Ik heb ondertussen geen idee meer wat het kan zijn, massa gecontroleerd, bobine vervangen, benzine aangevuld, geslingerd, gerend...
Denk dat ik de ANWB maar eens ga bellen.. Met het aankomende herfstweer is op de motor rijden ook niet alles meer.
Eigen schuld?
-
- Gebruiker
- Berichten: 82
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 12:32
- Locatie: den haag
- Contacteer:
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Zowel voor Los Poppelos als Outlaw,waarom zetten jullie geen plaatsnaam
bij je profiel,dan vindt je veel sneller een collega die je kan helpen.Bedenk
wel als je de ANWB belt.Hij als er iets kapot is,je gelijk bij een garage neerzet en dat je dus mag gaan betalen.Dit probleem lijkt elektrisch dus
meten is weten.Hoeveel Volt hou je over als je start?Vonken de bougies?
enz.Waar is de benzine gebleven?Je ziet,Ik heb na 3 pagina's nog vragen
zat,waar ik nooit een antwoord op gezien heb.Ik denk dat de aanschaf van
een mulimeter (liefst een met ook een contacthoekmeter erin) een must is
als je aan je eigen eend wil sleutelen.
bij je profiel,dan vindt je veel sneller een collega die je kan helpen.Bedenk
wel als je de ANWB belt.Hij als er iets kapot is,je gelijk bij een garage neerzet en dat je dus mag gaan betalen.Dit probleem lijkt elektrisch dus
meten is weten.Hoeveel Volt hou je over als je start?Vonken de bougies?
enz.Waar is de benzine gebleven?Je ziet,Ik heb na 3 pagina's nog vragen
zat,waar ik nooit een antwoord op gezien heb.Ik denk dat de aanschaf van
een mulimeter (liefst een met ook een contacthoekmeter erin) een must is
als je aan je eigen eend wil sleutelen.
Je eend deed het nog totdat de startmotor niet meer werkte.
Waarom los je niet eerst het eerste probleem op dan over allerlei anderre zaken te denken?
Is je accu wel goed hoe heb je hem doorgemeten (voltage/amperage) en heb je hem nog op de acculader gezet?
Of startkabels geprobeert?
Het tikken wat je hoort bij de startmotor is het relais, heb je een lege accu dan hoor je vaak alleen dit geluid.
Starten met de slinger is een techniek op zich dit lukt lang niet altijd.
Zeker als de auto al enige tijd stilstaat en de benzine terug de tank is ingelopen moet je effe doorstarten.
Geef effe duidelijk antwoord en zet je Woonplaats op je profiel dan kun je veel gerichter hulp krijgen.
Waarom los je niet eerst het eerste probleem op dan over allerlei anderre zaken te denken?
Is je accu wel goed hoe heb je hem doorgemeten (voltage/amperage) en heb je hem nog op de acculader gezet?
Of startkabels geprobeert?
Het tikken wat je hoort bij de startmotor is het relais, heb je een lege accu dan hoor je vaak alleen dit geluid.
Starten met de slinger is een techniek op zich dit lukt lang niet altijd.
Zeker als de auto al enige tijd stilstaat en de benzine terug de tank is ingelopen moet je effe doorstarten.
Geef effe duidelijk antwoord en zet je Woonplaats op je profiel dan kun je veel gerichter hulp krijgen.
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
-
- Gebruiker
- Berichten: 90
- Lid geworden op: za 23 aug, 2008 21:08
- Locatie: Schiedam
De accu is ondertussen ook leeg door het proberen te starten. Ik weet niet of het de startmotor is eerlijk gezegd, kan van alles zijn. Enige wat ik weet is dat die vorige keer niet meer starte, terwijl die het daarvoor gewoon deed.
Ik dacht je aan het slingeren niet veel fout kon doen. Het ging niet bijzonder zwaar en je kan het tandwiel een stukje verder flink zien draaien. Heb je echter een geladen accu nodig om aan te slingeren, dan werkt het niet en ik kan dan natuurlijk slingeren tot ik een ons weeg.
Ik woon in Schiedam en hulp is altijd welkom.
Ik dacht je aan het slingeren niet veel fout kon doen. Het ging niet bijzonder zwaar en je kan het tandwiel een stukje verder flink zien draaien. Heb je echter een geladen accu nodig om aan te slingeren, dan werkt het niet en ik kan dan natuurlijk slingeren tot ik een ons weeg.
Ik woon in Schiedam en hulp is altijd welkom.
Zitten we dit hele topic te discussiëren omdat je accu eigenlijk gewoon leeg of defect is, en je dus geen verdere startpoging kunt doen?LosPoppelos schreef:De accu is ondertussen ook leeg door het proberen te starten. Ik weet niet of het de startmotor is eerlijk gezegd, kan van alles zijn.
Slingeren kun je wel degelijk verkeerd doen, met gewoon ronddraaien zal je motor niet aanslaan.
Auto in zijn versnelling op en neer bewegen ook niet, laat dan twee man duwen zodat je een goede lange startpoging kunt doen.
Een goede accu kan wonderen doen!
Mehari 1972 / 2CV 1975 / 2CV 1987
-
- Gebruiker
- Berichten: 90
- Lid geworden op: za 23 aug, 2008 21:08
- Locatie: Schiedam
Vandaag heel de electronica van de eend nagekeken en gecheckt. Radio er uit gehaald, hoorde er toch niks van. Nieuwe massa voor mijn knipperlicht en met een 220-12v netstroom power starter in de weer..
En na toch wel 15x keer proberen en de choke vol uitgetrokken deed die het weer.. De eend is gereanimeerd (proestend en rokend de eend he.) Moet dus inderdaad ergens een electra probleem geweest zijn.
In ieder geval maar kijken of ik er niet gewoon een nieuwe accu in moet hangen of dat het ergens sluiting geweest is. In ieder geval, bedankt voor alle tips en nu blijf ik hopen dat die morgen weer start.
En na toch wel 15x keer proberen en de choke vol uitgetrokken deed die het weer.. De eend is gereanimeerd (proestend en rokend de eend he.) Moet dus inderdaad ergens een electra probleem geweest zijn.
In ieder geval maar kijken of ik er niet gewoon een nieuwe accu in moet hangen of dat het ergens sluiting geweest is. In ieder geval, bedankt voor alle tips en nu blijf ik hopen dat die morgen weer start.