Restauratie Dyane Confort '67
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
De beste man verzekerde mij dat door de geringe slijtage van de cilinders hij niet teveel materiaal moest verwijderen en er nog gerust originele zuigerveren gebruikt konden worden. Hij heeft ook mijn zuigers dus hij kan zelf kijken hoeveel speling er op zit. Ik merk het volgende week wel
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Addicted user
- Berichten: 5835
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
nee hoor hohnen is gewoon op slijpen in de juiste structuur, dat je er ook tot de volgende maat mee kunt slijpen is logisch, maar in princiepe is het hohnen voor de juiste groeven.
Als het voor je brommer is gedaan, dan gok ik dat je een japanner had, want zover mijn info reikt hadden de duiste brommers meestal nikasil en dat slijp je niet.
Als het voor je brommer is gedaan, dan gok ik dat je een japanner had, want zover mijn info reikt hadden de duiste brommers meestal nikasil en dat slijp je niet.
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
nl brommer maar das OT, excuusbackfire schreef:nee hoor hohnen is gewoon op slijpen in de juiste structuur, dat je er ook tot de volgende maat mee kunt slijpen is logisch, maar in princiepe is het hohnen voor de juiste groeven.
Als het voor je brommer is gedaan, dan gok ik dat je een japanner had, want zover mijn info reikt hadden de duiste brommers meestal nikasil en dat slijp je niet.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Hoi!
Straks meteen naar de reviseur geweest, had die man niet zo'n denderend nieuws. Bleken er rond de draad waar de stang indraait om het kleppendeksel op vast te draaien barsten te zitten. Heeft ofwel iemand ooit de kleppendeksels te vast gezet ofwel gewoon ikzelf in mijn iets minder wetende dagen...Aangezien dat wel heel moeilijk te lassen zal zijn moet ik op zoek naar nieuwe (nuja, andere) cilinderkoppen. Zien dat ik hier ergens in België een 21pk kan scoren, wordt ook nog verdomd lastig.
Cilinders en pistons zijn wel klaar. Maar kan iemand eens in gewone mensentaal uitleggen hoe je die zuigerveren moet monteren?
Straks meteen naar de reviseur geweest, had die man niet zo'n denderend nieuws. Bleken er rond de draad waar de stang indraait om het kleppendeksel op vast te draaien barsten te zitten. Heeft ofwel iemand ooit de kleppendeksels te vast gezet ofwel gewoon ikzelf in mijn iets minder wetende dagen...Aangezien dat wel heel moeilijk te lassen zal zijn moet ik op zoek naar nieuwe (nuja, andere) cilinderkoppen. Zien dat ik hier ergens in België een 21pk kan scoren, wordt ook nog verdomd lastig.
Cilinders en pistons zijn wel klaar. Maar kan iemand eens in gewone mensentaal uitleggen hoe je die zuigerveren moet monteren?
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Pa weet dat niet nee, jammer genoeg
Even het cilinderkopverhaal verderzetten. Ter illustratie een foto:
Nu zit ik met zo'n extreem zeldzaam blokje, dus zijn deze cilinderkoppen extreem moeilijk te vinden. Gelukkig genoeg is dit blok, de AYA, een combinatie van de AZ 18 pk en de Ami6 24 pk. Zodoende zijn de cilinderkoppen dezelfde als die van een 18 pk, met andere klepzittingen voor specifieke AYA-kleppen en met Ami6-tuimelaars e.d. Nuja, dat hoop ik maar, dat het zo simpel is, maar als ik mensen van het Dyaneforum en mijn onderdelenboek mag geloven is het niet moeilijker dan dat. 18 pk-cilinderkoppen heb ik al gevonden bij de lokale garage dus dan zou mijn reviseur die moeten kunnen aanpassen met behulp van mijn originele koppen.
Wordt vervolgd
Even het cilinderkopverhaal verderzetten. Ter illustratie een foto:
Nu zit ik met zo'n extreem zeldzaam blokje, dus zijn deze cilinderkoppen extreem moeilijk te vinden. Gelukkig genoeg is dit blok, de AYA, een combinatie van de AZ 18 pk en de Ami6 24 pk. Zodoende zijn de cilinderkoppen dezelfde als die van een 18 pk, met andere klepzittingen voor specifieke AYA-kleppen en met Ami6-tuimelaars e.d. Nuja, dat hoop ik maar, dat het zo simpel is, maar als ik mensen van het Dyaneforum en mijn onderdelenboek mag geloven is het niet moeilijker dan dat. 18 pk-cilinderkoppen heb ik al gevonden bij de lokale garage dus dan zou mijn reviseur die moeten kunnen aanpassen met behulp van mijn originele koppen.
Wordt vervolgd
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- De Forumbelg
- Berichten: 1514
- Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
- Locatie: Mechelen-België
Jeuh! Bij de lokale Citroëngarage maar liefst 3 cilinderkoppen gevonden voor mijn leuke blokje! Het zijn echte 21pk's dus geen 18pk's waarvan de klepzittingen aangepast moeten worden ofzo. Ik vond één rechtse in een gebruikte maar goede staat en één splinternieuwe linkse en een linkse met een gebroken klep en daardoor de nodige schade. Alledrie de koppen maar meegenomen, altijd handig om 't één en 't ander op reserve te hebben.
Volgende week naar de reviseur, heeft die kerel ook weer eens iets te doen.
Volgende week naar de reviseur, heeft die kerel ook weer eens iets te doen.
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963