rem olie vervangen

Alles over het niet meer rollen van het rollend gedeelte
Plaats reactie
Deux_Chevauxtje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 27 jan, 2008 18:44
Locatie: Echt

rem olie vervangen

Bericht door Deux_Chevauxtje » zo 23 nov, 2008 21:19

Hallo beste eenden sleutelaars

Aangestoken door mijn vrouw die sinds een 3/4 jaar een eend heeft
heb ik sinds vorige week een 2de eend deze is in redelijke staat.

Nu lees ik dat het verstandig is om de remolie elke 1 a 2 jaar te vervangen.

Hoe krijg ik de oude olie eruit / afgetapt uit het hele circuit ?
Groetjes Eendennest Echt

the Nosepicker
Moderator
Berichten: 2566
Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
Locatie: aarde

Bericht door the Nosepicker » ma 24 nov, 2008 12:04

Door de ontluchtingsnippels aan het eind van de remleidingen los te draaien en met je rem te pompen. Reservoir bijvullen met schone remvloeistof en doorpompen tot er schone olie uit komt.
Wel de "ontluchtingsregels" in acht nemen.
Gebruik de zoekfunctie eens, zoektermen: remvloeistof of ontluchten.
En check of je dot4 of LHM moet hebben, trommelremmen vóór: dot 4, schijfremmen voor: LHM (groen).
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Hanzelman » ma 24 nov, 2008 17:30

Duidelijk verhaal,niks aan toe te voegen :wink:
~:-)~

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » ma 24 nov, 2008 22:14

pompen pompen en nog eens pompen voor en achter
see you when you see me

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 25 nov, 2008 12:14

Hoop alleen wel dat de ontluchtingsnippels gangbaar zijn.

Met het ontluchten dien je bij de verste nippel vanaf de hoofdremcilinder te beginnen. Dus rechtsachter, dan linksachter en dan voor (ik ga ervan uit dat je schijven voor hebt). Voor zit maar 1 ontluchtingsnippel, op de linker. Voor staan de remklauwen met elkaar in verbinding.

Op deze manier kun je ook je oude vloeistof eruit trappen. Dan bijvullen en ontluchten maar (wel ff niveau in de gaten houden).
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1770
Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
Locatie: stompwijk (zh)

Bericht door supercees » di 25 nov, 2008 14:50

TB schreef:Hoop alleen wel dat de ontluchtingsnippels gangbaar zijn.
mocht de nippel niet te verdraaien zijn: brander op het gedeelte waar de nippel ingedraaid is, flink heet maken (niet roodgloeiend uiteraard) , dan draai je de nippel zo los.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

Pistachke
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 86
Lid geworden op: za 27 aug, 2005 21:53
Locatie: Turnhout

Remnippels

Bericht door Pistachke » di 25 nov, 2008 16:52

hoi forumleden,

Iedereen kent wel het probleem van ofwel extreem vastzittende ontluchtingsnippels of ontluchtingsnippels waarvan de zeskant beschadigd (lees : afgerond door een sleutelende voorganger :roll: ) is.

Ik werk bij een firma in speciale gereedschappen en we hebben een zeer goede remleidingssleutel ontwikkeld voor dit probleem. Ook bij gebruik van deze sleutel kan ook geen beschadiging optreden aan de zeskant. We hebben de "last chance wrench" (sleutel van de laatste kans) nu beschikbaar in de afmetingen 10 - 11 - 12 - 13 mm en ik heb pas de kans gekregen om de 7 en 8mm uitvoering uitgebreid op m'n eend te testen.
Werkt fantastisch, geen wegglijden meer op afgeronde zeskant en een uitstekende grip. Hoe harder je de sleutel aantrekt, hoe strakker hij rond de zeskant komt zitten. Deze gaan binnenkort in produktie, dus als er mensen zijn die interesse moesten hebben in dit stukje gereedschap...laat maar een gil. Een kleine preview op onze site www.coplan-europe.com
Fluctuat nec mergitur (scheeps-Latijns voor "het deint en schommelt, maar vergaat niet")

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 25 nov, 2008 18:07

Ik heb eenzelfde stuk gereedschap en doet hetzelfde, de naam daarvan is heel toepasselijk JAWS. Nou moet ik wel zeggen dat die van jullie er knap uitziet, goed bedacht.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 25 nov, 2008 18:38

Lijkt me een handig iets. Maar ik vraag me toch af wat de prijs van dit moois is.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Deux_Chevauxtje
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 163
Lid geworden op: zo 27 jan, 2008 18:44
Locatie: Echt

Bericht door Deux_Chevauxtje » vr 28 nov, 2008 21:10

TB schreef:Hoop alleen wel dat de ontluchtingsnippels gangbaar zijn.

Met het ontluchten dien je bij de verste nippel vanaf de hoofdremcilinder te beginnen. Dus rechtsachter, dan linksachter en dan voor (ik ga ervan uit dat je schijven voor hebt). Voor zit maar 1 ontluchtingsnippel, op de linker. Voor staan de remklauwen met elkaar in verbinding.

Op deze manier kun je ook je oude vloeistof eruit trappen. Dan bijvullen en ontluchten maar (wel ff niveau in de gaten houden).
Bedankt

Het is prima gegaan. De ontluchtingsnippels waren goed gangbaar.
Groetjes Eendennest Echt

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » za 29 nov, 2008 15:57

Toppie 8)
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Plaats reactie