Standverwarming

Plaats reactie
EDDI
Beginner
Beginner

Standverwarming

Bericht door EDDI » do 30 okt, 2008 10:51

Vanmorgen stapte ik in mijn auto en tegen de tijd dat ik op mijn werk was had ik het eindelijk warm.

Toen bedacht ik mij dat ik een keer een iemand met een soort standverwarming onder zijn motorkap heb gezien. Nou heb ik een op standverwarming gegoogled en wat ik gezien heb lijkt mij allemaal een beetje over the top voor een eend.

Heeft iemand van jullie al een keer hetzelfde idee gehad en is met een goedkope creatieve oplossing gekomen?

Bedankt voor tips

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » do 30 okt, 2008 11:11

Als je de originele bank of stoelen gemonteerd hebt, zet er dan een stuk karton onder dat de lcuht langs je rug omhoog wordt gestuwd ipv de achterbak. Dit schijnt al een heel stuk te helpen. Een blower in een van de kachelslangen, wil ook een betere warmtedoorvoer verzorgen.
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

EDDI
Beginner
Beginner

Bericht door EDDI » do 30 okt, 2008 11:24

Das een goed idee, een soort stoelverwarming. :) Ik ga het meteen proberen. Ik heb idd een blower gevonden, maar nogsteds een beet aan dure kant. Ik ga voor de creatieve oplossing...

Dank!

EDDI
Beginner
Beginner

Bericht door EDDI » do 30 okt, 2008 12:14

Heb voor de geintereseerden bij conrad at low-budgetoplossingen gevonden onder kopje Klimaatregeling

Ik ga het iig proberen

EDDI

melloyello
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door melloyello » do 6 nov, 2008 21:02

Als je die keramische kachel bedoelt, geef dan je geld maar uit aan een paar wanten, een muts en een sjaal. Daar word je aanzienlijk warmer van.
Vroemvrotpruttel.

. __ ø.___o
(O_\D/___O)

Jesse
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Jesse » vr 7 nov, 2008 00:29

Ik heb zelf een radiaalventilator van Conrad, kijk ff bij bestelnr 570095 - 89 of zoeken op 'radiaalventilator 12V'. Moet hem nog inbouwen maar voor nog geen drie tientjes de moeite van het proberen waard.

EDDI
Beginner
Beginner

Bericht door EDDI » vr 7 nov, 2008 13:12

Klinkt ook interessant, radiaal ventilator. Maar drie in/uitgangen? Waar zou je die dan tussen zetten? Is dat in het midden IN en beide zijden UIT?

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » vr 7 nov, 2008 13:40

een kennis uit zweden heeft in zn aca electrische verwarmings elementjes /matjes in zn stoelen v/d aca gezet. een soort electrische deken voor je stoelen zeg maar.

een stand kachel is leuk, maar dan moet je je auto ook beter isoleren. als ik zie hoe snel mijn auto afkoelt als je na een flinke rit (waarbij die behagelijk warm is geworden) stil staat met motor af....

tip voor isolatie: wollen dekentje tussen je dakspanten frotten! wereld van verschil! ik wil voor dit doel een keer een dekentje speciaal op moet maken met drukknoop bevestiging ofzo.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Plaats reactie