De Grote Beurt

Iets gevonden met een eend in de hoofd- of bijrol?
Steffan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Steffan » zo 12 okt, 2008 20:09

leo top schreef:WAT ZIJN JULLIE WEER VERSCHRIKKELIJK NEGATIEF!!!!
Daar ben ik het helemaal mee eens
maar goed.. jullie mening

Ik vond het wel ok gedaan, ze hebben zich tenminste ingehouden, en niet iets gruwelijk lelijks van gemaakt
toffe grill wel
Die mensen zullen er ook heus wel blij mee zijn, het komt hen toe
je moet een gegeven paard niet in de bek schijten

Rollo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door Rollo » zo 12 okt, 2008 20:35

Yannick schreef:
Jerre schreef::evil: In belgië heet het een GEIT en geen 'wipertje' :evil:
(hoe komen ze daar nu weer bij :roll: )
Sterker nog, in België noemen wij die Suzanne een geit!

Yannick
Ik denk dat "wippertje" beter op zijn plaats is..... :wink:
Eendloos........ Wel een C4 Picasso :-)
www.robdehaan.com

stef1987
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door stef1987 » ma 13 okt, 2008 22:30

Ik had eigenlijk van DGB een andere creatie verwacht. In ieder geval zeer extreem.
Dit hebben ze eigenlijk niet gedaan... Ik vind dat hij nogsteeds de uitstraling van een eend heeft. Maar dan uiteraard niet de nostalgische looks ;)

Ik vond het btw wel erg vreem dat ze zoveel gingen plamuren. Het lijkt mij dat het plamuur snel kan gaan scheuren......

Maar al met al... voor 2 weekjes tijd hebben ze hem mooi in de lak gezet.

Greetz,
Steven
2cv6 Speciál
http://www.mijnalbum.nl/Album=NDQN3ZPB
En zo niet....dan toch

Ruud1978
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Ruud1978 » di 28 okt, 2008 14:16

Zo, dan nu de eigenaar aan het woord. Ben net weer terug uit Afrika, uit Tamale, de reisbestemming, en heb de uitzending pas gisterenavond kunnen bekijken.
Vond het een leuke uitzending, waarbij ik moet opmerken dat er slechts 25 minuten tijd is om alles in beeld te brengen en daarom veel dingen niet in beeld geweest zijn.

Heb aantal reacties gelezen op dit forum, en ik moet zeggen, klinkt vaak zeer negatief met een hoop vooroordelen zeg! Ieder z'n mening, maar puntje bij paaltje is het een gave eend geworden (nietwaar buurman? mooie foto's had je gemaakt ;-)

Al weet je van tevoren niet hoe de auto is geworden, het wil niet zeggen dat ze, zowel voor als achter de schermen, vragen wat er moet gebeuren. We hebben heel duidelijk gemaakt dat we ermee door de Sahara willen knallen en dat gewicht wellicht de belangrijkste factor zal zijn. Dus geen poespas, want dat gaat er als eerste uit. Het Plasma-tv-tijdperk hebben ze echt achter zich gelaten, mits je het zo wil natuurlijk. Er wordt dus echt geluisterd naar wat je wil, maar toch is het uiteindelijke resultaat een absolute verrassing.

Ik vind dat ze goed werk hebben afgeleverd. Er is nog veel meer aangepast (ook niet zichtbare dingen) dan op tv te zien was. Alle originele onderdelen zijn ook niet weggegooid, maar keurig na de opnames meegegeven, zelfs gespoten en al in dezelfde kleuren. Wat dat betreft niets dan lof voor de productie en het team van DGB.
Tja, dan alle meegegeven kampeerspullen. Naast dat zelfs die dingen allemaal lichtgewicht waren, kun je die gewoon thuislaten, al is het meeste handig om mee te nemen, juist de BBQ bijvoorbeeld.

De eend is vorig jaar uit Frankrijk meegenomen en is behoorlijk verbouwd, maar vooral niet zichtbare dingen zoals voetenbak, bodemplaat en motorisch. Die € 5.500,- was dat echt wel waard.

We hadden ook niet de illusie dat we vanuit de studio meteen door de Sahara konden rijden, maar dankzij deze verbouwing is dat wel een heel stuk dichterbij gekomen. Het duurt sowieso nog een jaar voordat we willen vertrekken (ivm regenseizoen in Afrika). Ook daar hebben ze rekening mee gehouden door het hele frame, inclusief tent makkelijk demontabel te maken. Dan heb je weer de oude eend terug, in een, vind ik, gave kleur.

Al met al is het een unieke eend geworden waar wij in ieder geval erg blij mee zijn. Tuurlijk is het spannend als je de sleutels van de eend overhandigd hebt en je wordt overgelaten aan de grillen van het tv-programma, maar ze hebben ons van te voren overtuigd dat ze met jouw wensen aan de slag gaan en dat hebben ze inderdaad waargemaakt. Meer dan dat zelfs.
Onze droom hebben we op deze manier levend gehouden in plaats van op de plank te leggen en te sparen voor een nieuwe verbouwing die -weet-ik-wanneer- gedaan zou kunnen worden (uitstel = afstel?). We hebben er ook zeer zeker geen spijt van, maar zelfs blij dat we het gewoon gedaan hebben en uiteraard wat DGB ervan gemaakt heeft.

Ik weet niet wanneer de meesten op een 2CV-treffen zijn, maar ben graag bereid om met de eend langs te komen zodat je met eigen ogen kunt zien wat er van geworden is (zul je zien dat de motorkap gewoon open kan ;-)
en ik nog wat technische tips voor aanpassingen mee kan krijgen voordat we daadwerkelijk vertrekken!

Groeten,
Ruud

j b
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door j b » di 28 okt, 2008 14:29

leuk om ook het verhaal van de eigenaar zelf te horen
J B

just drive like you stole it

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » di 28 okt, 2008 14:32

Mooi verhaal! Fijn dat je tevreden bent met je auto, daar gaat het om.

En jullie mening is in ieder geval een andere dan die van de eigenaar van een ander DGBproject: http://www.unitedtuners.yourbb.nl/viewtopic.php?t=388
Zo te lezen staat deze eend niet binnenkort op MP, wat met andere DGB creaties wel het geval was. ;) Ik ben benieuwd, ik wil hem graag eens zien op een meeting. Misschien dat ik mijn mening over de plamuur- en afplakkunsten van DGB dan wel positief kan bijstellen.. ;)

En natuurlijk: welkom hier!
Normaal gesproken roept iedereen hier "FOTO'S",
dus bij deze: FOTO'S!!!
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 28 okt, 2008 14:45

Hoi Ruud,

Leuk dat je het forum gevonden hebt. Welkom hier.

Misschien treffen we mekaar nog een keer op een meeting. Ben erg benieuwd naar de verbouwingen in real life. :wink:

Groeten

Dolf
De 2cv-rijder die je hebt gesproken bij De Lucht langs de A2. :lol:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Ruud1978
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door Ruud1978 » di 28 okt, 2008 16:02

Nee, de eend gaat zeer zeker niet op MP. Sterker nog... we rijden hem terug uit Afrika (mocht dat lukken). Anders gaat ie op de boot terug.
Al paar biedingen gehad inmiddels, maar we zien de eend (nog steeds) als "ons eendje".

Heb de reactie gelezen van het andere project. Ik denk zelf dan ook dat nieuwe auto's gewoon moeilijk aan te passen zijn, vooral constructief. Qua kleur zijn alle auto's aan te pakken, maar verder... Ik weet natuurlijk ook niet wat de betreffende eigenaar van tevoren heeft aangegeven. Wij wilden bovenal dat het :
1. een eend zou blijven
2. dat we ermee door de Sahara konden.
We waren blij dat we de leenauto terug konden geven in ieder geval. Reed prima hoor, maar was ons echt iets te nieuw.

Overigens was/is het chassis in uitstekende staat! En omdat we volgend jaar willen vertrekken (en dus zeker een jaar in Nld rond moet rijden) hebben we de eend een Dinitrol-behandeling laten geven (was tevens zichtbaar op tv, was namelijk nog niet droog ;-)

De achterbank was op tv eruit, maar die hebben we (inclusief nieuwe bekleding) meegekregen. De voorbank hebben ze vervangen voor 2 losse verstelbare stoelen (zoals op tv te zien). De originele voorbank hebben ze een week later opnieuw bekleed en konden we ophalen om er weer terug in te zetten totdat we daadwerkelijk vertrekken.

@ Willem2: Apparatuur in Afrika niet slim? Maak me meer zorgen over Amsterdam ;-)
@ Peter v G: er zijn geen digitale kaarten van Afrika, maar er zijn ook niet zoveel wegen. GPS-coördinaten kun je er wel mee vinden! Dus het voldoet prima aan de eisen.
@ iedereen: het "wippertje" wist ik ook niet. Geit wel!

Foto's: goeie.... hoe doe je dat? (sorry newbee, ik ga het uitzoeken...) Enne... heb er niet zoveel nog. Zet ze wel even op een site straks, maar dan vooral hoe die eruit zag.
O ja, en een site over de reis komt eraan. Ik houd jullie op de hoogte!
Gr.
Ruud

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Willem2 » di 28 okt, 2008 17:00

Leuk dat jullie zo tevreden zijn. En gaaf dat jullie alle andere onderdelen weer terug hebben gekregen in de nieuwe kleur. Had ik niet verwacht, als je het zo ziet op tv is het net of het alleen maar om het uiterlijk gaat. Fijn dat ze ook nog een beetje erbij nadenken.

En in Amsterdam (of bijna elke willekeurige plek in NL) zou ik m'n eend idd niet willen neerzetten met apparatuur!
Als ik die opmerking van me nu teruglees zie ik dat 'ie ook best racistisch overkomt. Zo is het iig niet bedoeld!
Eend voor allen, allen voor eend..

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » di 28 okt, 2008 17:26

Het valt dus best mee, daarover ben ik verbaasd. Het valt mij voormamelijk op dat de service die niet op TV komt (dingen bekleden die ze in het programma niet alten zien) best hoog is. Dat is netjes ! Maar toch blijf ik hopen dat je Eend over een jaar ofzo net zo goed is, dus dat er geen stukken plamuur uit donderen of er grote roestplekken ontstaan. Afwachten dus. Ik hoop voor je dat ik (veel) te negatief ben.
Afblijven.

Peter v G
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Peter v G » di 28 okt, 2008 19:29

Hoi Ruud,

Fijn dat je het één en ander heb willen toelichten. Wij (ik) zijn inderdaad behoorlijk bevooroordeeld en zien enkel de grote veranderingen in 25 minuten zendtijd. Goed om te lezen dat de auto je naar de zin is. En in het vervolg zal ik toch anders naar DGB kijken.

En als je je belevenissen op een site gaat zetten ga ik dat zeker volgen.

Succes.

PS. Eigenlijk heb ik iets tegen electronica in de eend, maar binnenkort komt er toch een 123 bij mij in. :roll:

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » di 28 okt, 2008 20:06

Hallo Ruud,

Welkom op het forum en bedankt voor je toelichting op de verbouwing van de eend. Het is toch leuk om de achtergrond van het verhaal te weten
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

David
Heavy user
Heavy user

Bericht door David » di 28 okt, 2008 21:24

Ruud,

Ondanks alle andere positieve reacties, blijf ik het doodzonde vinden. :cry:
Ben nu eenmaal een purist als het om eenden gaat. :?

In ieder geval wel een hele veilige reis gewenst!
Heelhuids terugkomen samen, daar gaat het om. :D

Greetz David
Laatst gewijzigd door David op zo 9 nov, 2008 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Deuche Fester
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Deuche Fester » za 8 nov, 2008 08:53

Aaaachh, waren de eendenliefhebbers op hun teentjes getrapt? Leuk om die ommezwaai in reacties te zien nadat de eigenaar even verhaal komt doen. Hoe ik ook over DGB denk, een eend is ook maar een eend.

Ik heb persoonlijk liever dit, dan een burton/le patron, maar zelfs voor die fanaten houd je respect. Al met al, geweldige bak is het geworden met een modern tintje. Uniek in zijn soort en daar gaat het toch allemaal uiteindelijk om bij ons eendrijders? Ik hoor niemand zeuren over een eend op een suzuki 4x4 chassis...
Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez

Jeroen-citroen
Moderator

Bericht door Jeroen-citroen » za 8 nov, 2008 10:04

Thadeez schreef:Ik hoor niemand zeuren over een eend op een suzuki 4x4 chassis...
Omdat dat gewoon een Suzuki is en blijft. En een koetsje van een eend erop wil nog niet zeggen dat het een eend is :wink:
weet wat je zegt maar zeg niet altijd wat je weet

Plaats reactie