conventionele vering

Alles over de wielophanging
Plaats reactie
gerrit v
Beginner
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 9 aug, 2006 23:09
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

conventionele vering

Bericht door gerrit v » ma 22 sep, 2008 11:33

Heeft iemand al 'ns een A type's veerpotten vervangenvoor een vaste veer per wiel? én. wat waren de ervaringen?

SamClukkers
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 8 jan, 2006 23:32
Locatie: België
Contacteer:

Re: conventionele vering

Bericht door SamClukkers » ma 22 sep, 2008 12:44

Waarom iets vervangen wat uitstekend werkt? Het idee alleen al!

Maar het bestaat helaas wel. :wink: In Argentinië hebben ze 2cv's gebouwd met een gewoon veersysteem. -> http://www.citroen.mb.ca/cItROeNeT/fore ... 4x4-1.html

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 22 sep, 2008 15:27

Ik zie voor een dwarse bladveer, ook niet erg modern. Zo'n vering hadden ze ook al op de T-Ford ;-)
diverse Citroens, wat anders.

gerrit v
Beginner
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 9 aug, 2006 23:09
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Re: conventionele vering

Bericht door gerrit v » ma 22 sep, 2008 21:54

SamClukkers schreef:Waarom iets vervangen wat uitstekend werkt? Het idee alleen al!

Maar het bestaat helaas wel. :wink: In Argentinië hebben ze 2cv's gebouwd met een gewoon veersysteem. -> http://www.citroen.mb.ca/cItROeNeT/fore ... 4x4-1.html
dank voor je tips, maar...
veel te rigoreus wat mij betreft.
de vering wat stugger maken, zodat de zaak onbelast niet zo enorm hoog staat, zou voor wat mij betreft al een behoorlijke verbetering betekenen.

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » ma 22 sep, 2008 22:53

wil je lager en harder???
ben je wel comfort kwijt van veering .
en stuiteren van hard heid.
see you when you see me

gerrit v
Beginner
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 9 aug, 2006 23:09
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Bericht door gerrit v » ma 22 sep, 2008 23:19

joe_catchou schreef:wil je lager en harder???
ben je wel comfort kwijt van veering .
en stuiteren van hard heid.
vertel?

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » ma 22 sep, 2008 23:22

wat wil je doen ?
see you when you see me

gerrit v
Beginner
Beginner
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 9 aug, 2006 23:09
Locatie: Zevenaar
Contacteer:

Bericht door gerrit v » di 23 sep, 2008 12:42

joe_catchou schreef:wat wil je doen ?
rijhoogte beperken... zeker aan de achterzijde én de veeruitslag verminderen

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 23 sep, 2008 17:34

Gewoon zwaardere veren mnteren 150% zijn zo verkrijgbaar en volgens mij zijn er ook leveranciers welke ze op maat kunnen leveren voor je. Klusje is in ieder geval heel wat simpeler dan de eend ombouwen tot conventioneel. Verder een paar goede schokbrekers.

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » di 23 sep, 2008 18:38

jep kan je mee beginnen he schokdempers voor de uitslag .
rijhoogte acadiane ogen voor hem lager te schroeven dan word ie wel weer zachter, maar daar zijn dan de schokbrekers voor .
stapje verder je veerpotten open slijpen , en hier een 1/3 vastleggen met bv. er een bus in te lassen .
is goed en word hij ook weer harden en is het wel helemaal gedaan met vluchtheuvels vliegen .
see you when you see me

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » vr 3 okt, 2008 22:24

Doodzonde om de boel zo aan te passen. :cry: :cry:

Wegligging, vering, etc zijn toch juist de dingen die de 2cv groot gemaakt hebben. :?: :!:

Persoonlijk vind ik zo'n "verlaagde" eend er volstrekt niet uit zien. :x
Maar ja ieder z'n voorkeur natuurlijk. :?

Maarrr ik zou hem gewoon lekker zo laten :lol:


Greetz david

Roel van de wal
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 26 dec, 2007 17:03
Locatie: Sint Michielsgestel

Re: conventionele vering

Bericht door Roel van de wal » vr 3 okt, 2008 23:07

gerrit v schreef:Heeft iemand al 'ns een A type's veerpotten vervangenvoor een vaste veer per wiel? én. wat waren de ervaringen?
Beste vrind,

Persoonlijk snap ik niet waarom je zoiets nu wil doen. Zoals de auto is ontworpen is deze prima. Het lijkt allemaal wel leuk en aardig, maar ik ben bang dat je een hoop rompslomp aanhaalt, waar je later hoogst waarschijnlijk toch veel spijt van krijgt. Mijn advies, hou je auto zoveel mogelijk origineel, wat de auto in techniek enzo betreft.
Mocht je toch willen veranderen, ik weet niet meer exact waar het staat, maar er is een afbeelding van een 2cv met hydraulische veering. Als je zoiets maakt, heb je meer kans. Maar bedenk met al je plannen wel aan het feit dat de APK er ook nog is, je kunt niet zomaar en ongestraft aan de gang gaan.
Succes met je auto en geniet ervan.

Roel

Plaats reactie