sproeiers / mengsel te arm?
-
- Regelmatige poster
sproeiers / mengsel te arm?
Na de verschillende modificaties aan mijn motor zie ik dat hij zeer arm staat. De bougies slaan wit/geel uit, terwijl deze mooi koffiebruin moeten zijn.
Nu moet ik eens een middagje spelen met de carb, maar ik wil zowiezo grotere sproeier(s) plaatsen omdat de motor hoogstwaarschijnlijk de "zuinigere" sproeiers bevat. In samenkomst met de 9:01 zuigers en cilinders, en de afgedraaide race nokkenas (voor hogere toeren) denk ik dat hij zowiezo meer brandstof moet hebben tijdens het rijden.
Ik lees dat een standaard motor (de mijne als het goed is dus ook) 102 en 87.5 sproeiers heeft. Waar zal ik dit naar uitbreiden?
Nu moet ik eens een middagje spelen met de carb, maar ik wil zowiezo grotere sproeier(s) plaatsen omdat de motor hoogstwaarschijnlijk de "zuinigere" sproeiers bevat. In samenkomst met de 9:01 zuigers en cilinders, en de afgedraaide race nokkenas (voor hogere toeren) denk ik dat hij zowiezo meer brandstof moet hebben tijdens het rijden.
Ik lees dat een standaard motor (de mijne als het goed is dus ook) 102 en 87.5 sproeiers heeft. Waar zal ik dit naar uitbreiden?
Laatst gewijzigd door Deuche Fester op di 3 mar, 2009 17:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
Ik had het inderdaad intussen gevonden. Ik zit er wel aan te denken een ander open luchtfilter aan te schaffen. Zowiezo een waarvan de plastic delen niet IN je carburateur kunnen vallen maar ook zodat ik er nog een huisje omheen kan maken en een powertube op aan kan sluitenbjörn schreef:hij bedoeld een powertube
maar dat gaat bij ons niet omdat we een openluchtfilter hebben
precies open luchtfilter of powertube maakt niet zoveel uit met powertube merk ik dat ik meer kracht heb boven de 6000 toeren en met open filter meer onderin.
ik zou eerst even proberen alle 2 de sproeiers te vervangen voor primaire 110 en secundair 115 bevalt dit goed lekker zo laten en dan naar de bcc dag,
merk je dat er geen verbetering is dan zou ik ik primaire op 110 houden en secundair naar 120 gaan, er is vast wel iemand die je kent die nog sproeier boortjes heeft anders betsle je ze bij een van de kitcar bedrijven. onhoud wel wat er in zit, schrijf dit desnoods op je schutbord.
ik zou eerst even proberen alle 2 de sproeiers te vervangen voor primaire 110 en secundair 115 bevalt dit goed lekker zo laten en dan naar de bcc dag,
merk je dat er geen verbetering is dan zou ik ik primaire op 110 houden en secundair naar 120 gaan, er is vast wel iemand die je kent die nog sproeier boortjes heeft anders betsle je ze bij een van de kitcar bedrijven. onhoud wel wat er in zit, schrijf dit desnoods op je schutbord.
-
- Regelmatige poster
Ik denk dat ik gewoon even nieuwe sproeiertjes bestel. Natuurlijk wil ik het weer zo snel mogelijk vervangen (dus morgenmiddag ergens afhalen of binnen hebben) maar dat zal wel weer niet gaan. Bestellen (verzenden na betaling) duurt een paar dagen en er zit geen eendenboer in de buurt...
Nu met nieuwe nickname!
was: Thadeez
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
Update Vandaag een 90 sproeier uitgeboord met een 1.2mm boortje, en als secundaire sproeier in de carb gezet. Primair zit de originele 102 nog.
Nog niet de snelweg mee op geweest maar na een rondje volgas rijden bij een stoplicht stil staan merk ik dat de motor duidelijk toeren behoudt, en niet helemaal inzakt dus in eerste instantie ben ik er tevreden over. Nu kijken wat ie doet op de snelweg!
Nog niet de snelweg mee op geweest maar na een rondje volgas rijden bij een stoplicht stil staan merk ik dat de motor duidelijk toeren behoudt, en niet helemaal inzakt dus in eerste instantie ben ik er tevreden over. Nu kijken wat ie doet op de snelweg!
Nu met nieuwe nickname!
hoezo niet erg?
als hij te rijk staat ontstaan er toch roetdeeltjes op je bougie..en als dat teveel word kan het tussen de bougie pooltjes gaan zitten. dan vonkt ie niet meer.volgens mij is het wel degelijk belangrijk dat de afstelling juist is. dit gebeurde namelijk bij mijn vespa.
als hij te rijk staat ontstaan er toch roetdeeltjes op je bougie..en als dat teveel word kan het tussen de bougie pooltjes gaan zitten. dan vonkt ie niet meer.volgens mij is het wel degelijk belangrijk dat de afstelling juist is. dit gebeurde namelijk bij mijn vespa.
i feel as fit as ten men, 9 dead and one dying
-
- Addicted user
- Contacteer:
Ja maar het is geen tweetakt, dus zo snel gaat dat niet. Voordeel met te rijk is dat de motor bij volgas koeler loopt. Nadeel is hoger verbruik en meer vervuiling. Meestal worden motoren iets schraal afgeleverd om makkelijker aan milieu eisen te voldoen. En aangezien je toch niet altijd volgas rijdt is dat ook geen probleem.
Zo een vermogensbank dag is de moeite waard hoor. Zoiezo een gezellige dag en mijn motortje loopt een stuk makkelijker door de toeren heen.
Qua vermogen won ik hooguit 1 a 2 pk met een standaard 602cc, maar het koppelverloop is nu wel zonder dipjes.
Op de testbank is dus ook te zien bij welke toerentallen bij jou het 'probleem' zit. Aanrader dus!
Qua vermogen won ik hooguit 1 a 2 pk met een standaard 602cc, maar het koppelverloop is nu wel zonder dipjes.
Op de testbank is dus ook te zien bij welke toerentallen bij jou het 'probleem' zit. Aanrader dus!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987