Revisie + tuning 602 motor (Met foto's)
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
zie mijn berichtje van 28 jan,. of een naaldlager of een bronzen busjeThadeez schreef:Nog 1 vraag... het eerder genoemde kleine keerringetje dat in het gat zit midden tussen de 5 gaten voor rekbouten... moet er op die plek ook nog een naaldlager tussen?
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
Hm, ben ik tot nu toe nog niet tegengekomen. misschien nog op de prise as. Vanavond even goed bekijken. Zit ie er zeker weten op, of alleen voor bepaalde bouwjaren?dyane_maniac schreef:zie mijn berichtje van 28 jan,. of een naaldlager of een bronzen busjeThadeez schreef:Nog 1 vraag... het eerder genoemde kleine keerringetje dat in het gat zit midden tussen de 5 gaten voor rekbouten... moet er op die plek ook nog een naaldlager tussen?
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
zou kunnen, maar ik denk dat je m niet ziet. (ik had ook gekeken en dacht dat er ook nix zat. hoorde later dat daar een bronzen busje (hoort te) zitten. je schijnt die er uit te kunnen krijgen door vet in te doen en dan met een passend stukje as (prise as?) het vet erin te drukken. hierdoor druk je het busje eruit) dat is tenminste wat ik van heb horen zeggenbjörn schreef:mischien hoord er wat te ziten maar heeft er niet gezeten
je had ook al 2 verschilende koppen
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 352
- Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
- Locatie: Hilversum
Björn had zowel de peilstokpijp en de olieleiding mooi zwart gespoten. Deze laatste heb ik geplaatst met nieuwe pakkingen.
Oliekoeler gemonteerd, een beetje wrikken en draaien maar hij past precies! Was namelijk een tweedehandsje. Tevens voorzien van nieuwe rubbertjes uiteraard.
Nieuwe bougies erin.
Gloednieuwe koppelingset erop gezet.
Niet vergeten deze erin te draaien met nieuwe pakking
En dan, het stellen van de kleppen. Nou zijn er meerdere methodes maar ik hield me aan de wijze beschreven in de Haynes. Al draaiend aan het vliegwiel zal je aan een kant zien dat de kleppen open en dichtgaan. Begin bij 1 klep, en zodra deze volledig open is (klepveer is maximaal onder druk) dan kan je dus dezelfde klep in de andere cilinder stellen. Als je dit gedaan hebt, herhaal je het voor de overige kleppen.
Een andere methode zou zijn, dat als de kleppen aan de ene cilinder bezig zijn met open/dichtgaan, je aan de andere kant beide kleppen kunt stellen. Dit werkt ook.
Kleppendeksels schoonmaken, oude rotte pakking eruit en een mooie nieuwe erin. Alvorens ik de kleppendeksels erop zette heb ik nog effe flink met wat smeerolie gespoten om geen droge delen te hebben bij de initiele start.
En zo is het boeltje weer goed in elkaar. Ook even alvast de benzineslang op de pomp gezet.
Pip was nog aan het kleautvieaulen met zijn dynamo. Erg maf dat hij op de accu gewoon boven de 17V meet wanneer de motor draait (als deze uit is en er wel contact gemaakt wordt komt ie niet boven de 14V uit).
Andere spanningsregelaad helpt niet. Rare is, met een andere aarding meten we gewoon 13V op de + van de dynamo... Hij heeft gisteren nog een nieuwe aarding getrokken voor de dynamo, geen idee hoe dat is afgelopen.