen vertellen dat ze het beter/juist moeten maken!!!
puntjes zijn niet nodig voor de RDW dus die overleef ik wel maar dan hoe ik het wil....dat wordt een andere zaak.
wie weet wie die dingen maakt...en wie kan die mensen vertellen dat ze het beter/juist moeten maken!!!
puntjes zijn niet nodig voor de RDW dus die overleef ik wel maar dan hoe ik het wil....dat wordt een andere zaak.
onder druk wordt alles vloeibaar
heb gisteren het rechter (imi) spatbord gemonteerd, dat zit redelijk, het sluit niet echt mooi aan de cabine...verder ging hij met wat wringen er goed op. hopen dat de motor kap wel sluit, die puntjes komen later dan nog wel, die zijn niet nodig voor de RDW/APK..
schoonheid komt na de RDW/APK, zoals de gele koplampen!
schoonheid komt na de RDW/APK, zoals de gele koplampen!
onder druk wordt alles vloeibaar
- Jeroen-citroen
- Moderator
- Berichten: 2662
- Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
- Locatie: Amsterdam