wat heb jij voor je eend betaald?
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
als iemand zegt dat ie een ami 8 service te koop heeft, wat de prijs is en hoe de staat is dan spreek ik af de auto te kopen, en rij er met de trailer heen. Mocht de auto geheel niet aan de beschrijving voldoen dan kan ik nog van de koop afzien maar da's nog nooit voorgekomen.
Ik heb maar 1 auto 2 keer bekeken, proef gereden, op de brug gehad etc etc voor ik em kocht maar dat is geen citroen en daar kwam het wat kritischer.
Grootste tegenvaller ooit was m'n gs, gekocht van foto en op foto ziet ie er altijd beter uit. Ergens had ik verwacht dat een auto met een vol jaar apk toch minimaal rijdt maar dat was niet het geval. heeft een maand geduurd voordat ie wou starten. Verder voornamelijk opknappertjes gekocht en dan maakt het toch geen bal uit, prijs moet ok zijn, zeldzaam type en dan maakt het niet uit. M'n 6 service had ik nog nooit gezien maar wel betaald en ik wist ook niet wanneer ie gebracht werd (halen was geen optie), ik wist niet welke kleur ie had, ik wist dat ie schade had maar niet hoeveel en waar, en ik wist niet hoe rot ie was maar wel dat ie zonder voorruit buiten had gestaan. Geen seconde spijt van gehad. Je moet durven leven.
Ik heb maar 1 auto 2 keer bekeken, proef gereden, op de brug gehad etc etc voor ik em kocht maar dat is geen citroen en daar kwam het wat kritischer.
Grootste tegenvaller ooit was m'n gs, gekocht van foto en op foto ziet ie er altijd beter uit. Ergens had ik verwacht dat een auto met een vol jaar apk toch minimaal rijdt maar dat was niet het geval. heeft een maand geduurd voordat ie wou starten. Verder voornamelijk opknappertjes gekocht en dan maakt het toch geen bal uit, prijs moet ok zijn, zeldzaam type en dan maakt het niet uit. M'n 6 service had ik nog nooit gezien maar wel betaald en ik wist ook niet wanneer ie gebracht werd (halen was geen optie), ik wist niet welke kleur ie had, ik wist dat ie schade had maar niet hoeveel en waar, en ik wist niet hoe rot ie was maar wel dat ie zonder voorruit buiten had gestaan. Geen seconde spijt van gehad. Je moet durven leven.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 153
- Lid geworden op: ma 8 aug, 2005 09:39
- Locatie: Amsterdam
Tuurlijk, voor kleien bedragen kun je alles kopen, alle waar naar zijn geld. Ik heb, om on- topic te blijven, de mijne gekocht voor een kleine 6000 ouderwetse guldens. Hij was toen 3 jaar oud. Nu, 16 jaar later, zal hij dit ongetwijfeld wel weer opbrengen. Maar ik kan dat ding dan weer niet verkopen, want, over leven gesproken, deze maakt er inmiddels zolang al deel van uit, dat verkoop uitgesloten is.
Beter een eend dan geen eend
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
voor € 150 kan je je nooit een buil vallen, zeker niet als je weet dat er een blok en bak inzit. nu even de goeie omschrijving van wat we voor € 150,- gekocht hebben: een ak400 uit 1977, met trommelremmen. het volgende ontbreekt: de autopapieren, grilletje, gaas voor de ventilator, dynamo, voorspatborden, driehoekjes, voordeuren, ruitenwissers, rechterstoel, zijramen van de laadruimte, achterdeuren, alle achterlichtenen het reservewiel. wat er wel is maar niet goed: chassis, dorpels, vloerplaten, linkerstoel, linkerachterpaneel van de laadruimte, plaatwerk achterzijde onderaan, 4 banden, uitlaat, hoofdremcilinder. en dat is zo op het eerst gezicht.
maar niets is onoverkomelijk, de zon schijnt weer en voorlopig zijn we van de straat.
maar niets is onoverkomelijk, de zon schijnt weer en voorlopig zijn we van de straat.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 749
- Lid geworden op: zo 23 mei, 2004 17:48
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
De kentekenregistratie van onze donoreend is zojuist van hand gegaan voor 500 euro...
Had 6 jaar lang in een caravanstalling gestaan, en ik krijg er nóg een motor bak en aircoklep bij.
Maar de helft van die wagen wordt weer doorverkocht, een koets en chassis hadden we al nmlk.
Had 6 jaar lang in een caravanstalling gestaan, en ik krijg er nóg een motor bak en aircoklep bij.
Maar de helft van die wagen wordt weer doorverkocht, een koets en chassis hadden we al nmlk.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
Ik ging kijken naar een donor eendje van 400 euro. De verkoper toonde de auto en liet de staat van de koets ed zien. Toen ik hem vertelde dat de koets niet belangrijk voor me was omdat ik een donor auto nodig had was het gelijk "Oh, maar dan is deze nog veels tegoed. Ik heb nog een prima donor voor je."
Zo kwam ik aan mijn autootje voor 150,-. Met een vrijwel volle tank, nieuwe dynamo en heel veel olie op het blok.
Onderdelen zijn verkocht, geruild of weggegeven. Maar alles is hopelijk goed terechtgekomen. Enkel het chassis heb ik weggegooid.
Ben nu bezig een gekregen motorblokje te reviseren, ziet er vanbinnen goed uit, ca. 37000km en heeft 7 (of was het toch 17) jaar stilgestaan.
Ik heb de 2CV-tjes te laat ontdekt.
Zo kwam ik aan mijn autootje voor 150,-. Met een vrijwel volle tank, nieuwe dynamo en heel veel olie op het blok.
Onderdelen zijn verkocht, geruild of weggegeven. Maar alles is hopelijk goed terechtgekomen. Enkel het chassis heb ik weggegooid.
Ben nu bezig een gekregen motorblokje te reviseren, ziet er vanbinnen goed uit, ca. 37000km en heeft 7 (of was het toch 17) jaar stilgestaan.
Ik heb de 2CV-tjes te laat ontdekt.
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
[tussen haakjes]
Onze donoreend wordt ook weer gewoon een eend hoor, we hebben alleen de kentekens nodig, en de deuren. Twee spatborden gaan al naar de charleston en de koets gaat terug naar duitsland om te worden gegalvaniseerd en naar iemand anders gebracht te worden. Ik ga r geen on-eendige dingen van bouwen hoor. [behalve misschien de motor]
[haakjes sluiten]
Onze donoreend wordt ook weer gewoon een eend hoor, we hebben alleen de kentekens nodig, en de deuren. Twee spatborden gaan al naar de charleston en de koets gaat terug naar duitsland om te worden gegalvaniseerd en naar iemand anders gebracht te worden. Ik ga r geen on-eendige dingen van bouwen hoor. [behalve misschien de motor]
[haakjes sluiten]
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 292
- Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 15:49
- Locatie: Amsterdam
Vind ik wel een leuk topic om aan te zwengelen..
Heb destijd (1,5 jaar geleden) mijn eend gekocht voor 1900 pleuro... veel te veel, alhoewel het rollende deel perfect is. Nu nog een hoop euro's er tegenaan gesmeten.. ik hoop dat het nu wel bijna afgelopen is hoor...
Heb destijd (1,5 jaar geleden) mijn eend gekocht voor 1900 pleuro... veel te veel, alhoewel het rollende deel perfect is. Nu nog een hoop euro's er tegenaan gesmeten.. ik hoop dat het nu wel bijna afgelopen is hoor...
Groene 2cv6 Club 18 november '81
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.
je weet het he het gaat om genieten van het leven, de rest komt later wel, je leeft toch levenslang.
- deuchevootje
- Gebruiker
- Berichten: 50
- Lid geworden op: ma 8 okt, 2007 23:40
- Locatie: Heerlen
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
huidige eend was 550 euro met 14 maanden apk! totaal verbleekt en met roestgaten.
afgelopen apk 4 nieuwe banden nodig, was 220 euro. daarnaast nieuw dakje erop voor 160 euro en een ribbelkap voor 150 euro en een nieuwe trekhaak voor 110 euro. paar potten verf en dat is het. stereo tel ik niet mee.
afgelopen apk 4 nieuwe banden nodig, was 220 euro. daarnaast nieuw dakje erop voor 160 euro en een ribbelkap voor 150 euro en een nieuwe trekhaak voor 110 euro. paar potten verf en dat is het. stereo tel ik niet mee.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1060
- Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
- Locatie: Hasselt
- Contacteer:
Ik heb mijn geit gekocht toen ik 14 was,
zonder het te beseffen heb ik toen een behoorlijk hard exemplaar gekocht waar de vorige eigenaar wegens geen zin meer en lekkende remcilinders (hoofd- en wiel-) slechts 625 euro voor vroeg.
Ik was maar een klein menneke en heb 500 euro geleend bij de mama en de papa, die ik, zo hoorde ik twee weken geleden, niet hoef terug te betalen...
Schaamte en trots... het voelt vreemd aan maar is wel te kombineren
zonder het te beseffen heb ik toen een behoorlijk hard exemplaar gekocht waar de vorige eigenaar wegens geen zin meer en lekkende remcilinders (hoofd- en wiel-) slechts 625 euro voor vroeg.
Ik was maar een klein menneke en heb 500 euro geleend bij de mama en de papa, die ik, zo hoorde ik twee weken geleden, niet hoef terug te betalen...
Schaamte en trots... het voelt vreemd aan maar is wel te kombineren
1977 Mehari