visa cilinders met 2cv6 onderblok
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1402
- Lid geworden op: zo 18 feb, 2007 13:21
- Locatie: hillywood (hilversum)
visa cilinders met 2cv6 onderblok
hoi ik wil een 2cv6 onderblok met visa cilinders en zuigers maken
ik weet dat er in belgie imand is die de onderbloken prepareed
maar ik weet niet wie en waar?
ik ben ook op zoek naar mensen die dit al hebben en naar de voor en tegen delen
ik weet dat een 6je een grotere ollie cooller heeft
maar een visa dacht ik meer/betere smeer kannalen
ik hoor van jullie
ik weet dat er in belgie imand is die de onderbloken prepareed
maar ik weet niet wie en waar?
ik ben ook op zoek naar mensen die dit al hebben en naar de voor en tegen delen
ik weet dat een 6je een grotere ollie cooller heeft
maar een visa dacht ik meer/betere smeer kannalen
ik hoor van jullie
BABY'S,Bands,Beers,Babes,Bikes and B-movies
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
- Tom Duckpower
- Moderator
- Berichten: 4097
- Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
- Locatie: Berkel-Enschot
- Contacteer:
zie deze posts en verder:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?p=151597#151597
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?p=151597#151597
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black
-
- Addicted user
- Berichten: 5836
- Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
- Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
Björn bij pp is het net zo duur.
http://www.pp-2cv.be/FR/Catalogue/Moteur/BlocMoteur.htm
In principe kun je dit makkelijk zelf laten doen, kwestie van lassen en daarna laten vlakken.
http://www.pp-2cv.be/FR/Catalogue/Moteur/BlocMoteur.htm
In principe kun je dit makkelijk zelf laten doen, kwestie van lassen en daarna laten vlakken.
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
Of de smeering van een 2cv blok beter is weet ik niet, maar in ieder geval is de weg van de pomp tot de krukaslagers in het schema korter als bij een visa.
Verder is het blok van een 2cv sterker, daarom doen veel racers op spa ook de conversie naar een 2cv blok.
Nadeel is dat de 2cv krukas weer zwakker is als van ee visa, daarom wordt voor de racers op Spa het 2cv blok bewerkt zodat de visa krukas erin kan.
Tevens heeft een visa nokkenas volgens mij wat meer lift als een 2cv nokkenas.
Als ik jouw was zou ik voor op straat gewoon een 123 adaptertje op je visa blok zetten i.p.v. alles ombouwen naar een 2cv blok.
Mocht je toch een voor een 2cv blok willen gaan dan kun je het ook aan Pierre Focant vragen (bypf@scarlet.be). Dat is een kennis van het 4x4 gebeuren en hij maakt en verkoopt ook voor visa zuigers en bussen aangepaste 2cv carters.
Succes!
Verder is het blok van een 2cv sterker, daarom doen veel racers op spa ook de conversie naar een 2cv blok.
Nadeel is dat de 2cv krukas weer zwakker is als van ee visa, daarom wordt voor de racers op Spa het 2cv blok bewerkt zodat de visa krukas erin kan.
Tevens heeft een visa nokkenas volgens mij wat meer lift als een 2cv nokkenas.
Als ik jouw was zou ik voor op straat gewoon een 123 adaptertje op je visa blok zetten i.p.v. alles ombouwen naar een 2cv blok.
Mocht je toch een voor een 2cv blok willen gaan dan kun je het ook aan Pierre Focant vragen (bypf@scarlet.be). Dat is een kennis van het 4x4 gebeuren en hij maakt en verkoopt ook voor visa zuigers en bussen aangepaste 2cv carters.
Succes!
2cv-onderblok en Visa-conversie
hoi Björn,
yep, die aanpassing van de blokjes wordt door Flip en Koen gedaan. Heb me kortelings ook een onderblok laten aanpassen en je wordt met voldoende tips bijgestaan. Zo wist ik bv. niet dat je die pakking tussen blok en cilinder goed moet bijhouden en niet in de vuilbak flikkeren :oops:
Die MOET ertussen, zoniet raakt de zuiger de kleppen (wil je echt niet).
Voor de rest : heb al met de wagen van de preparateur gereden en 'k moet gewoon toegeven dat het BERESTERK is. Veel koppel onderin, vanuit z'n derde loopt ie nog vlot op in de toeren. Nu nog experimenteren met wat carbu's (visa-carbu blijkbaar niet echt optimaal ????)....
In ieder geval waar voor je geld...reeds vele Touareg-rijders hebben zo'n blokje ingeplant.
Grtz
Pistachke
yep, die aanpassing van de blokjes wordt door Flip en Koen gedaan. Heb me kortelings ook een onderblok laten aanpassen en je wordt met voldoende tips bijgestaan. Zo wist ik bv. niet dat je die pakking tussen blok en cilinder goed moet bijhouden en niet in de vuilbak flikkeren :oops:
Die MOET ertussen, zoniet raakt de zuiger de kleppen (wil je echt niet).
Voor de rest : heb al met de wagen van de preparateur gereden en 'k moet gewoon toegeven dat het BERESTERK is. Veel koppel onderin, vanuit z'n derde loopt ie nog vlot op in de toeren. Nu nog experimenteren met wat carbu's (visa-carbu blijkbaar niet echt optimaal ????)....
In ieder geval waar voor je geld...reeds vele Touareg-rijders hebben zo'n blokje ingeplant.
Grtz
Pistachke
Fluctuat nec mergitur (scheeps-Latijns voor "het deint en schommelt, maar vergaat niet")
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
Re: 2cv-onderblok en Visa-conversie
Probeer eens een Solex 40 PCIS 3 carbu.Pistachke schreef:hoi Björn,
yep, die aanpassing van de blokjes wordt door Flip en Koen gedaan. Heb me kortelings ook een onderblok laten aanpassen en je wordt met voldoende tips bijgestaan. Zo wist ik bv. niet dat je die pakking tussen blok en cilinder goed moet bijhouden en niet in de vuilbak flikkeren
Die MOET ertussen, zoniet raakt de zuiger de kleppen (wil je echt niet).
Voor de rest : heb al met de wagen van de preparateur gereden en 'k moet gewoon toegeven dat het BERESTERK is. Veel koppel onderin, vanuit z'n derde loopt ie nog vlot op in de toeren. Nu nog experimenteren met wat carbu's (visa-carbu blijkbaar niet echt optimaal ????)....
In ieder geval waar voor je geld...reeds vele Touareg-rijders hebben zo'n blokje ingeplant.
Grtz
Pistachke
Heeft op Ami 6 break, paar dyanes, en dergelijke gestaan. Deze carbu's zijn niet zuinig, maar gemakkelijk af te stellen (1 kamer).
Greetz,
Flup
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1365
- Lid geworden op: vr 7 nov, 2003 21:04
- Locatie: Zierikzee
Hallo,
Ik wil graag even inhaken op dit topic.
Ben zelf ook met mijn blokje begonnen, heb namelijk een vreter gehad.
Nou jah vreter.... Maar goed daar gaat het niet om.
Zelf heb ik daar ook wel eens gedacht.
Ik dacht alleen dat de cillinders werden aangepast en niet het onderblok
Wanneer hun je onderblok aanpassen kan je er dan gelik cillinders bij kopen?
Teven nog de vraag, welk onder blok is beter. De 664 of de 634?
Heb 2 blokjes staan namelijk, maar ja welke moet ik gebruiken.
Hoor ut wel.
Groetjes Pieter
Ik wil graag even inhaken op dit topic.
Ben zelf ook met mijn blokje begonnen, heb namelijk een vreter gehad.
Nou jah vreter.... Maar goed daar gaat het niet om.
Zelf heb ik daar ook wel eens gedacht.
Ik dacht alleen dat de cillinders werden aangepast en niet het onderblok
Wanneer hun je onderblok aanpassen kan je er dan gelik cillinders bij kopen?
Teven nog de vraag, welk onder blok is beter. De 664 of de 634?
Heb 2 blokjes staan namelijk, maar ja welke moet ik gebruiken.
Hoor ut wel.
Groetjes Pieter
2cv Vert Bambou '79
hoi Peter,
Bij deze aanpassing wordt het carter van een eendenblok gebruikt, de laatste series carters van de Visaatjes zijn nogal "scheurgevoelig", het eendencarter kan gewoon meer verdragen.
Je kan Koen en Flip via hun FB-pagina contacteren voor meer details.
Ben er zeker van dat ze je een gepaste oplossing kunnen bieden.
grtz
Werner
Bij deze aanpassing wordt het carter van een eendenblok gebruikt, de laatste series carters van de Visaatjes zijn nogal "scheurgevoelig", het eendencarter kan gewoon meer verdragen.
Je kan Koen en Flip via hun FB-pagina contacteren voor meer details.
Ben er zeker van dat ze je een gepaste oplossing kunnen bieden.
grtz
Werner
Fluctuat nec mergitur (scheeps-Latijns voor "het deint en schommelt, maar vergaat niet")