visa cilinders met 2cv6 onderblok

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

visa cilinders met 2cv6 onderblok

Bericht door björn » zo 4 jan, 2009 15:42

hoi ik wil een 2cv6 onderblok met visa cilinders en zuigers maken

ik weet dat er in belgie imand is die de onderbloken prepareed
maar ik weet niet wie en waar?

ik ben ook op zoek naar mensen die dit al hebben en naar de voor en tegen delen
ik weet dat een 6je een grotere ollie cooller heeft
maar een visa dacht ik meer/betere smeer kannalen

ik hoor van jullie
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » zo 4 jan, 2009 16:31

er adverteerd ene filip mee op de 2cv.nl markt een recente adv voor sets cilinders zuigers en een adv van 21 dec met iets van een "set"? misschien kan hij je verder helpen?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » zo 4 jan, 2009 16:40

1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 4 jan, 2009 17:11

is gewoon via PP

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

Bericht door björn » zo 4 jan, 2009 18:17

nee wat douwe zegt klopt dacht ik wel
ik heb hem een mail gestuurd

ohja nog een voordeel op een 6je kun je zonder gedoe een 123 op zetten :lol:
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » zo 4 jan, 2009 19:10

Björn bij pp is het net zo duur.

http://www.pp-2cv.be/FR/Catalogue/Moteur/BlocMoteur.htm

In principe kun je dit makkelijk zelf laten doen, kwestie van lassen en daarna laten vlakken.

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

Bericht door björn » zo 4 jan, 2009 19:21

ok thanks

zijn er nog meer voors en tegens mensen????
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » zo 4 jan, 2009 19:30

deze van filip is via the boy's van "de plattinnekes"
kerststallen tocht die kerels
see you when you see me

Bartje
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 573
Lid geworden op: do 13 okt, 2005 15:30
Contacteer:

Bericht door Bartje » zo 4 jan, 2009 20:40

Of de smeering van een 2cv blok beter is weet ik niet, maar in ieder geval is de weg van de pomp tot de krukaslagers in het schema korter als bij een visa.
Verder is het blok van een 2cv sterker, daarom doen veel racers op spa ook de conversie naar een 2cv blok.
Nadeel is dat de 2cv krukas weer zwakker is als van ee visa, daarom wordt voor de racers op Spa het 2cv blok bewerkt zodat de visa krukas erin kan.
Tevens heeft een visa nokkenas volgens mij wat meer lift als een 2cv nokkenas.

Als ik jouw was zou ik voor op straat gewoon een 123 adaptertje op je visa blok zetten i.p.v. alles ombouwen naar een 2cv blok.
Mocht je toch een voor een 2cv blok willen gaan dan kun je het ook aan Pierre Focant vragen (bypf@scarlet.be). Dat is een kennis van het 4x4 gebeuren en hij maakt en verkoopt ook voor visa zuigers en bussen aangepaste 2cv carters.

Succes!

Pistachke
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 86
Lid geworden op: za 27 aug, 2005 21:53
Locatie: Turnhout

2cv-onderblok en Visa-conversie

Bericht door Pistachke » di 6 jan, 2009 16:28

hoi Björn,

yep, die aanpassing van de blokjes wordt door Flip en Koen gedaan. Heb me kortelings ook een onderblok laten aanpassen en je wordt met voldoende tips bijgestaan. Zo wist ik bv. niet dat je die pakking tussen blok en cilinder goed moet bijhouden en niet in de vuilbak flikkeren :oops:
Die MOET ertussen, zoniet raakt de zuiger de kleppen (wil je echt niet).
Voor de rest : heb al met de wagen van de preparateur gereden en 'k moet gewoon toegeven dat het BERESTERK is. Veel koppel onderin, vanuit z'n derde loopt ie nog vlot op in de toeren. Nu nog experimenteren met wat carbu's (visa-carbu blijkbaar niet echt optimaal ????)....
In ieder geval waar voor je geld...reeds vele Touareg-rijders hebben zo'n blokje ingeplant.
Grtz
Pistachke
Fluctuat nec mergitur (scheeps-Latijns voor "het deint en schommelt, maar vergaat niet")

joe_catchou
Belgisch Meester Lasser
Belgisch Meester Lasser
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
Locatie: Antwerp
Contacteer:

Bericht door joe_catchou » di 6 jan, 2009 19:23

aaaa de bijstand van plattinneke pastiske euu bedoel pistacheke
;-)
see you when you see me

björn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1402
Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
Locatie: hillywood (hilversum)

Bericht door björn » wo 7 jan, 2009 12:36

hey bedankt
ik heb filip ook al gesproken
moet nu nog ff sparen en wil er dan ook meteen een andere nokkenas in enz
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies

Flip
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 70
Lid geworden op: ma 14 jun, 2004 17:49
Locatie: Kapellen (België)

Re: 2cv-onderblok en Visa-conversie

Bericht door Flip » di 20 jan, 2009 15:07

Pistachke schreef:hoi Björn,

yep, die aanpassing van de blokjes wordt door Flip en Koen gedaan. Heb me kortelings ook een onderblok laten aanpassen en je wordt met voldoende tips bijgestaan. Zo wist ik bv. niet dat je die pakking tussen blok en cilinder goed moet bijhouden en niet in de vuilbak flikkeren :oops:
Die MOET ertussen, zoniet raakt de zuiger de kleppen (wil je echt niet).
Voor de rest : heb al met de wagen van de preparateur gereden en 'k moet gewoon toegeven dat het BERESTERK is. Veel koppel onderin, vanuit z'n derde loopt ie nog vlot op in de toeren. Nu nog experimenteren met wat carbu's (visa-carbu blijkbaar niet echt optimaal ????)....
In ieder geval waar voor je geld...reeds vele Touareg-rijders hebben zo'n blokje ingeplant.
Grtz
Pistachke
Probeer eens een Solex 40 PCIS 3 carbu.

Heeft op Ami 6 break, paar dyanes, en dergelijke gestaan. Deze carbu's zijn niet zuinig, maar gemakkelijk af te stellen (1 kamer).

Greetz,

Flup

Green-Duckman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1365
Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
Locatie: Zierikzee

Bericht door Green-Duckman » wo 30 mar, 2011 21:48

Hallo,

Ik wil graag even inhaken op dit topic.

Ben zelf ook met mijn blokje begonnen, heb namelijk een vreter gehad.
Nou jah vreter.... Maar goed daar gaat het niet om.

Zelf heb ik daar ook wel eens gedacht.
Ik dacht alleen dat de cillinders werden aangepast en niet het onderblok :roll:
Wanneer hun je onderblok aanpassen kan je er dan gelik cillinders bij kopen?
Teven nog de vraag, welk onder blok is beter. De 664 of de 634?
Heb 2 blokjes staan namelijk, maar ja welke moet ik gebruiken.

Hoor ut wel.

Groetjes Pieter
2cv Vert Bambou '79

Pistachke
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 86
Lid geworden op: za 27 aug, 2005 21:53
Locatie: Turnhout

Bericht door Pistachke » vr 8 apr, 2011 12:38

hoi Peter,

Bij deze aanpassing wordt het carter van een eendenblok gebruikt, de laatste series carters van de Visaatjes zijn nogal "scheurgevoelig", het eendencarter kan gewoon meer verdragen.

Je kan Koen en Flip via hun FB-pagina contacteren voor meer details.
Ben er zeker van dat ze je een gepaste oplossing kunnen bieden.

grtz
Werner
Fluctuat nec mergitur (scheeps-Latijns voor "het deint en schommelt, maar vergaat niet")

Plaats reactie