1986 special to 2CV Superleggera (evt.in onderdelen te koop)
Zie dat je de vooras van een 2cv gebruikt.
Ik heb ook een amichassis en had eerst een ami vooras gemonteerd met als gevolg dat de stuurstang niet past in dezelfde hoek als bij een 2cv.
Het stukje dat uit de as steekt om de stuurpen op te zetten zit in een iets andere hoek. tegen dat ik dat gevonden had was de koets al wat aangepast.
robin
Ik heb ook een amichassis en had eerst een ami vooras gemonteerd met als gevolg dat de stuurstang niet past in dezelfde hoek als bij een 2cv.
Het stukje dat uit de as steekt om de stuurpen op te zetten zit in een iets andere hoek. tegen dat ik dat gevonden had was de koets al wat aangepast.
robin
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
het is toch een ami vooras robin, met de stabilisatorstang en de zwaardere wiellagers, maar ik ga er een kruiskoppeling tussenzetten
weet niet waar jij aan ziet dat het een 2cv as is ?
@ backfire, ik heb de camber gewoon gelaten wat het was, wellicht ga ik daar ooit nog eens mee aan de slag, eerst eens kijken wat dit word
weet niet waar jij aan ziet dat het een 2cv as is ?
@ backfire, ik heb de camber gewoon gelaten wat het was, wellicht ga ik daar ooit nog eens mee aan de slag, eerst eens kijken wat dit word
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Ik bedoelde dat je er moest opletten dat je een 2cv asbuis gebruikt.
Ik heb ook een paar dagen een kruiskoppeling gebruikt en zo een eigen stuurstang willen fabriceren.
Je zal moet zien dat je de stuurstang dan op genoeg plaatsen vast zet ander zit er teveel speling op.
Ik heb voorlopig een 2cv vooras geplaatst maar (als ik mijn werken verder zet)
gewoon de draagarmen van de ami vooras op de 2cv asbuis zetten.
Er staat nu ook op de 2cv asbuis de stabistang van de ami dat is geen probleem gewoon de platen opzij van een ami gebruiken
mvg
Robin
Ik heb ook een paar dagen een kruiskoppeling gebruikt en zo een eigen stuurstang willen fabriceren.
Je zal moet zien dat je de stuurstang dan op genoeg plaatsen vast zet ander zit er teveel speling op.
Ik heb voorlopig een 2cv vooras geplaatst maar (als ik mijn werken verder zet)
gewoon de draagarmen van de ami vooras op de 2cv asbuis zetten.
Er staat nu ook op de 2cv asbuis de stabistang van de ami dat is geen probleem gewoon de platen opzij van een ami gebruiken
mvg
Robin
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
ik heb voor mn gs bak en visa koppelingshuis een paar keerringen nodig, iemand een idee of ik deze bij een technische groothandel kan krijgen ?
betreft keerringen voor de differentieel assen en de priseaskeerring in het koppelingshuis.
betreft keerringen voor de differentieel assen en de priseaskeerring in het koppelingshuis.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
kleine update :
heb het visa koppelingshuis aangepast om de schijven van de ami Super bak kwijt te kunnen en de achterbevestiging van de bak gemaakt.
tevens de voorste draagarmen in de zwarte coating gespoten dus die kunnen ook gemonteerd worden.
paar plaatjes :







heb het visa koppelingshuis aangepast om de schijven van de ami Super bak kwijt te kunnen en de achterbevestiging van de bak gemaakt.
tevens de voorste draagarmen in de zwarte coating gespoten dus die kunnen ook gemonteerd worden.
paar plaatjes :







Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
vanvodn de voorste draagarmen gemonteerd, weer een stap verder
kwam wel tot de ontdekking dat im door de verlaging een beetje in de knoop kom met de dempingsrubbers voor de draagarm..
is dit een bekend 'probleem' bij verlagen ?

kwam wel tot de ontdekking dat im door de verlaging een beetje in de knoop kom met de dempingsrubbers voor de draagarm..
is dit een bekend 'probleem' bij verlagen ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
Goeie morgen gerard,Gerard Maas schreef:Patrick,heb je er al over gedacht,hoe je de motor gaat ophanngen(neer-
zetten)?
De motor komt aan de voorzijde gewoon op de bestaande bevestiging op het chassis.
Er komt een getunde 652 visa op met ami super bak.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
Nee geen gsa blok.Gerard Maas schreef:Ik dacht aan een gsa 1300 motor,dan moet je de voorbalk naar het midden plaatsen
Een van de dingen die vast stonden voor ik ermee begon was dat het een twin moest blijven, dat is onlosmakelijk met het 2cv karakter verbonden en moet je dus niet veranderen is mijn idee.
Het word een visa met andere nokkenas, licht vliegwiel, andere ontsteking, dubbele vlak stroom weber, etc.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
- Patrick Hoskam
- Regelmatige poster
- Berichten: 219
- Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
- Locatie: Rossum
de versnellingsbak die vooralsnog gebruikt gaat worden is klaar.
footootje van voor de behandeling en footootja van na de behandeling.
betreft linkse bak op de foto (de andere 2 wachten nog op betere tijden
)

footootje zoals bakkie er nu bij staat, verschil is redelijk zichtbaar

Nu eerst bedtijd
footootje van voor de behandeling en footootja van na de behandeling.
betreft linkse bak op de foto (de andere 2 wachten nog op betere tijden


footootje zoals bakkie er nu bij staat, verschil is redelijk zichtbaar


Nu eerst bedtijd

Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004