rem olie vervangen
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 163
- Lid geworden op: zo 27 jan, 2008 18:44
- Locatie: Echt
rem olie vervangen
Hallo beste eenden sleutelaars
Aangestoken door mijn vrouw die sinds een 3/4 jaar een eend heeft
heb ik sinds vorige week een 2de eend deze is in redelijke staat.
Nu lees ik dat het verstandig is om de remolie elke 1 a 2 jaar te vervangen.
Hoe krijg ik de oude olie eruit / afgetapt uit het hele circuit ?
Aangestoken door mijn vrouw die sinds een 3/4 jaar een eend heeft
heb ik sinds vorige week een 2de eend deze is in redelijke staat.
Nu lees ik dat het verstandig is om de remolie elke 1 a 2 jaar te vervangen.
Hoe krijg ik de oude olie eruit / afgetapt uit het hele circuit ?
Groetjes Eendennest Echt
-
- Moderator
- Berichten: 2566
- Lid geworden op: do 10 mar, 2005 23:02
- Locatie: aarde
Door de ontluchtingsnippels aan het eind van de remleidingen los te draaien en met je rem te pompen. Reservoir bijvullen met schone remvloeistof en doorpompen tot er schone olie uit komt.
Wel de "ontluchtingsregels" in acht nemen.
Gebruik de zoekfunctie eens, zoektermen: remvloeistof of ontluchten.
En check of je dot4 of LHM moet hebben, trommelremmen vóór: dot 4, schijfremmen voor: LHM (groen).
Wel de "ontluchtingsregels" in acht nemen.
Gebruik de zoekfunctie eens, zoektermen: remvloeistof of ontluchten.
En check of je dot4 of LHM moet hebben, trommelremmen vóór: dot 4, schijfremmen voor: LHM (groen).
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams
Douglas Adams
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
Hoop alleen wel dat de ontluchtingsnippels gangbaar zijn.
Met het ontluchten dien je bij de verste nippel vanaf de hoofdremcilinder te beginnen. Dus rechtsachter, dan linksachter en dan voor (ik ga ervan uit dat je schijven voor hebt). Voor zit maar 1 ontluchtingsnippel, op de linker. Voor staan de remklauwen met elkaar in verbinding.
Op deze manier kun je ook je oude vloeistof eruit trappen. Dan bijvullen en ontluchten maar (wel ff niveau in de gaten houden).
Met het ontluchten dien je bij de verste nippel vanaf de hoofdremcilinder te beginnen. Dus rechtsachter, dan linksachter en dan voor (ik ga ervan uit dat je schijven voor hebt). Voor zit maar 1 ontluchtingsnippel, op de linker. Voor staan de remklauwen met elkaar in verbinding.
Op deze manier kun je ook je oude vloeistof eruit trappen. Dan bijvullen en ontluchten maar (wel ff niveau in de gaten houden).
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Remnippels
hoi forumleden,
Iedereen kent wel het probleem van ofwel extreem vastzittende ontluchtingsnippels of ontluchtingsnippels waarvan de zeskant beschadigd (lees : afgerond door een sleutelende voorganger :roll: ) is.
Ik werk bij een firma in speciale gereedschappen en we hebben een zeer goede remleidingssleutel ontwikkeld voor dit probleem. Ook bij gebruik van deze sleutel kan ook geen beschadiging optreden aan de zeskant. We hebben de "last chance wrench" (sleutel van de laatste kans) nu beschikbaar in de afmetingen 10 - 11 - 12 - 13 mm en ik heb pas de kans gekregen om de 7 en 8mm uitvoering uitgebreid op m'n eend te testen.
Werkt fantastisch, geen wegglijden meer op afgeronde zeskant en een uitstekende grip. Hoe harder je de sleutel aantrekt, hoe strakker hij rond de zeskant komt zitten. Deze gaan binnenkort in produktie, dus als er mensen zijn die interesse moesten hebben in dit stukje gereedschap...laat maar een gil. Een kleine preview op onze site www.coplan-europe.com
Iedereen kent wel het probleem van ofwel extreem vastzittende ontluchtingsnippels of ontluchtingsnippels waarvan de zeskant beschadigd (lees : afgerond door een sleutelende voorganger :roll: ) is.
Ik werk bij een firma in speciale gereedschappen en we hebben een zeer goede remleidingssleutel ontwikkeld voor dit probleem. Ook bij gebruik van deze sleutel kan ook geen beschadiging optreden aan de zeskant. We hebben de "last chance wrench" (sleutel van de laatste kans) nu beschikbaar in de afmetingen 10 - 11 - 12 - 13 mm en ik heb pas de kans gekregen om de 7 en 8mm uitvoering uitgebreid op m'n eend te testen.
Werkt fantastisch, geen wegglijden meer op afgeronde zeskant en een uitstekende grip. Hoe harder je de sleutel aantrekt, hoe strakker hij rond de zeskant komt zitten. Deze gaan binnenkort in produktie, dus als er mensen zijn die interesse moesten hebben in dit stukje gereedschap...laat maar een gil. Een kleine preview op onze site www.coplan-europe.com
Fluctuat nec mergitur (scheeps-Latijns voor "het deint en schommelt, maar vergaat niet")
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 163
- Lid geworden op: zo 27 jan, 2008 18:44
- Locatie: Echt
BedanktTB schreef:Hoop alleen wel dat de ontluchtingsnippels gangbaar zijn.
Met het ontluchten dien je bij de verste nippel vanaf de hoofdremcilinder te beginnen. Dus rechtsachter, dan linksachter en dan voor (ik ga ervan uit dat je schijven voor hebt). Voor zit maar 1 ontluchtingsnippel, op de linker. Voor staan de remklauwen met elkaar in verbinding.
Op deze manier kun je ook je oude vloeistof eruit trappen. Dan bijvullen en ontluchten maar (wel ff niveau in de gaten houden).
Het is prima gegaan. De ontluchtingsnippels waren goed gangbaar.
Groetjes Eendennest Echt