Restauratie Blik
Als het zo roestig is dat de bouten er vast in zitten is het chassis achter die plaat vaak ook aangetast (bij mij iig aan beide zijde voor).Ik zou dus eigenlijk adviseren de puntlassen waarmee de "asmontage en aanslagrubber verstevigingsplaat" mee aan de chassis zit gepit weg te slijpen, deze plaat van het chassis af te halen en als alles in orde (gemaakt) is weer terug te plaatsen.
Succes, Bart
Succes, Bart
Dank voor de tips, mannen. Het is overigens de enige bout die echt vastgeroest zit.
De kop hebben we inderdaad al van de bout afgeslepen en het oeverloze meppen met een slagpen heeft nog geen succes gehad. Hij zit echt muur- en muurvast.
Uitboren leek de laatste mogelijkheid.

De kop hebben we inderdaad al van de bout afgeslepen en het oeverloze meppen met een slagpen heeft nog geen succes gehad. Hij zit echt muur- en muurvast.
Uitboren leek de laatste mogelijkheid.

"Blik" - de grachtengroene AZ-A2 uit 1970
En we zijn weer een paar stappen verder gekomen:
- het chassis is helemaal gelast en voor de eerste keer in de paulycoat gezet
- de vastzittende traversebout is met grof geweld nu toch eindelijk los gekomen: uitboren, slagpennen etc...
- de koets is verder onder handen genomen en ook de voetenbak en de voorste 15 centimeter van de rechterdorpel blijken rot. Die moeten dus ook vervangen.
Zie voor foto's ook: http://blikopblokken.blogspot.com/
En dan heb ik ook nog twee vragen:
Vraag 1:
Klopt het dat er geen kleine reparatiedelen voor dorpels worden verkocht? Hoe kunnen wij dit het beste oplossen? De rest van de dorpel is namelijk nog wel goed.
Vraag 2:
Ook het dashboardplankje hebben we gisteren 'overleden' verklaard: dat is meer gat dan plankje. Wat is daarvoor de beste oplossing? Zelf een metalen plaat op de steunbalken lassen? Met de gedachte dat er toch bekleding overheen komt?

- het chassis is helemaal gelast en voor de eerste keer in de paulycoat gezet
- de vastzittende traversebout is met grof geweld nu toch eindelijk los gekomen: uitboren, slagpennen etc...
- de koets is verder onder handen genomen en ook de voetenbak en de voorste 15 centimeter van de rechterdorpel blijken rot. Die moeten dus ook vervangen.
Zie voor foto's ook: http://blikopblokken.blogspot.com/
En dan heb ik ook nog twee vragen:
Vraag 1:
Klopt het dat er geen kleine reparatiedelen voor dorpels worden verkocht? Hoe kunnen wij dit het beste oplossen? De rest van de dorpel is namelijk nog wel goed.
Vraag 2:
Ook het dashboardplankje hebben we gisteren 'overleden' verklaard: dat is meer gat dan plankje. Wat is daarvoor de beste oplossing? Zelf een metalen plaat op de steunbalken lassen? Met de gedachte dat er toch bekleding overheen komt?

-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Zo hebben ze het bij mij ook gedaan. Zo duur is een dorpel niet.SamClukkers schreef:Dan koop je een nieuwe dorpel en je slijpt eraf wat je nodig hebt.Blik schreef:Klopt het dat er geen kleine reparatiedelen voor dorpels worden verkocht? Hoe kunnen wij dit het beste oplossen? De rest van de dorpel is namelijk nog wel goed.
PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
Check, dan zal ik ook gewoon een hele dorpel aanschaffen. Dat was ook eigenlijk de bedoeling van mijn vraag: bestaan er reparatiedelen of uberhaupt niet?Punky schreef: Zo hebben ze het bij mij ook gedaan. Zo duur is een dorpel niet.
@ Punky: ik let eigenlijk nooit zo op de kosten maar bij zo'n restauratie vliegen de euri's inderdaad wel heel erg letterlijk de portomonnee uit. Ik denk bij elk nieuw onderdeel, in bijvoorbeeld de CdC-catalogus: "oh, dat is helemaal niet zo duur" maar ondertussen is de optelsom aamzienlijk...

Gisteravond is er weer verder geklust in de loods. Ik heb gekeken welke onderdelen van de veerpotten aan vervanging toe zijn (in ieder geval een aantal afdemprubbers, de trekogen en de afsluit-rubbers) en het chassis is nu ook aan de andere kant al eenmaal in de paulycoat gezet. Jesper is verder gegaan aan de koets: de gaten in de binnenschermen aan de achterzijde en aan de onderzijde onder de achterbank zijn aan de beurt.
- BasvanEerden
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Die trekogen zijn behoorlijk ingesleten, ja...dyane_maniac schreef:misschien heb ik nog wel trekogen voor je (zijn die echt aan vervanging toe dan?)
[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]
2CV6 Spécial (1990), Acadiane (1985), 2CV Spécial (1976)
-
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
"...bijna klaar...."??Blik schreef:Het is, denk ik, vochtig op het Ei
Oppervlakteroest maar toch... Nu de zijkanten van de veerpotten nog in de prut zetten en dan zijn we bijna klaar.
Q. - verslikt zich spontaan in haar koffie -

[ www.glimeend.nl ] [ www.flickr.com/photos/glimeend ]