Alles over de wielophanging
-
Gerard2cv
- Super eendkenner

- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Bericht
door Gerard2cv » do 30 okt, 2008 09:58
Aan de achterkant van de traverse,dus haaks op de pignon,om de tand-
heugel tegen de pignon te drukken en zorg ook voor genoeg vet onder in
het pignonlagertje
-
wouter87
- Regelmatige poster

- Berichten: 372
- Lid geworden op: zo 5 feb, 2006 16:37
- Locatie: Echt
Bericht
door wouter87 » vr 31 okt, 2008 16:08
nou Gerard ik alles in elkaar zitten. nog nooit zoveel vet op een vierkante cm geduwd. nu heb ik alleen nog één vraag. de kogels zitten vrij los in de behuizing? ik kan ze bijvoorbeeld zonder moeite de kogels rond draaien. is dit een probleem alle bouten zijn geborgd dus naar mijn idee voldoende aangedraaid. doe ik ze verder krijg ik de borg pin er niet meer in.
C'est une bonne voiture
-
Gerard2cv
- Super eendkenner

- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Bericht
door Gerard2cv » vr 31 okt, 2008 16:21
De kogels netjes afstellen,zodat het opgesloten is,maar wel beweegbaar
en als de gaatjes niet uitkomen,is er toch niets op tegen om een nieuw
gaatje te boren.Als je bedenk hoe lang die spoorstangen zijn,mag je rustig
een ringsleutel op de tapse kant van de kogel zetten om hem heen en weer
te bewegen.
-
wouter87
- Regelmatige poster

- Berichten: 372
- Lid geworden op: zo 5 feb, 2006 16:37
- Locatie: Echt
Bericht
door wouter87 » vr 31 okt, 2008 16:37
dus ik heb ze nu te los?
C'est une bonne voiture
-
Gerard2cv
- Super eendkenner

- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Bericht
door Gerard2cv » za 1 nov, 2008 06:57
Ik kan het zo niet voelen,maar zo klink het me wel.Je schrijft dat je ze kan
draaien.We hebben het toch over de kogels in de tandheugel,Die bewegen
nauwelijks,Dus vast draaien en los tot je met een ringsleutel op de tapse kant van de kogel ze weer kan bewegen.
-
wouter87
- Regelmatige poster

- Berichten: 372
- Lid geworden op: zo 5 feb, 2006 16:37
- Locatie: Echt
Bericht
door wouter87 » za 1 nov, 2008 11:32
nou goed dan gaan we het maar weer uit elkaar halen zucht!!!,
C'est une bonne voiture
-
Gerard2cv
- Super eendkenner

- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Bericht
door Gerard2cv » za 1 nov, 2008 11:45
Als je hem weer uit elkaar haalt,kijk dan ook naar die glijring of er slijt-
plekken opzitten,zoja,vervangen
-
TB
- Moderator
- Berichten: 3478
- Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
- Locatie: Zuid Holland
Bericht
door TB » za 1 nov, 2008 12:52
Als die kogels te los zitten dan kan het gaan klapperen tijdens het rijden.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
wouter87
- Regelmatige poster

- Berichten: 372
- Lid geworden op: zo 5 feb, 2006 16:37
- Locatie: Echt
Bericht
door wouter87 » zo 2 nov, 2008 12:19
ik heb vannacht een geweldige ingeving gehad hoe ik het ga vast zetten. als ik van een houtboor het puntje af zaag kan ik die precies mooi in de bout zetten en dan rustig met de boormachine vast zetten.
C'est une bonne voiture
-
TB
- Moderator
- Berichten: 3478
- Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
- Locatie: Zuid Holland
Bericht
door TB » zo 2 nov, 2008 12:22
Je bedoelt het dopje waarmee je de stuurkogels onder spanning zet toch?
Is dit dopje niet hetzelfde formaat als van de stuurlevier kogeltjes? Daar heb ik laatst een mooi passend stuk gereedschap voor gekocht. Zet je met een klein rateltje vast.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
backfire
- Addicted user

- Berichten: 5841
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
-
Contacteer:
Bericht
door backfire » zo 2 nov, 2008 13:05
ik heb gewoon een stuk staal plat gehaald bij de bouwmarkt, kost iets van 2,5 euro. Hoekje omzetten en op maat vijlen en je bent klaar.