Uilaat zuigt vacuum, spruitstuk kapot?
Uilaat zuigt vacuum, spruitstuk kapot?
Ik ben bezig met het opbouwen van een 12PK motor. Ik had wat lappen in de carburateur en in de uitlaatopening van het spruitstuk geduwd. Dit om te voorkomen dat er rommel in zou geraken. Bij het draaien van de motor met de startslinger ineens PLOP en de lap in de uitlaat schiet naar binnen in de buis. Dus er is een vacuum dat er niet hoort te zijn. Ik heb de kleppen al gechecked maar die staan goed. Zou er een gat in het spruitstuk zitten ter hoogte van de hotspot?
diverse Citroens, wat anders.
Ik zal die van de motor die uit de auto komt overzetten dan kan die andere getest worden. Maar dat duurt nog even want ik wil nog eventjes met de auto rijden.
Heb vandaag nog even de compressie tester eraan gehangen. Met handkracht draaien kom ik op 40PSI aan een kant en 50PSI aan de andere kant.
Heb vandaag nog even de compressie tester eraan gehangen. Met handkracht draaien kom ik op 40PSI aan een kant en 50PSI aan de andere kant.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Gebruiker
- Berichten: 61
- Lid geworden op: vr 12 sep, 2008 01:35
- Locatie: Oudelande
Dit lijkt mij niet, mijn redenatie:Cilinderkop schreef:beste AZL57
Het is heel normaal dat de uitlaat zuigt als je de motor handmatig ronddraaid ,er heeft zich namelijk geen explosie voor gedaan dus heb je een vacuum door het neer halen van de zuiger .
De lucht die tijdens de inlaatslag de zuiger in wordt gezogen, wordt in de compressieslag samengeperst en vervolgens in de arbeidsslag zal de lucht weer zijn originele volume aannemen. Waardoor aan het begin van de uitlaatslag (wanneer de uitlaatklep open gaat) er netto weer dezelfde druk is als aan het begin (inlaatslag). Dit is gewoon gelijk aan de omgevingsdruk.
Het vacuum zuigen moet volgens mij dus een andere reden hebben. Ik zou alleen niet kunnen zeggen waaraan het wel ligt.