Startmotor problemen
Startmotor problemen
Als ik de eend wil starten met een koude motor dan gaat m'n start motor niet goed rond, alsof ik een lege accu heb, trage slagen, en soms gewoon helemaal niet, start motor al vervangen voor een ander exemplaar en het probleem blijft hetzelfde, hij gaat moeilijk rond en klinkt alsof ik een lege accu heb.... accu getest en die geeft bij zware belasting nog dik 12 volt, en de dynamo leverd gewoon netjes 14/15 volt...
iemand goeie ideeen?
Groet Rob
iemand goeie ideeen?
Groet Rob
.............eh.......... wat zei ik ook al weer?
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Ik kan een aantal opties opnoemen.
1. ander exemplaar of nieuw? als bij beide de lagers versleten zijn of de koolborstels slecht dan schiet je daar niets mee op, dus 1st controlleren.
2. als het een nieuwe is, is het een poolse after market versie? Wisselen voor een franse
3. massa kabel naar de accu toe in goede staat, geen draadbreuken, oxidatie?
4. De plus kabel naar de startmotor wel goed, idem punt 3.
5. De verbinding tussen startrelais en de motor zelf, daar zit ook een kabel tussen, is deze goed of maakt deze een goed contact.
Als de accu tijdens starten gewoon 12v afgeeft dan is dat wel goed.
1. ander exemplaar of nieuw? als bij beide de lagers versleten zijn of de koolborstels slecht dan schiet je daar niets mee op, dus 1st controlleren.
2. als het een nieuwe is, is het een poolse after market versie? Wisselen voor een franse
3. massa kabel naar de accu toe in goede staat, geen draadbreuken, oxidatie?
4. De plus kabel naar de startmotor wel goed, idem punt 3.
5. De verbinding tussen startrelais en de motor zelf, daar zit ook een kabel tussen, is deze goed of maakt deze een goed contact.
Als de accu tijdens starten gewoon 12v afgeeft dan is dat wel goed.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Maak alle verbindingen naar de startmotor, dat zijn de plus en de min,
goed schoon, desnoods een beetje opschuren.
Bij mij maakte dat best veel uit, al was dat 6 volt en daardoor grotere stroom.
Je kan na een start poging misschien wel voelen welke aansluiting(en) warm word.
goed schoon, desnoods een beetje opschuren.
Bij mij maakte dat best veel uit, al was dat 6 volt en daardoor grotere stroom.
Je kan na een start poging misschien wel voelen welke aansluiting(en) warm word.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Nee... originele fransche startmotor (getest buiten de eend)en die draait op volle toeren... Nieuwe +kabel en alle verbindingen zijn schoon... alleen het schijnt dus niks uit te maken... zit er soms ergens nog een soort relais wat ik ben vergeten? word een beetje wanhopig ervan want ik gebruik 'm dagelijks.... en het OV is nou ook niet echt een doorslaand succes!
.............eh.......... wat zei ik ook al weer?
Motor draait rond, ook soepel met de slinger... en de spanning heb ik gecheckt, 14/15 volt als ie loopt (als ie het eens doet) en bij het starten zakt ie naar 12.nogwat.... net een andere 2handse startmotor eringezet, alleen daar kwam de startas niet uit z'n schulp, dus dat was plan B...
Plan C is dat ie vanavond opgesleept word en dan linea-recta naar de garage, mogen ze daar er koppijn over krijgen!
Als ik de oplossing weet dan post ik 'm hier weer, iedereen bedankt voor de tips (heb ze allemaal nagelopen en zover mogelijk ook uitgevoerd)
Plan C is dat ie vanavond opgesleept word en dan linea-recta naar de garage, mogen ze daar er koppijn over krijgen!
Als ik de oplossing weet dan post ik 'm hier weer, iedereen bedankt voor de tips (heb ze allemaal nagelopen en zover mogelijk ook uitgevoerd)
.............eh.......... wat zei ik ook al weer?