1986 special to 2CV Superleggera (evt.in onderdelen te koop)

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » za 18 okt, 2008 12:09

Hey Patrick, die mod. fussee, heb je dat zelf gedaan? Heb je camber ook ietsje aangepast of gewoon orgineel gelaten? Wordt mooi bakkie in ieder geval.

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » za 18 okt, 2008 12:28

Zie dat je de vooras van een 2cv gebruikt.
Ik heb ook een amichassis en had eerst een ami vooras gemonteerd met als gevolg dat de stuurstang niet past in dezelfde hoek als bij een 2cv.

Het stukje dat uit de as steekt om de stuurpen op te zetten zit in een iets andere hoek. tegen dat ik dat gevonden had was de koets al wat aangepast.

robin

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » za 18 okt, 2008 12:53

het is toch een ami vooras robin, met de stabilisatorstang en de zwaardere wiellagers, maar ik ga er een kruiskoppeling tussenzetten

weet niet waar jij aan ziet dat het een 2cv as is ?


@ backfire, ik heb de camber gewoon gelaten wat het was, wellicht ga ik daar ooit nog eens mee aan de slag, eerst eens kijken wat dit word
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Gebruikersavatar
robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 412
Lid geworden op: za 2 aug, 2003 03:14
Locatie: elewijt

Bericht door robin2cv » zo 19 okt, 2008 13:10

Ik bedoelde dat je er moest opletten dat je een 2cv asbuis gebruikt.
Ik heb ook een paar dagen een kruiskoppeling gebruikt en zo een eigen stuurstang willen fabriceren.
Je zal moet zien dat je de stuurstang dan op genoeg plaatsen vast zet ander zit er teveel speling op.
Ik heb voorlopig een 2cv vooras geplaatst maar (als ik mijn werken verder zet)
gewoon de draagarmen van de ami vooras op de 2cv asbuis zetten.
Er staat nu ook op de 2cv asbuis de stabistang van de ami dat is geen probleem gewoon de platen opzij van een ami gebruiken

mvg
Robin

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » do 27 nov, 2008 21:38

ik heb voor mn gs bak en visa koppelingshuis een paar keerringen nodig, iemand een idee of ik deze bij een technische groothandel kan krijgen ?

betreft keerringen voor de differentieel assen en de priseaskeerring in het koppelingshuis.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » zo 30 nov, 2008 20:56

kleine update :

heb het visa koppelingshuis aangepast om de schijven van de ami Super bak kwijt te kunnen en de achterbevestiging van de bak gemaakt.

tevens de voorste draagarmen in de zwarte coating gespoten dus die kunnen ook gemonteerd worden.


paar plaatjes :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 7 mar, 2005 22:32
Locatie: Middelburg

Bericht door Ronald » zo 30 nov, 2008 23:51

Patrick Hoskam schreef:paar plaatjes :
Man, man, man.....
Zo, zonder voorafgaande waarschuwing zulke plaatjes tonen..... :shock:
Hoeveel mensen hebben er in dit seizoen nog een zonnebril binnen handbereik, denk je?

Het ziet er jaloersmakend uit hoor. Petje af voor deze arbeid.

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » di 2 dec, 2008 00:16

vanvodn de voorste draagarmen gemonteerd, weer een stap verder 8)

kwam wel tot de ontdekking dat im door de verlaging een beetje in de knoop kom met de dempingsrubbers voor de draagarm..

is dit een bekend 'probleem' bij verlagen ?
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 2 dec, 2008 08:01

Patrick,heb je er al over gedacht,hoe je de motor gaat ophanngen(neer-
zetten)?

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » di 2 dec, 2008 09:43

Gerard Maas schreef:Patrick,heb je er al over gedacht,hoe je de motor gaat ophanngen(neer-
zetten)?
Goeie morgen gerard,
De motor komt aan de voorzijde gewoon op de bestaande bevestiging op het chassis.

Er komt een getunde 652 visa op met ami super bak.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 2 dec, 2008 10:01

Ik dacht aan een gsa 1300 motor,dan moet je de voorbalk naar het midden plaatsen :lol:

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » di 2 dec, 2008 11:29

Gerard Maas schreef:Ik dacht aan een gsa 1300 motor,dan moet je de voorbalk naar het midden plaatsen :lol:
Nee geen gsa blok.

Een van de dingen die vast stonden voor ik ermee begon was dat het een twin moest blijven, dat is onlosmakelijk met het 2cv karakter verbonden en moet je dus niet veranderen is mijn idee.

Het word een visa met andere nokkenas, licht vliegwiel, andere ontsteking, dubbele vlak stroom weber, etc.
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Gebruikersavatar
Gerard2cv
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 2885
Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
Locatie: Hongarije

Bericht door Gerard2cv » di 2 dec, 2008 12:09

Ik dacht dit omdat die Mehari die toen aan de reis naar Beging heeft mee-
gedaan ook een GSA motor had.Maar ik geef je gelijk

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » wo 3 dec, 2008 22:54

vanavond de voordraagarm montage afgewerkt en de stabilistor stang gemonteerd, fotos volgen nog , had geen camera bij..
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Gebruikersavatar
Patrick Hoskam
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 219
Lid geworden op: zo 26 aug, 2007 21:15
Locatie: Rossum

Bericht door Patrick Hoskam » zo 14 dec, 2008 02:57

de versnellingsbak die vooralsnog gebruikt gaat worden is klaar.

footootje van voor de behandeling en footootja van na de behandeling.


betreft linkse bak op de foto (de andere 2 wachten nog op betere tijden :lol: )

Afbeelding

footootje zoals bakkie er nu bij staat, verschil is redelijk zichtbaar :lol:

Afbeelding


Nu eerst bedtijd :D
Citroën CX gti turbo
Citroën 2CV Special 1986---> to be 2CV Gti (te koop)
Ducati 748 2001
Ducati 916 1997
Ducati 998s FE 2004

Plaats reactie