conventionele vering
conventionele vering
Heeft iemand al 'ns een A type's veerpotten vervangenvoor een vaste veer per wiel? én. wat waren de ervaringen?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 609
- Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
- Locatie: België
- Contacteer:
Re: conventionele vering
Waarom iets vervangen wat uitstekend werkt? Het idee alleen al!
Maar het bestaat helaas wel. In Argentinië hebben ze 2cv's gebouwd met een gewoon veersysteem. -> http://www.citroen.mb.ca/cItROeNeT/fore ... 4x4-1.html
Maar het bestaat helaas wel. In Argentinië hebben ze 2cv's gebouwd met een gewoon veersysteem. -> http://www.citroen.mb.ca/cItROeNeT/fore ... 4x4-1.html
Re: conventionele vering
dank voor je tips, maar...SamClukkers schreef:Waarom iets vervangen wat uitstekend werkt? Het idee alleen al!
Maar het bestaat helaas wel. In Argentinië hebben ze 2cv's gebouwd met een gewoon veersysteem. -> http://www.citroen.mb.ca/cItROeNeT/fore ... 4x4-1.html
veel te rigoreus wat mij betreft.
de vering wat stugger maken, zodat de zaak onbelast niet zo enorm hoog staat, zou voor wat mij betreft al een behoorlijke verbetering betekenen.
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
jep kan je mee beginnen he schokdempers voor de uitslag .
rijhoogte acadiane ogen voor hem lager te schroeven dan word ie wel weer zachter, maar daar zijn dan de schokbrekers voor .
stapje verder je veerpotten open slijpen , en hier een 1/3 vastleggen met bv. er een bus in te lassen .
is goed en word hij ook weer harden en is het wel helemaal gedaan met vluchtheuvels vliegen .
rijhoogte acadiane ogen voor hem lager te schroeven dan word ie wel weer zachter, maar daar zijn dan de schokbrekers voor .
stapje verder je veerpotten open slijpen , en hier een 1/3 vastleggen met bv. er een bus in te lassen .
is goed en word hij ook weer harden en is het wel helemaal gedaan met vluchtheuvels vliegen .
see you when you see me
-
- Gebruiker
- Berichten: 63
- Lid geworden op: wo 26 dec, 2007 17:03
- Locatie: Sint Michielsgestel
Re: conventionele vering
Beste vrind,gerrit v schreef:Heeft iemand al 'ns een A type's veerpotten vervangenvoor een vaste veer per wiel? én. wat waren de ervaringen?
Persoonlijk snap ik niet waarom je zoiets nu wil doen. Zoals de auto is ontworpen is deze prima. Het lijkt allemaal wel leuk en aardig, maar ik ben bang dat je een hoop rompslomp aanhaalt, waar je later hoogst waarschijnlijk toch veel spijt van krijgt. Mijn advies, hou je auto zoveel mogelijk origineel, wat de auto in techniek enzo betreft.
Mocht je toch willen veranderen, ik weet niet meer exact waar het staat, maar er is een afbeelding van een 2cv met hydraulische veering. Als je zoiets maakt, heb je meer kans. Maar bedenk met al je plannen wel aan het feit dat de APK er ook nog is, je kunt niet zomaar en ongestraft aan de gang gaan.
Succes met je auto en geniet ervan.
Roel