Belgische '54er 2cv AL in restauratie (vanaf pag.2)
-
- De Forumbelg
@Thomas:

Geen bakjes dus, dat kwam in '55.
Ramen van Jemeppe, de sierstrip is dikker dan we later terugvinden op "normalere" 2cv's en de werkelijk onvindbare deurbekleding ziet er zo uit:SamClukkers schreef:...Belgische details...zoals: ruiten, sierstrip en binnenbekleding

Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Heavy user
Kijk, super!!! Nieuwschierig als ik ben, wou ik precies weten wát er anders aan wasYannick schreef:@Thomas:
Ramen van Jemeppe, de sierstrip is dikker dan we later terugvinden op "normalere" 2cv's en de werkelijk onvindbare deurbekleding ziet er zo uit:SamClukkers schreef:...Belgische details...zoals: ruiten, sierstrip en binnenbekleding

Bedankt!!!
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Nu zie ik dat het bijna exact een jaar geleden is dat we hier nog iets geschreven hebben. Wat vliegt de tijd!
De krukas heb ik enkele weken geleden laten bijslijpen aan de kant van 't vliegwiel en laten voorzien van een nieuw lager. Nu voelt het geheel weer solide aan en kunnen we die brok metaal weer met een gerust hart rondjes laten draaien. Vandaag heb ik het carter weer gemonteerd en zal ik eens rondkijken of ik een slachtoffer kan vinden die mijn nieuwe cilinders wil zandstralen.
Ik wil de cilinders na 't stralen blank laten poedercoaten. Goed idee?

Groet,
Sam
De krukas heb ik enkele weken geleden laten bijslijpen aan de kant van 't vliegwiel en laten voorzien van een nieuw lager. Nu voelt het geheel weer solide aan en kunnen we die brok metaal weer met een gerust hart rondjes laten draaien. Vandaag heb ik het carter weer gemonteerd en zal ik eens rondkijken of ik een slachtoffer kan vinden die mijn nieuwe cilinders wil zandstralen.

Groet,
Sam
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Bedankt voor de tip Gerard, de centreerbout zit nu mooi op zijn plaats! De cilinders worden niet zwart. Volgens mij werden ze in hun blootje gemonteerd, net als het vliegwiel en remtrommels in die periode. Deze onderdelen werden volgens mij pas in een latere periode zwart gespoten, zoals het bijvoorbeeld bij Yannick zijn Dyane uit '67 het geval is.
Bedankt Frank!

Bedankt Frank!

Sam ik dacht dat 375cc cylinders gedraaid waren en niet gegoten? Zijn dit al revisie exemplaren? Poedercoaten lijkt me niet zo'n goed idee. De coat word er door hitte ingebakken en daar de cylinders heet worden smelt het spul er volgens mij ook weer vanaf. Ook hindert het volgens mij de warmte afdracht .
diverse Citroens, wat anders.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Inderdaad Fer, ze zien er helaas behoorlijk 425 uit, de reden waarom ik ze eerst ook niet wou kopen. Het laatste wat ik wil is dat mensen denken dat ik weer zo'n ezel ben die van z'n 9pk een 12 heeft gemaakt. Maar het zijn dus wel degelijk 375cc cilinders (zie foto) die voorzien zijn van platte 62mm zuigers. Ik steek m'n licht wel eens op bij Les filles de Levallois! Zou dat poedercoaten echt problemen geven? Bij goed gerestaureerde motoren zie ik namelijk zelden blote cilinders. Ik vermoed dat de heren toch niet elke 100km hun cilinders met een spuitbusje bijwerken.

-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
'Origineel' kwamen ze als pareltjes uit de fabriek gereden en zullen de blote delen hoogstwaarschijnlijk ook wel na enkele maanden verroest geweest zijn. Helaas steek ik mijn tijd en geld niet in deze auto om hem op originele wijze weer te laten vergaan. Het is de eerste keer, maar vooral ook de laatste keer dat deze auto gerestaureerd wordt.
Ziet er goed uit Sam!
Als ik jouw was zou ik het poedercoaten achterwege laten. Dat is namelijk een kunststof laagje om je cilinder en gaat op den duur loslaten, daaronder vormen zich dan lelijke plekken. Als je het al verft zou ik gaan voor een soort transparate hitte bestendinge lak. Mij lijkt het echter het beste ze gewoon zo te laten en de buitenkant zo nu en dan in te vetten met b.v. WD40. Doorroesten gaan ze echt niet (ook niet in 50 jaar) als je er maar regelmatig mee rijd
En een beetje vlieg roest op je cilinders staat ook niet zo verkeert, zonder sporen krijg je zo'n klinische auto die niet meer "leeft".
Groetjes, Bart
Als ik jouw was zou ik het poedercoaten achterwege laten. Dat is namelijk een kunststof laagje om je cilinder en gaat op den duur loslaten, daaronder vormen zich dan lelijke plekken. Als je het al verft zou ik gaan voor een soort transparate hitte bestendinge lak. Mij lijkt het echter het beste ze gewoon zo te laten en de buitenkant zo nu en dan in te vetten met b.v. WD40. Doorroesten gaan ze echt niet (ook niet in 50 jaar) als je er maar regelmatig mee rijd

Groetjes, Bart