Geluidsisolatie op de motor

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » do 14 aug, 2008 23:46

Die verf helpt wel iets, maar of je dat gaat merken? Het wordt gebruikt in deuren enz.

Ik zou gewoon een goede stereo inbouwen, lol, een die harder kan dan de rest van de wagen. is net zo vermoeiend voor de oortjes, maar je kunt in ieder geval kiezen wat je wilt horen............

Maar, zonder gekheid....

Als je een "absorberend" isolatie spul neemt wat het geluid dus buiten houdt, en de binnenkant voorziet van "loodbitumen" matten, ben je zeker een heel end op de goede weg.

Greatnix Spookeend
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5070
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 15 aug, 2008 00:28

Je had die geluiddempende verf vroeger ook van Teroson, die maken ook van die zelfklevende ontdreun platen. Verf was wel niet mooi want die was licht van kleur. Zal een soort rubberverf net als wegenverf zijn geweest.
diverse Citroens, wat anders.

Ealse
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 59
Lid geworden op: wo 12 mar, 2003 23:01
Locatie: Almere

Bericht door Ealse » wo 27 aug, 2008 22:15

De geluidsabsorberende verf zit erop. Alleereerst is het meer een pasta dan verf. Je moet het er in een aantal lagen opsmeren tot een laag van 1 tot 1,5 mm dik onstaat. (Als je het te dik doet krijg je droogtescheuren heb ik gemerkt.)
Het ziet er al met al niet fraai uit.

Het helpt wel iets, maar het is niet schokkend. De scherpe kantjes gaan van het motorgeluid af met name als je de verwarming aan hebt.

Afknapper? niet echt want het helpt wel iets.
Aanrader? ook niet echt want het is vrij duur en best veel werk (spruitsuk eraf hele koeltunnel eraf)

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » vr 5 sep, 2008 07:17

Heb je een fotootje van hoe het er uit ziet? :?

greetz david

Martijn, Arnhem
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 171
Lid geworden op: do 3 jul, 2008 16:01

Bericht door Martijn, Arnhem » wo 11 feb, 2009 11:20

Weet iemand misschien waar ik bitumen hittebestendig isoltie kan kopen in NL. Zit bijv. op de visamotor. Ik meen gelezen te hebben dat je het spul met een fhön verwarmt en vervolgens kan vormen.

Martijn Arnhem
Gezocht ; Dyane en Visa 1.7 D

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5835
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » wo 11 feb, 2009 13:06

goedkoopste die ik heb kunnen vinden is bij Conrad. Verder heeft elke automaterialen zaak het wel, is gewoon anti dreun plaat.

BoutWout
Beginner
Beginner
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 9 mei, 2005 15:00
Locatie: Amsterdam

Bericht door BoutWout » di 17 feb, 2009 09:32

Ik heb 'gewoon' brandwerende noppenschuim gebruikt in mijn Dyane op het schutbord zowel in de motorruimte als in het interieur. Natuurlijk wordt is de auto niet fluisterstil, maar het scheelt een boel. Vooral in het begin viel het me op, nu ik eraan gewend ben zoek ik alweer naar nieuwe opties om meer geluid te dempen.
Red een boom, eet een bever
http://drouge.web-log.nl

Plaats reactie