maxi cosi in eend/dyane

Alles in, over, rond en op de koets.
Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » wo 6 aug, 2008 13:04

Mijn achtergordels komen uit een eend die verbouwd werd tot Burton. Ze waren ineens overbodig! :D Doe eens een oproepje op de markt alhier.
Hanzzl69

Ex eigenaar van een 2cv6 Club, 1985

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » wo 6 aug, 2008 14:34

Hanzzl schreef:Mijn achtergordels komen uit een eend die verbouwd werd tot Burton. Ze waren ineens overbodig! :D Doe eens een oproepje op de markt alhier.
maar dan had je gordels die ook van achter kwamen? want bij heupgordels voorin heb je toch wel die sluitingen die op een hard steuntje staan? (dat ze rechtop blijven staan zegmaar) bij een achterbank gaat dit toch niet? daar heb je van die sluitingen nodig die weer aan een stuk gordel vastzitten toch?

ik moet eerlijk zeggen nog nooit daadwerkelijk achtergordels in een eend gezien te hebben, dus dacht (ten onrechte?) dat dat zoeken naar een speld in een hooiberg was.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » wo 6 aug, 2008 16:35

Die gordels van mij hebben sluitingen die op ijzeren "steeltjes" staan en door dat gat in het midden van de achterbank omhoog steken. Ze zaten in de donoreend ook al achterin.
Hanzzl69

Martijn T

Bericht door Martijn T » wo 6 aug, 2008 23:36

Hanzzl schreef:Mijn achtergordels komen uit een eend die verbouwd werd tot Burton.
Wel, laten wij dan ook nog gordels hebben liggen! Weet zo niet welke staat ze verkeren maar mocht je intresse hebben laat het even weten dan kijk ik er even naar (Ga zaterdag wel op vakantie!)

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » do 7 aug, 2008 09:21

martijn, je hebt een PM!

Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner

Bericht door Gerard2cv » do 7 aug, 2008 09:59

Voor een kinderzitje achterin kan je,als je bevestigingspunten heb,zo bij
elke automatrialenzaak kopen.

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » vr 15 aug, 2008 00:31

Over het algemeen geven Mama's heel snel WEL toestemming als het om veiligheid gaat :lol: :lol:

Dus...ik zou het wel weten, ben zelf nog steeds verliefd op CX en.

suc6 iig

greetz david

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » vr 15 aug, 2008 10:48

David Pouw schreef:Over het algemeen geven Mama's heel snel WEL toestemming als het om veiligheid gaat :lol: :lol:

Dus...ik zou het wel weten, ben zelf nog steeds verliefd op CX en.

suc6 iig

greetz david
er gaat ooit een gs break komen, maar daar moet je volgens mij ook zelf wat in knutselen. en ach veiligheid... 50% van de veiligheid hangt af van degene die achter het stuur zit. ik denk niet dat dat aspect voor michelle de reden gaat zijn een andere auto te kopen (de pest is ook, dat het of, of is en niet en, en) de ruimte en de looks van een gsbreak daarentegen....

Hanzzl69
Spelleider Forum Trofee
Contacteer:

Bericht door Hanzzl69 » vr 15 aug, 2008 20:02

David Pouw schreef:Over het algemeen geven Mama's heel snel WEL toestemming als het om veiligheid gaat :lol: :lol:
En daarom hebben we om Fien heen de laatse auto van mijn onderschrift er bij genomen. Op naam van mama. Citroen viel met twee modellen (Xantia break en XM break)toch af. Mama´s wil is ff wet.
Hanzzl69

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » za 16 aug, 2008 09:56

Hanzzl schreef:
En daarom hebben we om Fien heen de laatse auto van mijn onderschrift er bij genomen. Op naam van mama. Citroen viel met twee modellen (Xantia break en XM break)toch af. Mama´s wil is ff wet.
als ik mocht kiezen tussen de door jouw beschreven citroens en de volvo had ik ook voor de volvo gegaan. qua breaks 1 van de mooiste breaks ever. de xm berline had ik over gaan twijfelen, maar bij de break vind ik de kont niet mooi terwijl deze bij de berline juist zo mooi is.

ik hoop echt dat bij ons de gs break er ooit gaat komen

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » wo 20 aug, 2008 21:36

Zo, volgens mij had ik een raak puntje te pakken met MAMMA'S en auto's. :lol: :lol: :lol:

(Gezien het aantal gebruikte quotes :wink: )

Zelf, in zeer nauw overleg met mama, een tweedehands Renault Espace aangeschaft. Niet het huidige model, maar het vorige model. Huidige model vind ik spuuglelijk. Wat een zalige auto! Heeft de 2,2 dci motor.

Greetz david

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » zo 28 dec, 2008 22:20

goed, hier gaat er voorlopig geen andere auto komen. ben dus nu aan het kijken of er uberhaupt kinderzitjes bestaan die met een heupgordel op de achterbank vast te maken zijn. ik heb er 1 op MP gevonden, maar dat is dan ook echt een stoeltje wat ik niet vertrouw.

als ik de handleiding van bijv. de (nieuw leverbare) maxi cosi priori lees, MOET deze met 3 puntsgordel bevestigt worden, maar als ik het plaatje zie, gaat het gordeldeel wat naar boven gaat, praktisch door het hetzelfde punt, als het gordel deel dat naar benden gaat. uiteraard moet eea wel een beetje veilig, maar als ik dit zie dan vraag ik me af... is een heupgordel niet net zo veilig?

Afbeelding

Jimmy
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Jimmy » zo 28 dec, 2008 23:32

Hoi

Wij hebben de Maxicosi Tobi de voorganger van dit stoeltje. deze stoel moet ook met een driepunt gordel worden vastgezet, en dit lijkt mij ook wel zo veilig. Omdat het stoeltje op zichzelf een beetje topzwaar aan voelt. Zit dan nu wel niet in een eend maar alleen met een heupgordel is erg onstabiel in de bochten.

Groeten Jimmy
Even geen 2cv

brammie
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door brammie » ma 29 dec, 2008 00:01

dyane_maniac schreef:goed, hier gaat er voorlopig geen andere auto komen. ben dus nu aan het kijken of er uberhaupt kinderzitjes bestaan die met een heupgordel op de achterbank vast te maken zijn. ik heb er 1 op MP gevonden, maar dat is dan ook echt een stoeltje wat ik niet vertrouw.

als ik de handleiding van bijv. de (nieuw leverbare) maxi cosi priori lees, MOET deze met 3 puntsgordel bevestigt worden, maar als ik het plaatje zie, gaat het gordeldeel wat naar boven gaat, praktisch door het hetzelfde punt, als het gordel deel dat naar benden gaat. uiteraard moet eea wel een beetje veilig, maar als ik dit zie dan vraag ik me af... is een heupgordel niet net zo veilig?

Afbeelding
ik heb al drie kinderen lang een priorie in de auto en die staat in een heup gordel net zo strak als in een driepunts
heb in de eend op de achterstebalk boven de achterbank bevestigingen gemaakt voor driepuntsgordels maar voor dat ik de gordels erin had was het vrouwtje zwanger van de derde.
nu heb ik het spul er weer uit en 3 driepunts gordels achterin de HY gemaakt
ben nog aan het denken over hoe ik het in de mehari moet oplossen :(

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » ma 29 dec, 2008 09:33

kreeg net een mailtje van een vriendin in dezelfde situatie, samenvatting: de MC priori mocht vroeger met heupgordel, nu niet meer. anwb bevestigde dat de priori in die tussentijd niet veranderd is!!! MAARRRR verzekeringstechnisch mag je dus een nieuwe MC priori niet met een heupgordel bevestigen!

dus je zou een oude moeten zoeken die volgens de gebruiksaanwijzing nog met heupgordel bevestigd mag worden. maar ze raden eigenlijk af om een stoeltje ouder dan 5 jaar te gebruiken :roll:

Plaats reactie