draagarm
draagarm
ik heb een vraag, nu ik bezig ben met mijn draagarmen valt me één ding op. het driehoekje waar de velg op geschroeft zit zit erg los. dit terwijl de andere kant geen speling heeft. trekt de kroonmoer van de aandrijfas dit weer allemaal vast of wat is dit?
C'est une bonne voiture
Re: draagarm
Als het goed is wel, zoniet dan is waarschijnlijk je lager versleten...wouter87 schreef:het driehoekje waar de velg op geschroeft zit zit erg los. dit terwijl de andere kant geen speling heeft. trekt de kroonmoer van de aandrijfas dit weer allemaal vast of wat is dit?
Succes met de klus.
-
- Heavy user
-
- Heavy user
ja, maar let wel, het betreft hier je lager die opgesloten wordt door die kroonmoer!!! niet vast genoeg vastzetten betekend een "los" wiel en overmatige slijtage van het lager. het lijkt misschien belachelijk om met een wringer (evt met verlengpijp) van 50cm met je volledige gewicht er op te gaan staan 9mits je ca 80kg weegt), maar dit IS nodig!!!TB schreef:Juist en je moet het ook nog eens los kunnen halenwouter87 schreef:vast is vast
heb de ervaring met een iets te losse kroonmoer. dit heeft een belabberd weggedrag tot gevolg!
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
Op mijn werk, ook ene garage, hebben we luchtsleutels waarmee je de hele handel dan zo vast draait dat dat wiel niet meer zal draaien en het lager bij elkaar geperst wordt tot 1 solide blok staal. Of de schroefdraad op de as/in de kroonmoer gaat er aanwouter87 schreef:of nog mekkelijker ga naar de dischtsbijzijnde garage vraag of je de zwaarste luchthamer mag lenen. zet je compressor op 10 bar. en vast blijven knallen totdat je makkelijk de borging erin kan zetten

Afblijven.