gewone 2cv motor ombouwen tot visa?

Plaats reactie
zloek
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 3 feb, 2008 17:52
Locatie: kollum

gewone 2cv motor ombouwen tot visa?

Bericht door zloek » zo 2 nov, 2008 21:23

Kan een gewone 2cv motor omgebouwd worden tot een visa motor?
Kan ik bv alleen de cilinders vervangen?
Graag hulp.
Dank:)

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 2 nov, 2008 21:42

nee, heel kort, er komt iets meer bij kijken.

zloek
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 3 feb, 2008 17:52
Locatie: kollum

Bericht door zloek » zo 2 nov, 2008 21:57

dank u:)

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5246
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 2 nov, 2008 21:59

ja het kan wel, want wij hebben het al eens gedaan. maar er is nogal wat (precisie)werk nodig. Gaten in het blok ruimer maken zodat de cylinders erin gaan, vulstukken maken om de stoterstang-kanalen van de visa cylinder lekvrij op het eendenblok aan te koppelen.
Het liep prima, maar omdat het niet netjes gemaakt was is hij na enkele maanden vastgelopen met zo'n klap dat alle vliegwielbouten afbraken ;-)
Een kennis uit Luik doet/deed dit werk een stuk professioneler met een veel beter resultaat. Vele van de eenden die de 24-uurs race op Francorchamps rijden zijn door hem van een dergelijke omgebouwde motor voorzien.
diverse Citroens, wat anders.

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » zo 2 nov, 2008 23:17

:)
see you when you see me

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » ma 3 nov, 2008 07:30

Op Merksplas waren deze aangepaste carters te koop. ;-)
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 3 nov, 2008 18:52

Naar ik heb vernomen wordt dit bij de 2cv racers alleen gedaan omdat het onderblok van de 2cv moet zijn en niet van de Visa, bijkomend voordeel is blijkbaar ook dat 2cv onderblok steviger is. Maar kromme is wel dat de olievoorziening van een Visa blok weer beter is.

Ach het blijft dus gewoon nee, je kunt niet zomaar cilinders van een Visa op een 2cv blok schuiven.

PS PP last onderste stuk dicht en vlakt de boel daarna af, zodat de afdichting van klepstoters goed is.

Plaats reactie