kabelboom brandje
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
kabelboom brandje
zo de historie al half neer ge typed in het vervelende dingen topic .
dus na de kortsluiting dus andere kabelboom gestoken .
eerst als een gek dashboard er uit alles losgetrokken .
boompie verweiderd andere gepakt en toen kregen we nog meer trobbels .
waar zat hoe aangesloten zo dat was slim pfffff .
een ganze dag kwijt om het dashboard aan te sluiten .
kabel hangt er nu toch al in aangesloten , morgen verder in het motorkompartiment om daar alles aan te sluiten .
nu had ik wel het probleem dat ik met veel moeite het dashboard terug tegen het bakje kon schroeven .
langs de rechter kant zijn het nogal veel draadjes die er tussen zitten die het bakje in gaan ??
of heb ik de kabeltjes die rechts allemaal zitten voor de drie schakelaars en de controle lampjes niet goed zitten .
ook de km teller er goed op krijgen een hele klus en dan nog te hopen dat ie goed zit .
model (special)
foto's niet super mobiel pic's
tot binnen toe aan de lichtschakelaar tot op het blote koper afgestookt
kabel naast de blauwe
and it burn burn burn the kabel burn
dit dus weer dicht krijgen werkt dus niet zo simpel kabels wringen tussen het dash en bakje ??????
dus na de kortsluiting dus andere kabelboom gestoken .
eerst als een gek dashboard er uit alles losgetrokken .
boompie verweiderd andere gepakt en toen kregen we nog meer trobbels .
waar zat hoe aangesloten zo dat was slim pfffff .
een ganze dag kwijt om het dashboard aan te sluiten .
kabel hangt er nu toch al in aangesloten , morgen verder in het motorkompartiment om daar alles aan te sluiten .
nu had ik wel het probleem dat ik met veel moeite het dashboard terug tegen het bakje kon schroeven .
langs de rechter kant zijn het nogal veel draadjes die er tussen zitten die het bakje in gaan ??
of heb ik de kabeltjes die rechts allemaal zitten voor de drie schakelaars en de controle lampjes niet goed zitten .
ook de km teller er goed op krijgen een hele klus en dan nog te hopen dat ie goed zit .
model (special)
foto's niet super mobiel pic's
tot binnen toe aan de lichtschakelaar tot op het blote koper afgestookt
kabel naast de blauwe
and it burn burn burn the kabel burn
dit dus weer dicht krijgen werkt dus niet zo simpel kabels wringen tussen het dash en bakje ??????
Laatst gewijzigd door joe_catchou op zo 25 jan, 2009 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
see you when you see me
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Ik heb eens gezien dat ze bij een eend in het blik van de koets van opzij een groot rond gat hadden geboord waar de kabels uitkwamen. Heb zelf destijds ook zitten rommelen om alles tussen de koets en het dashboardje te proppen en ben van plan als alles nog eens los moet ook zo'n gat de boren. Wel even wat benzineslang of iets dergelijks over de scherpe rand monteren.
Wel balen zeg. Waar was de brand nu eigenlijk ontstaan?
Wel balen zeg. Waar was de brand nu eigenlijk ontstaan?
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
- Punky
- Addicted user
- Berichten: 9243
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
- Locatie: Veghel
- Contacteer:
Gevonden.joe_catchou schreef:van morgen op de snelweg zij de eend hik even een seconde alles weg van stroom.
Mmmm raar een stuiptrekking ???
s'avonds van het werk naar huis , pof weer alles stroom weg enkele seconde uitbollend terug weg hop 100 M toen was het over plastiek geurtjes rook jep stroomkabel ergens ? uitgebold aande kant voor ik een plekje had waar ik kon.
aan de kant onder de kap een rookpluim uit.
kap open lampje er bij ????
toen zag ik hem de kabel+ van de 123 niet naar de koeltunnel ,Maar van de koeltunnel in de kabel boom zo tot het schutbord .
helemaal gesmolten en vermoedelijk ook nog een paar ander in elkaar van het smeulende plastiek .
contact slot deet ook raar voelde geen veer maar als je hem start nadat je het stroomcontact bentgepasseerd voel je een beetje veer en dan start je pas die voel ik ook niet meer .
kabeltje gelegt van de 123+ naar de standlichtjes.
contact open gesloopt drie draadjes er af ringentje van men sleutelbos in de 2 stekkertjes een klein sleuteltje tegen het ringetje en in het 3de stekkertje licht op en dan start ie weer .
maar ja 1 dezer dagen met licht eens goed bekijken en vermoedenlijk nieuwe draden trekken waar nodig is .
Grrrrrr
2uur in de regen staan klooien .
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
en hier het vervolg
verder het verhaal dus boven aan de subtopic hier
my story goos on all so .
na het fixen van gisteren dacht ik toch nog een dagje te kunnen werken .
onderweg op de snelweg , begeeft het stand lichtje waar men + kabel aan zat voor de 123.
denk ja dan maar op de grote lamp ,draad mee er tussen jep hop verder .
echter heeft dit niet lang mogen duren 2 km verder een plof lichtflitsje onder de kap hoop stinkende chemische rook(hanzz).
terug alles weg aan de kant fluo kutvestje aan zaklamp .
kijken jep nog meerdere draden weggesmolten nu tot de lichtschakelaar binnen.
draaien keren , wat nu pfff koffer in terug een draad Grrr deze nu rechtsstreeks op de + van de batt. terug proberen mer het ringetje van gister starten jep hij doet het weer .
nog 12km over de pechstrook tegen 50 naar het werk zonderlichten .
wel deden de 4 knippers het nog .
die heb ik in het donker maar gebruikt .
en van middag geen licht nodig om thuis te komen .
dus ja er zijn in de kabel boom meerdere draden samen gesmolten vermoed ik .
en denk ik dat er nu me een k*t klus staat te wachten om een ganze kabelboom te slopen en te plaatsen .
weet niet de kabel boom is die in twee stukken .
weet het ff niet meer .
verder het verhaal dus boven aan de subtopic hier
my story goos on all so .
na het fixen van gisteren dacht ik toch nog een dagje te kunnen werken .
onderweg op de snelweg , begeeft het stand lichtje waar men + kabel aan zat voor de 123.
denk ja dan maar op de grote lamp ,draad mee er tussen jep hop verder .
echter heeft dit niet lang mogen duren 2 km verder een plof lichtflitsje onder de kap hoop stinkende chemische rook(hanzz).
terug alles weg aan de kant fluo kutvestje aan zaklamp .
kijken jep nog meerdere draden weggesmolten nu tot de lichtschakelaar binnen.
draaien keren , wat nu pfff koffer in terug een draad Grrr deze nu rechtsstreeks op de + van de batt. terug proberen mer het ringetje van gister starten jep hij doet het weer .
nog 12km over de pechstrook tegen 50 naar het werk zonderlichten .
wel deden de 4 knippers het nog .
die heb ik in het donker maar gebruikt .
en van middag geen licht nodig om thuis te komen .
dus ja er zijn in de kabel boom meerdere draden samen gesmolten vermoed ik .
en denk ik dat er nu me een k*t klus staat te wachten om een ganze kabelboom te slopen en te plaatsen .
weet niet de kabel boom is die in twee stukken .
weet het ff niet meer .
see you when you see me
Gooi je accubak eruit dan kun je makkelijker werken. Stekkerblokjes een voor een door het gat halen dan valt het wel mee. Als je een andere kabelboom hebt tenminste. Ik heb ook ooit zoiets bij de hand gehad. De oorzaak bleek een niet goed aangezet oogje in de kabelboom bij de lichtschakelaar. Die werd daardoor zo heet dat ie af fikte. Ook niet prettig als je onder weg van zwitserland naar huis s'avonds in de vogezen zit. Ik had gelukkig alleen nog groot licht. Maar dat vonden de tegenliggers weer niet zo leuk
diverse Citroens, wat anders.
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
Daarom ben ik na mijn brandje in de kabelboom maar met een hele verse kabelboom begonnen. En toen ik weer tijd had, maar gewoon een hele nieuwe gemaakt. Met alle custom dingen erin enz enz. Want het opknappen werd bij mij ook een gebed zonder end.
Succes man
Greatnix Spookeend
Succes man
Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Belgisch Meester Lasser
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: di 3 apr, 2007 18:03
- Locatie: Antwerp
- Contacteer:
gevonden , was een andere kabelboom van een afbraker .
deze stond al enig tijd buiten zonder kap .
de stekkertjes van de zekeringen waren kompleet aangeslagen .
dus 1 voor 1 opschuren en goed in het randje en het meeste werkt .
dash verlichting niet ,en de schakelaar plots ook niet zo meer als je de eerste klik draait werken de gewone lichten niet wel parkeerlichtje .
ook maar 1 lampje niet stuk .
als ik dan naar stand 2 draai werkt alles groot en gewone.
dash knoppen allemaal goed .
deze stond al enig tijd buiten zonder kap .
de stekkertjes van de zekeringen waren kompleet aangeslagen .
dus 1 voor 1 opschuren en goed in het randje en het meeste werkt .
dash verlichting niet ,en de schakelaar plots ook niet zo meer als je de eerste klik draait werken de gewone lichten niet wel parkeerlichtje .
ook maar 1 lampje niet stuk .
als ik dan naar stand 2 draai werkt alles groot en gewone.
dash knoppen allemaal goed .
see you when you see me