Restauratie van de backfire eend

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 675
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » do 26 jun, 2008 22:56

nou, daar ben ik dan na het lezen van de commentaren hier voor bang voor :shock: , morgen uiterlijk maandag gaat de boel er op.

Maar wat is de oplossing om met imitatie spatborden die puntjes netjes te laten passen tussen de spatborden en de motorkap? :roll:
onder druk wordt alles vloeibaar

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 26 jun, 2008 23:15

Ik ben er mee bezig. Wat ik tot nu toe heb kunnen zien is het volgende:

Als je het rechterspatbord voor je houdt en je kijkt naar de hoekige plaat welke er in gepuntlast zit, welke tegen je koets aan zit, dan moet deze eigenlijk een paar mm verder naar voren zitten.

Twee opties:
De puntlassen doorboren en de hoek opnieuw vastlassen, maar dan op de juiste plaats
De plaat met de hamer wat inkloppen, als je de plek eerst heetstookt dan is het metaal makkelijker te vervormen, zonder dat de rest begint te buigen.

Tevens is diezelfde plaat ook fout. Het onderste stuk wat bij het scharnierpunt van de draagarm zit is ook een halve cm te lang. Hier kun je makkelijk een stuk van afslijpen.

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 675
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » vr 27 jun, 2008 22:09

soms (te vaak) denk ik waarom zet ik er nieuwe onderdelen op...het opknappen van de oude is net zo veel werk als het pas maken van de nieuwe... :evil:
onder druk wordt alles vloeibaar

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 27 jun, 2008 22:14

Dat is ook de reden waarom ik dus allemaal gebruikte delen hebben, behalve de bodemplaten en voorruit reparatiedeel.

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 675
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » vr 27 jun, 2008 22:48

verstanding, heb de spatborden die orgineel er opzaten aan een vriend gegeven.....zitten nu lekker op zijn eend, nu na het lezen van dit....zit ik met die ?*^%!@ spatboren...

wie weet wie die dingen maakt...en wie kan die mensen vertellen dat ze het beter/juist moeten maken!!!

puntjes zijn niet nodig voor de RDW dus die overleef ik wel maar dan hoe ik het wil....dat wordt een andere zaak. :twisted:
onder druk wordt alles vloeibaar

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 28 jun, 2008 10:49

Ik heb ook mijn spatborden weggegeven, maar die vond ik zelf toch niet goed genoeg, te veel deuken en roest.

Ik heb nu een bijna nieuw spatbord met maar 1 deukje en helaas dus bleek achteraf een imi.

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 28 jun, 2008 12:56

Ik heb ze helaas al verlast, anders had je ze terug kunnen krijgen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 28 jun, 2008 13:26

He goed om te horen dat ze gebruikt zijn :)

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » za 28 jun, 2008 13:46

Gesneden, verslepen, afgebeuld, kromgetrokken en verlast tot nieuwe staartstukken? Of alleen om je clignoteur weg te werken?

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » za 28 jun, 2008 17:23

Ik denk dat je dat wel weet. ;)

Alleen is de pasvorm bij mij ook ruk. De klem bij de dorpel komt verkeerd uit ter hoogte van de bout en de ribbelkap sluit niet meer, terwijl de huidge spatborden zonder problemen sluiten. :roll:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Gebruikersavatar
gillis
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 675
Lid geworden op: zo 15 okt, 2006 17:57
Locatie: Breda

Bericht door gillis » za 28 jun, 2008 22:51

heb gisteren het rechter (imi) spatbord gemonteerd, dat zit redelijk, het sluit niet echt mooi aan de cabine...verder ging hij met wat wringen er goed op. hopen dat de motor kap wel sluit, die puntjes komen later dan nog wel, die zijn niet nodig voor de RDW/APK..

schoonheid komt na de RDW/APK, zoals de gele koplampen!
onder druk wordt alles vloeibaar

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » do 3 jul, 2008 22:40

vandaag binnen gekregen, mooi klein ding :D

Afbeelding

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » vr 4 jul, 2008 06:28

gaaf ding!

Gebruikersavatar
Jeroen-citroen
Moderator
Berichten: 2662
Lid geworden op: ma 3 jul, 2006 10:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen-citroen » vr 4 jul, 2008 08:46

:D Mooi, mooi, mooi :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » vr 4 jul, 2008 18:11

Nu nog ff mooi plekje zoeken om de km-sensor te monteren. Waarschijnlijk met een plaatje aan de aandrijfas, daar waar de as vastzit aan de schijfrem.

Plaats reactie