Schijfremmen zitten vast
-
- Beginner
Schijfremmen zitten vast
Ik heb nieuwe remschijven geplaatst en de remklauwen schoongemaakt.
Nieuwe remblokken erop, ook voor de handrem.
Netjes alles weer met 2 bouten vastgezet en nu zit de remblokken muurvast tegen de remschijf!
Ik snap het niet want er zit helemaal geen olie in de klauw en de remleiding ligt los (dus ook geen druk)!
Hoe krijg ik het het voorelkaar dat er speling tussen de remklokken en de remschijf zit?
Ik ben erg benieuwd hoe ik dit moet oplossen. Iemand een idee?
Groeten,
Burton 890
Nieuwe remblokken erop, ook voor de handrem.
Netjes alles weer met 2 bouten vastgezet en nu zit de remblokken muurvast tegen de remschijf!
Ik snap het niet want er zit helemaal geen olie in de klauw en de remleiding ligt los (dus ook geen druk)!
Hoe krijg ik het het voorelkaar dat er speling tussen de remklokken en de remschijf zit?
Ik ben erg benieuwd hoe ik dit moet oplossen. Iemand een idee?
Groeten,
Burton 890
Het kan zijn dat je remzuigers door lang staan muurvast in de klauw zitten. Gecontroleerd of deze los waren en er eventueel nieuwe ringen in gezet?
Meer waarschijnlijk is dat je handremblokken muurvast zitten op de schijf. Om dat op te lossen moet je de handremblokken afstellen met de konische moeren waar de hendels mee op de klauw zitten gemonteerd.
Succes, Bart
Meer waarschijnlijk is dat je handremblokken muurvast zitten op de schijf. Om dat op te lossen moet je de handremblokken afstellen met de konische moeren waar de hendels mee op de klauw zitten gemonteerd.
Succes, Bart
-
- Beginner
-
- Beginner
-
- Veelvuldig poster
Re: Schijfremmen zitten vast
he dat probleem ken ik...alleen ben ik er mee gaan rijden. klauw en schijf naar de filistijnen. Oorzaak op dit moment nog niet bekend. Ik had een een andere (trommel)bak gemonteerd maar weet niet of dat er mee te maken heeft. Wacht nog op diagnose van de garage..Burton 890 schreef: Netjes alles weer met 2 bouten vastgezet en nu zit de remblokken muurvast tegen de remschijf!
2 cylinders en 30 pk maar veel meer inhoud..!
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
enne...mooi grijs is niet lelijk. Rood valt ook best mee.
SuperBurton 890 schreef:Ik heb de klauwen losgehaald en de cilinders teruggedrukt.
Nu opnieuw geplaatst en vastgedraaid aan bak. Remschijf draait mooi rond zonder aanraking van remblokken.
Wel nog even de handremblokken afstellen.
Hartelijk dank wederom voor aanwijzingen en tips.
Groeten,
Burton 890

2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Eerst kookboek lezen en DAN PAS koken ! Besef je wel dat remmen belangrijker zijn dan wat dan ook aan een auto....
Nieuwe schijven nieuwe blokken....maar als die bak al 5 jaar in de hoek heeft gelegen kunnen de klauwen ook wel VAST gaan zitten.
Vergeet niet dat 2CV´s goedkope auto waren en is het te begrijpen dat Citroën geen remklauwen inkocht bij Ferrari !
En wanneer rolde de LAATSTE 2CV van de band in Portugal.........
Resumerend: de Citroèn 2CV is een oude auto....zelfs de laatste.
Dus moet je ze ook als oude dames behandelen....met BELEID !
(Ja toevallig werk ik meer dan 20 jaar in de bejaardenzorg)....geen grapje'
Nieuwe schijven nieuwe blokken....maar als die bak al 5 jaar in de hoek heeft gelegen kunnen de klauwen ook wel VAST gaan zitten.
Vergeet niet dat 2CV´s goedkope auto waren en is het te begrijpen dat Citroën geen remklauwen inkocht bij Ferrari !
En wanneer rolde de LAATSTE 2CV van de band in Portugal.........
Resumerend: de Citroèn 2CV is een oude auto....zelfs de laatste.
Dus moet je ze ook als oude dames behandelen....met BELEID !
(Ja toevallig werk ik meer dan 20 jaar in de bejaardenzorg)....geen grapje'
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Burton 890....je hebt met de hand de cylinders terug gedrukt.....als je straks gaat remmen......wie zegt dan dat de boel "gangbaar" is ??????
Misschien zit na één keer remmen de hele zooi vast en verbranden je remblokken, omdat ze niet meer vrij komen van de schijf. Blokken verziekt, schijven verziekt....beter nu een paar centen investeren in het REVISEREN van de klauwen !!!! Voor ruim 20 euro heb je alle rubbers ervoor in huis.
Kennis van mij had vastzittende remklauwen bij een 2CV6 die dagelijks rijdt...spontaan ontstaan....effect; rempedaal trapte door tot op de bodem, remmen liepen heet, luchtbellen........remloze eend !
In mijn jeugd werden eenden met trommelremmen omgebouwd naar schijfremmen, omdat je dan GEEN ellende meer zou hebben....toen was het waar, nu zijn schijfremeenden ook gewoon OUDE auto's....hebben TLC nodig ! (Tender love and care).
Misschien zit na één keer remmen de hele zooi vast en verbranden je remblokken, omdat ze niet meer vrij komen van de schijf. Blokken verziekt, schijven verziekt....beter nu een paar centen investeren in het REVISEREN van de klauwen !!!! Voor ruim 20 euro heb je alle rubbers ervoor in huis.
Kennis van mij had vastzittende remklauwen bij een 2CV6 die dagelijks rijdt...spontaan ontstaan....effect; rempedaal trapte door tot op de bodem, remmen liepen heet, luchtbellen........remloze eend !
In mijn jeugd werden eenden met trommelremmen omgebouwd naar schijfremmen, omdat je dan GEEN ellende meer zou hebben....toen was het waar, nu zijn schijfremeenden ook gewoon OUDE auto's....hebben TLC nodig ! (Tender love and care).
-
- Gebruiker
- Contacteer:
Dat zijn plaatjes met verschillende maten....soms zitten er 2 !TB schreef:
- Heb je dat dunne afstands-plaatje wel weer gebruikt tussen de versnellingsbak en de remklauw?
Zijn ervoor bedoeld het hart van de klauw boven het hart van de schijf te krijgen ! Als je van alles gaat lopen "kruisen" moet je heel goed opletten wat je doet !
Ooit was een 2CV een boerenkar die je met ijzerdraad, kauwgum, hamer en plakband kon repareren....maar zo in de loop der jaren werden ze wat ingewikkelder

-
- Regelmatige poster
Haha! Ik vindt de eend over het algemeen nog steeds diezelfde boerenkar hoorMcTommi schreef: ...
Ooit was een 2CV een boerenkar die je met ijzerdraad, kauwgum, hamer en plakband kon repareren....maar zo in de loop der jaren werden ze wat ingewikkelder

Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez
was: Thadeez