Het Grote "Ik heb weer APK!!!" topic
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 292
- Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 15:49
- Locatie: Amsterdam
Burton heeft ook weer apk, gedaan bij D&O Service (broer van Inezz als ik het goed begreep?)
BIJNA zonder problemen, de fusees waren vorig jaar vervangen maar toch een opmerking van de keurmeester.. erg raar. Maar we mogen weer een jaartje!
BIJNA zonder problemen, de fusees waren vorig jaar vervangen maar toch een opmerking van de keurmeester.. erg raar. Maar we mogen weer een jaartje!
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 189
- Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 13:59
- Locatie: Vuren
- Contacteer:
- Michiel van G.
- Heavy user
- Berichten: 2674
- Lid geworden op: vr 26 dec, 2003 14:33
- Locatie: Zeist
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: za 18 feb, 2006 21:59
- Locatie: Zandvoort
2.000 da's z0nde!TB schreef:Mijn 2cv is zojuist ook weer goedgekeurd. Geen op- of aanmerkingen. Ik was ruim op tijd, dus er zit nu 14 maandjes APK op.
Trouwens, sinds de vorige APK heb ik er slechts 2.000 km mee gereden....
maar ik moet zeggen na 10 jaar stil te hebben gestaan...ben ik na 3 maanden ook pas 500 verder...ook zonde...
Dit weekeind weer wat km gemaakt maar eigenlijk..moeten "we" bij iedere zonnestaal de kap open gooien en iedereen in al die lease bakken jaloers maken met onze stralende lach! (je kan niet anders dan stralend lachen met n dakkie open en t zonnetje op je bol!)
onder druk wordt alles vloeibaar
Is ook geen dagelijkse eend. Is een eend voor als het zonnetje schijntgillis schreef:2.000 da's z0nde!TB schreef:Mijn 2cv is zojuist ook weer goedgekeurd. Geen op- of aanmerkingen. Ik was ruim op tijd, dus er zit nu 14 maandjes APK op.
Trouwens, sinds de vorige APK heb ik er slechts 2.000 km mee gereden....
maar ik moet zeggen na 10 jaar stil te hebben gestaan...ben ik na 3 maanden ook pas 500 verder...ook zonde...
Dit weekeind weer wat km gemaakt maar eigenlijk..moeten "we" bij iedere zonnestaal de kap open gooien en iedereen in al die lease bakken jaloers maken met onze stralende lach! (je kan niet anders dan stralend lachen met n dakkie open en t zonnetje op je bol!)
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Morgen mag ik ook weer naar de garage voor de apk...
heb alles vandaag even doorgelopen, en ik denk dat hij er goed doorkomt.
Even de handrem bijgestelt, toeters "gedemonteerd" en het moet goed gaan.
Alleen is een achterband beetje vlak aan het worden. Wat raden jullie aan, meteen 2 nieuwe banden voorop laten leggen, en 2 beste naar achter?? En ik denk Mabors te nemen, liefst Michelin, maar zoveel euro's heb ik niet over
groeten..
heb alles vandaag even doorgelopen, en ik denk dat hij er goed doorkomt.
Even de handrem bijgestelt, toeters "gedemonteerd" en het moet goed gaan.
Alleen is een achterband beetje vlak aan het worden. Wat raden jullie aan, meteen 2 nieuwe banden voorop laten leggen, en 2 beste naar achter?? En ik denk Mabors te nemen, liefst Michelin, maar zoveel euro's heb ik niet over
groeten..
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Als je dan niet alsnog met slechte achterbanden rondrijdt zou ik dat doen. Al meen k me te herinerren dat in de autokampioen een keer stond dat dat niet slim was, maar ik kon me niet meer herrineren waarom dat precies was Ik kan me verder ook geen bezwaar bedenken
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
het wisselen van banden wordt afgeraden omdat een band meestal "scheef" afslijt per draagarm. dus als je die band dan wisselt kan het zijn dat je (tijdelijk) weinig contact met de weg hebt. in het instructie boekje staat dat je de banden om de zoveel km moet wisselen, maar dan op zon manier, dat je elke 5 x die periode een "rondje" hebt gemaakt. opzich wijs (mits de sporing ed goed is), maar dan zou ik de interval kort houden. nadeel dan wel voordeel is dat je banden gelijk afslijten. grote nadeel daarvan is dat je op een gegeven moment 5 nieuwe banden moet kopen (als je voor michelins gaat ben je dan zo een 600 euro verder)
ps ik wissel meestal ook uiteindelijk voor naar achter en nieuw voor. als je maar een beetje in de gaten houdt of een band niet raar schuin afgesleten is. dat is zoieso een teken dat er ergens iets niet goed zit. vroeger toen ik hier weinig verstand van had, jarenlang mee doorgereden, met als gevolg banden die wegmoesten met aan de buitenzijde geen profiel en aan de binnen zijde ruim 3-4 mm profiel. zonde!
ps ik wissel meestal ook uiteindelijk voor naar achter en nieuw voor. als je maar een beetje in de gaten houdt of een band niet raar schuin afgesleten is. dat is zoieso een teken dat er ergens iets niet goed zit. vroeger toen ik hier weinig verstand van had, jarenlang mee doorgereden, met als gevolg banden die wegmoesten met aan de buitenzijde geen profiel en aan de binnen zijde ruim 3-4 mm profiel. zonde!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction