2CV met BX voorstoelen (hoe weer orgineel maken)

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Delfosso

2CV met BX voorstoelen (hoe weer orgineel maken)

Bericht door Delfosso » do 9 sep, 2004 22:11

Hallo,

Was gaan kijken naar een tweedehands eend alleen deze heeft 2 bx voorstoelen. Graag zou ik daar weer een orgineel bankje in plaatsen.

Er is op de vloer een soort draagbalk gelast waar die stoelen op vast zitten.

Nu is mijn vraag hoe zit het orginele bankje normaal vast, en zal het gemakkelijk geplaatst kunnen worden.

(ben nog geen kenner op het gebied van eenden dus ik heb geen iedee waar het orginele bankje normaal op vast staat geschroevd)

Job
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Job » do 9 sep, 2004 22:27

Ik denk dat je alleen die opgelaste zooi moet verwijderen en dan kan denk ik je bankje er al weer in.

Daffy
Super eendkenner
Super eendkenner
Contacteer:

Bericht door Daffy » vr 10 sep, 2004 08:07

De originele bank of stoelen zitten vast op de vloer met 3 geleiderails.
1 in het midden( schroefdraad in het chassis), en 1 links op de vloer en 1 rechts op de vloer. De schroefdraadgaten voor de buitenste bevestiging rails zitten in het balkje dat onder de auto zichtbaar is.
Let op ! de middelste rail voor een bank is anders dan die van een paar stoelen.
Daffy

Lelijke Eend
Heavy user
Heavy user

Bericht door Lelijke Eend » vr 10 sep, 2004 09:33

Daffy schreef:De originele bank of stoelen zitten vast op de vloer met 3 geleiderails.
1 in het midden( schroefdraad in het chassis), en 1 links op de vloer en 1 rechts op de vloer. De schroefdraadgaten voor de buitenste bevestiging rails zitten in het balkje dat onder de auto zichtbaar is.
Let op ! de middelste rail voor een bank is anders dan die van een paar stoelen.
Daffy
Kan je zonder te hoeven boren en tappen (schroefdraad) de middelste rail voor een bank vervangen voor een rail voor 2 stoelen ?
Afblijven.

Frank Munneke
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Frank Munneke » vr 10 sep, 2004 10:23

Ja hoor, de rail van de bank en doie van de stoelen zitten allebij met twee schroeven (m7) vast. Alleen die voor stoelen heeft 2 rails en die voor een bank 1. (nog geen 5 minuten werk dus, het in en uitschuiven van de stoeltjes duurt langer

groet Frank

Bjorn
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bjorn » vr 10 sep, 2004 15:35

het is handig als je alledrie de rails op losse schroeven erin zet, dan de bank erin schuift en dan pas de schroeven vast aandraait. Als je eerst de rails vast draait wil de bank wel eens klemmen bij het inschuiven.

Gast

Bericht door Gast » za 11 sep, 2004 19:35

Bjorn schreef:het is handig als je alledrie de rails op losse schroeven erin zet, dan de bank erin schuift en dan pas de schroeven vast aandraait. Als je eerst de rails vast draait wil de bank wel eens klemmen bij het inschuiven.
Bedankt voor jullie advies

robin2cv
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door robin2cv » zo 12 sep, 2004 03:51

wat ga je met de bx zetels doen?
Ik wou er namelijk in mijn eendje zetten ?
greets robin

Plaats reactie