olie lekkeage
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 640
- Lid geworden op: do 7 aug, 2008 12:26
- Locatie: S' graveland
olie lekkeage
beste forum leden
wie o wie kan mij helpen met advies ik heb net een am2 blok ingebouwd
hij lekt het kreng en wel bij het pijpje waar de olie peilstok ingaat.
het is pries wwar de pijp het blok in gaat. hoe krijg je dit dicht en anders hoe plaats je een nieuw pijpje
groet pieter
wie o wie kan mij helpen met advies ik heb net een am2 blok ingebouwd
hij lekt het kreng en wel bij het pijpje waar de olie peilstok ingaat.
het is pries wwar de pijp het blok in gaat. hoe krijg je dit dicht en anders hoe plaats je een nieuw pijpje
groet pieter
Ik meen ergens een verhaal te hebben gelezen van iemand die een rood koperen (waterleiding) buisje nam, doorzagen en pasmaken, die heeft die meen ik met epoxy of lijm (hittebestendig) vastgeplakt, en daarna met kneedbaar metaal een mantel eromheen gemaakt.2cvpieter schreef: was zeker een moeilijke vraag gezien het aantal reacties
Dat kneedbare metaal, heb ik een kleine 20 jaar terug al eens gebruikt om een gat in de waterpomp omhuizing van een 2takt motorblok te dichten. Daarna een slangklem eromheen gedaan, en dat bleef goed zitten. Geen lekkage meer.
succes.
Marco
Dat pasmaken lijkt me echt een k**werkje!!plof schreef:Ik meen ergens een verhaal te hebben gelezen van iemand die een rood koperen (waterleiding) buisje nam, doorzagen en pasmaken, die heeft die meen ik met epoxy of lijm (hittebestendig) vastgeplakt, en daarna met kneedbaar metaal een mantel eromheen gemaakt.
Kun je jouw huidige buisje zonder veel problemen verwijderen trouwens?
Want in dat geval zo ik gewoon het gat opmeten en op zoek gaan (desnoods laten maken) naar een passende diameter. Als het echt pas is, gewoon een nachtje in de vriezer leggen. Scheelt al een stuk met het draperen van kneedbaar metaal.
Andere methode is wat minder populair waarschijnlijk. Maar je zou ook nog kunnen overwegen om op zoek te gaan naar een carterhelft waar dat pijpje nog gewoon normaal op zit.
Edit: Ik zie nu pas dat je al een 'sloopblokje' hebt. Kun je een weekend zonder je eend? Besteed dat weekend dan aan een verse carterhelft voor je blok. Volgens mij de meest doeltreffende methode
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 769
- Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
- Locatie: Condezaygues, Frankrijk
Kijk eens op de website van de Dyane Vereniging Nederland www.diane.nl bij Technische assistentie -> gebroken peilstok
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Ronald,het is ten strengste verboden om 1 carterhelft los te vervangen
Daarom staan er achter de oliekoeler nummers ingeslagen,die dus eender
zijn.Dit is omdat ze 2 helften hebben genomen en toen pas de gaten voor de
krukas en de nokkenas geboord hebben.
Maar het blokje warm stoken en er een tap in draaien en hem er uit zien te
trekken en de nieuwe eerst in de vriezer en dan monteren
Daarom staan er achter de oliekoeler nummers ingeslagen,die dus eender
zijn.Dit is omdat ze 2 helften hebben genomen en toen pas de gaten voor de
krukas en de nokkenas geboord hebben.
Maar het blokje warm stoken en er een tap in draaien en hem er uit zien te
trekken en de nieuwe eerst in de vriezer en dan monteren
- Gerard2cv
- Super eendkenner
- Berichten: 2885
- Lid geworden op: za 22 mar, 2003 10:57
- Locatie: Hongarije
Nee,niets afzagen.Hij zit maar 1cm in het blok klem,dus als er onder de
lekkage nog wat over is,kan je na het aluminium warm gestookt te hebben er net een tang zo uittrekken.Ik dacht dat hij precies op de rand
gebroken was.Ja,hij is in het blok helemaal recht.Waarschijnlijk kan de
2cv4-6 club in Amersfoort je wel aan een andere pijp helpen
lekkage nog wat over is,kan je na het aluminium warm gestookt te hebben er net een tang zo uittrekken.Ik dacht dat hij precies op de rand
gebroken was.Ja,hij is in het blok helemaal recht.Waarschijnlijk kan de
2cv4-6 club in Amersfoort je wel aan een andere pijp helpen
Bedankt dat je me corrigeerd Gerard. In mijn enthousiasme om de 'minst bewerkelijke' methode aan te bieden heb ik hier even niet aan gedacht.Gerard Maas schreef:Ronald,het is ten strengste verboden om 1 carterhelft los te vervangen
Daarom staan er achter de oliekoeler nummers ingeslagen,die dus eender
zijn.Dit is omdat ze 2 helften hebben genomen en toen pas de gaten voor de
krukas en de nokkenas geboord hebben.
Hij heeft natuurlijk al een ander pijpje in dat sloopblok zitten, en kan dan gelijk gaan experimenteren met het verwarmen van het aluminium.Ja,hij is in het blok helemaal recht.Waarschijnlijk kan de
2cv4-6 club in Amersfoort je wel aan een andere pijp helpen