Help! Kloppend, rammelend geluid in nieuwe motor

Gebruikersavatar
Punky
Addicted user
Addicted user
Berichten: 9243
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 14:03
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Punky » di 10 feb, 2009 11:48

Ook voor inbus zijn verloopstukken te krijgen zodat je ze met de momentsleutel kunt vastzetten. Zit misschien al in je doppenset. :roll:

Maar goed om te horen dat het zo makkelijk op te lossen was.

Veel suc6 met inrijden. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Deuche Fester
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 352
Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
Locatie: Hilversum

Bericht door Deuche Fester » di 10 feb, 2009 12:04

Ja, inrijden wordt spannend :) Met al die uiteenlopende methodes en degeen die in het instructieboekje van 2CV staat...
Ik ga me gewoon houden aan de eerste 500km niet boven de 60km/h. Daarna tot de 2000 km niet boven de 4000 toeren komen, en daarna langzaam meer toeren laten maken. Overigens heb ik allereerst al 20 minuten op 2000 toeren laten lopen om de cilinders in te laten lopen.
Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 10 feb, 2009 12:26

Thadeez schreef:
robin2cv schreef:De orginele zijn niet met een inbuis kop maar gewoon een 6kant.

robin
Klopt maar dit waren nieuwe, omdat afgeraden werd mijn oude te gebruiken.
waar heb je die vandaan? ik had nieuwe die er exact zo uitzagen als de oude
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Deuche Fester
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 352
Lid geworden op: za 29 mar, 2008 23:25
Locatie: Hilversum

Bericht door Deuche Fester » di 10 feb, 2009 14:45

dyane_maniac schreef:
Thadeez schreef:
robin2cv schreef:De orginele zijn niet met een inbuis kop maar gewoon een 6kant.

robin
Klopt maar dit waren nieuwe, omdat afgeraden werd mijn oude te gebruiken.
waar heb je die vandaan? ik had nieuwe die er exact zo uitzagen als de oude
Ik denk ook niet dat er maar 1 type is hoor. Toevallig heb ik bij LePatron deze imbus type rekbouten gekocht.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5841
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » di 10 feb, 2009 17:34

ja hoor dat meen je niet, losse bouten hahaha, euh slapert. Volgende keer als iets vast moet met moment, dan ook wel ff doen he. Maar wel blij dat het zo simpel was, scheelt weer een hoop ellende.

Overigens Jeroen Cats herbruikte de trekbouten ook wel, zeker omdat je niet over enorme vermogens en koppels praat. Het probleem zit hem er in dat op den duur de rek er wel uit is. Ik denk niet dat als je over een paar maanden de boel eens los moet maken, dat je dan nieuwe nodig zult hebben.

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » di 10 feb, 2009 18:26

Ik zie dr ook niet gelijk het nut van om ze te vervangen hoor. Ik hergebruik ze ook gewoon. Geen problemen mee gehad.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

Ramon
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3690
Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 10:42
Locatie: ibiza
Contacteer:

Bericht door Ramon » di 10 feb, 2009 19:23

wel grappig ik gebruik nooit nieuwe, moet zeggen laatste tijd een stuk of 20 blokken in en uit elkaar gedaan maar nooit problemen met oude bouten gehad!

fijn dat het zo snel is opgelost

Plaats reactie