Olieverbruik na motorrevisie

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Charl
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Charl » ma 22 sep, 2008 23:48

als het inderdaad de vulpijp is dan zouden er de afgelopen 1500 km liters via de ontluchting naar buiten moeten zijn gekomen.
Ik weet niet of die hoeveelheden realistisch zijn maar in dat geval komt het allemaal in het luchtfilter en zou er een zee aan olie in moeten liggen.

Draai de deksel er eens af tb. Als het daar droog is blijven de klepseals en de zuigerveren over en zouden de bougies het verhaal moeten vertellen.

Als het dat ook niet is wordt het tijd om hard achter je oren te gaan krabben.

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » di 23 sep, 2008 14:52

Ik heb bij een kennis een simpele oplossing voor een defect ontluchtingsventiel in de olievulpijp gezien. Hij had in de slang tussen ontluchting en luchtfilter een een terugslagklep uit een Smart geplaatst, het werkte perfekt volgen hem. Hij zou binnenkort nog een foto voor me maken.
diverse Citroens, wat anders.

Charl
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Charl » di 23 sep, 2008 16:45

Misschien is dat sowieso wel eens een optie speciaal voor de 2cv.
Een externe ontluchtingsklep.
Er zijn zoveel mensen met een kapot ventiel.

TB
Moderator

Bericht door TB » di 23 sep, 2008 16:46

Luchtfilter is normaal.... dus geen plas olie erin.

Klepseals zijn nieuw geplaatst door het revisiebedrijf. Heb ze zelf nog nieuw aangeleverd daar.

Bougies bekijken dan maar...
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

TB
Moderator

Bericht door TB » ma 27 okt, 2008 15:45

Nou ik heb wat duidelijkheid. Ik ben bij de burton vermogensbank dag geweest. Daar viel op dat er toch wel wat lekkagesporen te zien waren. Kreeg direct het advies het type vulpijp dat ik erop heb zitten te vervangen. Met dit type schijnen veel problemen te zijn. Dit verklaart dus ook het olieverbruik.

Nu had ik nog een tweedehands liggen waarvan ik wist dat die prima in orde was. Dus gewisseld en nu lijkt het probleem opgelost! Geen penetrante olielucht meer en tot nu toe nog geen olieverbruik!

En ja, die ene olievulpijp die ik eraf heb gehaald was nieuw en ik zal maar niet zeggen waar ie vandaan komt.....

Overigens na wat sproeieraanpassingen loopt het blokje echt prima. 25,8 pk op de wielen uit dit originele 602cc blok. Omgerekend dus een dikke 30 pk op de krukas. Niks mis mee dus :).
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie