Ontstekingsenquete

Wat voor ontsteking heb jij?

Contactpuntjes
18
40%
123-ontsteking
22
49%
Andere elektronische ontsteking
5
11%
 
Totaal aantal stemmen: 45

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Ontstekingsenquete

Bericht door Joos » zo 18 jan, 2009 13:35

Flying Duckman schreef:Misschien toch maar lekkere ouderwetse ontsteking monteren? Of ben ik een van de weinige mensen die dat er nog op heeft zitten?
Dit was een vraag van Flying Duckman in "Gestrand, wil nu niet meer starten". Een leuke vraag, maar om dat topic niet te vervuilen start ik hier een nieuwe, met poll. Gewoon om eens te peilen welk percentage 2cv.nl'ers met 123 of een andere elektronische ontsteking rijdt.

Ikzelf rijd met contactpuntjes, en zolang ik daar geen problemen mee ondervind ben ik ook niet van plan dat te veranderen.
1977 Mehari

Gebruikersavatar
Tom Duckpower
Moderator
Berichten: 4097
Lid geworden op: za 19 jul, 2003 19:50
Locatie: Berkel-Enschot
Contacteer:

Bericht door Tom Duckpower » zo 18 jan, 2009 13:47

123 ontsteking..
Al een dikke 50000 km zit ie erin en nog geen problemen mee gehad.
123 zit erin omdat ik nooit het geduld en de zin heb gehad om puntjes te leren stellen/vervangen/wat dan ook.
1986 2CV6 Special Pick Up
1964 Solex Oto Van Der Heem
2003 Audi A2 1.4i
2022 Stromer ST3 Pinion Deep Black

Hanzelman
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1167
Lid geworden op: za 24 jun, 2006 16:43
Locatie: Apeldoorn

Bericht door Hanzelman » zo 18 jan, 2009 13:50

123,t bevalt me erg goed en heb idd ook geen zin om iedere x weer die puntjes te doen.
~:-)~

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » zo 18 jan, 2009 14:00

1 Eend van me heeft op 123 gelopen, teruggebouwd naar puntje's en de verschillen in rijden vielen mij mee, in mijn herinnering was het een groter verschil toen ik de 123 inbouwde.
Reden puntje's? Deze Eend rijd maximaal 1500 km per jaar!
Deze 123 overgebouwd naar mijn andere Eend, totdat deze ontsteking na 6 jaar stuk ging stuk ging en ik kosteloos nog een nieuwe kreeg.
Deze service was voor mij de reden om in de acadiane waar ik nu mee bezig ben ook een 123 te plaatsen!
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 18 jan, 2009 14:29

puntjes
waarom?
heb je geen lelijke draden.
vroeger reed iedereen er ook mee.
en heb 2 123 onstekingen gehad.
alle 2 stuk
wel nieuwe gekregen dat wel.
gelijk weer door verkocht
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Martijn, Arnhem
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 171
Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01

Bericht door Martijn, Arnhem » zo 18 jan, 2009 15:59

Puntjes heb ik.

Eenmaal goed afgesteld staat het allemaal prima en mijn nokjes zijn ook prima in orde.

Ik heb wel een 123 liggen maar weet eigenlijk nog niet of die geschikt is voor LPG.

Martijn Arnhem

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » zo 18 jan, 2009 17:03

puntjes. Heerlijk simpel, onderweg geen gedoe als er iets stuk gaat, puntjes altijd bij me.

123 geprobeerd, stuk gegaan, kosteloos vervangen, nogmaals geprobeerd, wat gedoe met juiste afstelling, maar leverde ons niet voldoende op om er mee door te gaan.

Psygies? als je 1 keer per jaar je puntjes moet vervangen, check je v-snaar en oliekoeler meteen ook, zonder puntjes doe je dat niet zo snel is onze "extra" insteek...........

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

siemen
Las Expert
Las Expert
Berichten: 2276
Lid geworden op: za 13 jan, 2007 11:47
Locatie: wijnjewoude
Contacteer:

Bericht door siemen » zo 18 jan, 2009 17:32

bij de eendengarage's was het druk nadat een jaar gelden de 123 onsteking op de markt kwam.
veel vast gelopen eenden wegens verstopeoliekoeler
die controle doe je dan ook niet meer!
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

Joos
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1060
Lid geworden op: za 17 mei, 2003 21:40
Locatie: Hasselt
Contacteer:

Bericht door Joos » zo 18 jan, 2009 17:40

Leuk om te zien dat er nog meer mensen graag sleutelen en met voelermaatjes spelen :-)
1977 Mehari

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » zo 18 jan, 2009 17:45

Ik heb een opel waar een computer in zit die van alles regelt. Kom je bij de garage dan weten ze daar ook niets anders te doen dan er een ander computer er aan te hangen die dan aan die in de auto moet gaan vragen wat er aan de hand is. Uiteindelijk gaat de monteur iets vervangen waarvan hij niet weet waarom hij dat doet, waar het voor dient en of dat de oplossing voor het probleem is.
Een eend is pure eenvoud. Ik kan hier aan sleutelen en weet waar ik mee bezig ben en dat wil ik zo houden. Daarom heb ik contactpunten.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Jerre
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 264
Lid geworden op: zo 24 aug, 2008 17:17
Locatie: Dessel, België

Bericht door Jerre » zo 18 jan, 2009 18:12

Ik ga in mijn Dyane waarschijnlijk 123 inbouwen
omdat (naar wat ik heb gelezen en gehoord)
je daarmee wat zuiniger rijd,
dat het betrouwbaarder is (wat wel nodig aangezien het een dagelijkse auto word enzo),
dat je motor dan beter draait
en dat je er eigenlijk niet meer naar moet omkijken (tot het punt dat het dan weer stuk gaat natuurlijk :roll: )
Citroën Dyane 6 '81
Ami gekocht :D
Check de band

Dick
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 30 mar, 2008 19:57
Locatie: Zoutkamp

Bericht door Dick » zo 18 jan, 2009 19:49

Vellerman electronische ontsteking a 14,94 met puntjes zondercondensator.
Puntjes zitten er al meer dan 50.000 km in
2cv6 5x
Acadiane
Dyane 6

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 18 jan, 2009 20:49

Ik heb een ak400 met puntjes. Rij ik niet veel mee, dus vind ik prima.

Heb ook een 2cv6 met 123. Motor heb ik gereviseerd en toen gelijk een 123 erop gezet.

Wat beter is? Ik weet het niet. Met 123 loopt ie gewoon goed en met puntjes ook.

Koud loopt die met 123 direct beter dan die met puntjes maar of dat aan de 123 ligt durf ik niet te zeggen. Loopt dan het zelfde als warm. Ik kan me voorstellen dat de 123 dan bijregelt.

Heb ook nog een oude jap met puntjes. Ook prima.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

hvb-013
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 157
Lid geworden op: za 17 mei, 2008 18:23
Locatie: Tilburg

Bericht door hvb-013 » zo 18 jan, 2009 22:51

123, Oktober erin laten zetten en pas 2000 km mee gereden, ik kan er dus nog weinig over zeggen.

Qua zuiniger rijden merk ik er nog niet zoveel van.

Gebruikersavatar
André Post
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2172
Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
Locatie: Beverwijk

Bericht door André Post » ma 19 jan, 2009 09:17

123 in beide auto's.
Bij een Mehari is het veel sloopwerk om punten te vervangen, en de 18PK rijd echt veel beter met 123.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.

Plaats reactie