Voorband slijt schuin af
-
- Heavy user
Hoe creatief met auto's is men op Corsica ? Worden daar dorpels die uit meerdere delen bestaan even aan elkaar gemaakt met een houten latje en een paar stukjes ijzerdraad ? Zitten daar handige sleutelaars met een draaibank ?
Want wellicht kan je, als er echt geen andere oplossing is, je draagarm recht buigen en verstevigen (als je metaal buigt verzwakt het: hoe vaker het buigt, hoe groter de verzwakking). Spatbord er af, wiel er af, fusee etc. er uit, lange stalen staaf van 2 meter lang die precies in het gat van je fusee past er in en duwen maar. Goed oppassen dat je Eend niet van de krik/brug/whatever af lazert en goed opletten dat je niet te ver doorbuigt. Succes NIET gegarandeerd en geheel op eigen risico ! ! !
Want wellicht kan je, als er echt geen andere oplossing is, je draagarm recht buigen en verstevigen (als je metaal buigt verzwakt het: hoe vaker het buigt, hoe groter de verzwakking). Spatbord er af, wiel er af, fusee etc. er uit, lange stalen staaf van 2 meter lang die precies in het gat van je fusee past er in en duwen maar. Goed oppassen dat je Eend niet van de krik/brug/whatever af lazert en goed opletten dat je niet te ver doorbuigt. Succes NIET gegarandeerd en geheel op eigen risico ! ! !
Afblijven.
-
- Veelvuldig poster
tnt verstuurd 30 kilo voor nog geen 40 euro naar corsica, zie: http://www.tntpost.nl/voorthuis/include ... onaal.aspx .Alexandre schreef:Bedankt voor het aanbod, maar hoe krijg ik hem hier?
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
Vandaag naar de keuring geweest, dat hebben we weer gehad voor twee jaar. Misschien heeft Cassis over twee weken weer draagarmen en aangezien we begin volgende maand een weekje naar het vasteland gaan probeer ik dat maar. Een alternatief is MCDA in Cuers bij Toulon. Die hebben ruildraagarmen, maar zoals Lelijke Eend al schreef, hoe goed zijn weer teruggebogen draagarmen. En dan nog banden, ook al niet aan te komen.
Ik kan ook nog eens gaan rondkijken als ik daar ben op de een of andere sloop. En de kans lopen thuis te komen met een nog krommer geval.
Dat van die verzendkosten wist ik niet, bedankt voor de tip.
Lex
Ik kan ook nog eens gaan rondkijken als ik daar ben op de een of andere sloop. En de kans lopen thuis te komen met een nog krommer geval.
Dat van die verzendkosten wist ik niet, bedankt voor de tip.
Lex
-
- Heavy user
-
- Regelmatige poster
-
- Heavy user
Die heeft geen oplossing, tenzij de bandenvreet-Eend VEEL te hoog of VEEL te laag op zijn veren staat en de sporing echt compleet knudde is. Maar dan is het zo exteem dat je zelfs op het oog kan zien dat het spul niet goed is.Jheronimus schreef:Draagarmen krijg je niet zomaar krom, laat staan dat je ze even kan buigen.
Waarom ga je niet even naar de garage waar je de boel heb laten uitlijnen dan kunnen die heren eens kijken of ze hun werk goed hebben gedaan. Met een beetje geluk heeft een banden/uitlijn-pro de oplossing voor je.
Afblijven.
-
- Belgisch Meester Lasser
- Contacteer:
-
- Addicted user
- Contacteer:
Om verkeerde uitlijning te krijgen is het al voldoende om de fussen een mm te verbuigen, een aanraking met een stoeprand met voldoende snelheid kan net die tik uitdelen om dat al voor elkaar te krijgen. Heeft mijn broer eens gedaan met mijn eerste eend. Met 60 door een haakse bocht, helaas net niet gehaald en met rechter wiel tegen de stoeprand. Net genoeg om de uitlijning te verzieken, daarbij ook nog een kromme stuurstang, waar die later op afgekeurd werd.