das dan wel een heel mini vacum maar vandaar ook dat ze wat konisch lopen (de schoteltjes) om af te remmen als ze terug komen (lucht wat samen perst).
ook de remvoering is er op afgeremd te worden .
dit , dat die niet met een klap terug komt en aan je arm een snok geeft bij het terug komen (zoals men wel zou verwachten , niet?)
soms spreken ze over de ezel die in een veerpot zit , dit als de vering droog staat.
wat word er bij somige garage's gedaan , met een els in de midden een gaatje geprikt in je veerpot , om zo via daar (the lazy way) te smeren (dus vacum ???? weg ).
na deze actie word de pot gewoon met de hand gedraaid zodat je gaatje van boven zit en je er niks meer van ziet als gewone leek.
vele off roaders slijpen de veerpotten gewoon helemaal open ook op 2cv cross en rijden met open en blote spiralen .
in de racerij rijden er nu zelfs sommige gewoon op een soort rubberen blokken niks meer spiraal .
vroeger werden er eerst 2/3 vast gelast van de spiraal dit door middel van een buis er in te lassen.
vacum Mmmm niet echt , samen persen van lucht daarin tegen wel wat voor het afremmen van de terugslag.
als ze dus achter doorgedaan worden krijg je een stuiterbal dat wel invloed zal hebben op het voorste gedeelte .
door dat het gewicht gaat schommellen
maar de werking voor blijft wel redelijk normaal werken.
dit gewoon mijn mededeling hierin
