verven

Alles in, over, rond en op de koets.
lianne
Beginner
Beginner

verven

Bericht door lianne » ma 16 mar, 2009 20:35

Hoi allemaal,

Maar weer een vraag posten, want ik snap alweer iets niet :| . Ik ben vandaag is langs een autoverfwinkel geweest. De verfman zei dat als ik m'n auto naar de spuiter zou brengen het ongeveer 2000/2500 euro zou kosten, dat leek me toch iets te gek.
Verder vertelde hij dat als ik gewoon primer, verf en nog iets wat daar weer overheen moest (lak ofzo zal wel) zou kopen ik rond de 400/500 euro uitkwam. Denken jullie dat dit een normale prijs is? Of kan het goedkoper?
En is het slim het dan zelf te gaan spuiten (de verfman wou wel uitleggen hoe alles aangepakt enzo moest worden)? Of weet iemand een goeie spuiter die goedkoper is? (het liefst in de buurt van barneveld(ede/amersfoort)) Of kan ik gewoon beter ipv spuiten met de roller erover?
Sorry voor al de vragen en alvast bedankt weer! ik ben nog echt een auto/eendenleek, dus vandaar.. :)
Groetjes Lianne

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bull Frog Bleu » ma 16 mar, 2009 20:51

Heey lianne,

Het spuiten van een auto en helemaal van een eend komt inderdaad op die prijs te liggen...nu zelfs wel op 3000 euro en dan zien ze je liever gaan als komen. eend is gewoon erg veel werk aangezien veel losse plaatwerk delen.

Kennis van mij heeft een oud volkswagen busje gerollerd in de epyfanish...of hoe je het ook maar mag schrijven. Dit is hoogwaardige bootlak. Kwestie van goede ondergrond, kwasten en dunrollers dan ben je voor 250 euro al een heel eind. Hij deed er tenslotte een hele grote bus mee en hield nog verf over met twee potten ;) en werkelijk superresultaat.

succes
Citroén rolls better than a Rolls!

lianne
Beginner
Beginner

Bericht door lianne » ma 16 mar, 2009 20:57

Bedankt! Jammer dat het zo duur is.. Maar dat rollen klinkt opzich het proberen waard denk ik.. Weet je toevallig hoe de ondergrond dan eerst word gedaan? Ook rollen ofzo?

Ramon
Heavy user
Heavy user
Contacteer:

Bericht door Ramon » ma 16 mar, 2009 22:23

als je eend nog in originele goede staat is zou ik voor een spuiter gaan via bijvoorbeeld een eendengarage. dan krijgt de eend meer waarde, zodra je gaat rollen daalt de eend enorm in waarde, maar als het toch al een samenraapsel is van onderdelen en je wilt er in rijden tot je er niet meer bent en je vind het niet erg dan zou ik voor de goedkoopste oplossing gaan.

BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » ma 16 mar, 2009 22:28

Ik zou zelf voor een spuiter gaan. Bij mij in de buurt doet een complete 2cv voor €1500,- En ook best netjes. Daar vlakbij zit nog een spuiter die het voor €1250,- maar iets mindere kwaliteit maar wel okay. Het kan wel goedkoop, maar die adresjes moet je zoeken en ik zou gaan rondbellen. Als jij alle vertrouwen hebt dat je het zelf prima kan doen, dan is de keus aan jezelf.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

landloper
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door landloper » ma 16 mar, 2009 23:07

Hier een fraaie DIY rolactie met een Dolly.

De kosten van spuiten zijn sterk afhankelijk van de hoeveelheid werk in de voorbereiding. Het zijn allemaal uren en dat kost dus geld. Een auto overblazen is in een paar uur gepiept maar voordat je kunt gaan spuiten ben je dagen bezig. Ik vind de gerolde Dolly een interessant alternatief.
2CV6 club '86, BMW R1150GS '02

lianne
Beginner
Beginner

Bericht door lianne » di 17 mar, 2009 07:01

Hmm.. Ik heb niet veel vertrouwen in mijn eigen verfkunsten, al helemaal niet spuiten. Dat rollen, zoals met de dolly, zou toch nog wel moeten lukken denk ik en ziet er op de foto's mooi uit! Mn eend kostte maar 1800 en is idd een 'bijeengeraapt zooitje' en echte opknapper, dus ik vind het het waarschijnlijk niet waard er zoveel geld aan uit te geven, ook omdat ik hem zelf lang hoop te houden. Ik denk dat ik het gewoon is zelf ga proberen op een onderdeel met dat rollen zoals de dolly! Maar meer tips zijn welkom natuurlijk ;). bedankt allemaal!

marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door marcopr » di 17 mar, 2009 09:50

Ik heb mijn AZU ook gerold. Gebruik een lakroller en daarbij een goede kwast voor de hoekjes en gaatjes. Belangrijk is wel de goede temperatuur van de lak en het metaal (niet te koud,rond 18 graden is wel handig voor het drogen en uitvloeien van de lak.) De lak zit wat dikker dan met spuiten en heeft daardoor een diepere glans. Ik krijg geregeld een compliment over de lak van mensen die iets verder staan dan heel dichtbij.
Mijn AZU is geen samengeraapt zootje, maar zeker niet strak, veel gebruikssporen.

Het maakt wel verschil welke kleur je gebruikt. Ik weet dat geel moeilijk dekt en een donkere kleur met een diepe glans tekent meer af. Dus zwart of donker groen oid zie je elk putje of streepje of sinaasappeleffect.
Welke kleur zit je aan te denken?

Zet de tering naar de nering en een vermogen uitgeven voor een gewone gebruikseend is naar mijn idee niet nodig. Valt het ook niet op als je een stukje roest bijwerkt. :D

Mijn motto;
Beter goed gerold dan slecht gespoten.

lianne
Beginner
Beginner

Bericht door lianne » di 17 mar, 2009 10:08

Hee, dat motto heb ik eerder gehoord! Maar ik denk dat ik me maar eraan ga wagen (als het dus wat warmer is en ik klaar ben met al het schuren enzo). Ik zat te denken aan blauw of groen, misschien met wat zilver erbij ofzo. Maar het beste is dus een niet al te donkere kleur, maar ook geen felle kleur zoals geel? Ik vind die verf met dat glinsteren, groffe korrel metallic of iets?, erdoor wel heel mooi, weet je toevallig of dat alles beter/slechter zichtbaar maakt?

marcopr
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door marcopr » di 17 mar, 2009 10:44

Geel is prima, maar is een kleur die moeilijk dekt (De onderlaag schijnt erdoorheen), waarom weet ik niet, maar sommige dingen zijn zo. En vind je geel de kleur, gewoon een homogene grondlak en een extra laag verf.

Een zijde glans of zelfs mat, dan zie je echt niks. Atijd een goed strak uiterlijk. Helemaal 2009 trouwens.

Wat mooi is, is aan jezelf en je zal merken dat wat je ook doet er altijd mensen zijn die het ook helemaal gaaf en er zijn er altijd die het niks vinden. Of je nu een eend naar mooier dan nieuw restaureerd of met een vachtroller schoolbord zwart met glimmertjes maakt. :shock:

BasvanEerden
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door BasvanEerden » di 17 mar, 2009 12:48

Als je wilt rollen kan je het beste wachten en dat doen bij temperaturen rond de 20 graden en dan niet in de felle zon staan maar beschut. Er is een mooi voorbeeld van een partytent die dient als spuitcabine. Ik weet niet in wat voor ruimte je wilt gaan schilderen/spuiten/rollen. Maar die tip kan ik je geven. Dan kan de verf goed drogen.
- 2cv 1967 - Dans son jus a Francais
- 2cv New Old Style
- 2cv in maak

TB
Moderator

Bericht door TB » di 17 mar, 2009 13:32

Als je m rolt en je hebt er genoeg geduld voor dat kan het resultaat strak worden hoor. Maar gebruik liefst wel autolak. Is wel wat duurder.

Goed voorbewerken, schuren, schuren en nog een schuren!
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

the Nosepicker
Moderator

Bericht door the Nosepicker » do 19 mar, 2009 21:17

Ramon schreef:als je eend nog in originele goede staat is zou ik voor een spuiter gaan via bijvoorbeeld een eendengarage. dan krijgt de eend meer waarde, zodra je gaat rollen daalt de eend enorm in waarde, maar als het toch al een samenraapsel is van onderdelen en je wilt er in rijden tot je er niet meer bent en je vind het niet erg dan zou ik voor de goedkoopste oplossing gaan.
Hij daalt niet in waarde als je gaat rollen, hij wordt sowieso méér waard dan hij nu is met een goede nieuwe laklaag. ;)
(ik lees wat je schrijft, waarschijnlijk niet wat je bedoelt.. )
Een beetje taxateur kijkt doorgaans verder dan alleen een glanzend laklaagje..
Spuitwerk is (mits goed voorbewerkt) mooier dan rollen, maar goed gerold misstaat zéker niet op een eend. 't Is geen Jaguar hè!
Als je maar zorgt dat de basis goed en hard is. Dus niet over roest en andere meuk heen gaan sauzen..
500,- euri is een normale prijs, goede lak is duur! Maar goedkoper kan altijd. Primer voor een euro of 25 per liter, exclusief verharder, lak variëert van een euro of 35 tot 100+ per liter, kleurafhankelijk en kwaliteitsfhankelijk (parelmoer of metallic is duurder dan unikleur, autocryl is goedkoper dan autobase + blank, autolak is duurder dan industrielak, etc. )
2k Industrielak is goedkoop en goed, alleen is het kleurpalet wat beperkter dan bij autolak. Is ook goed te rollen trouwens.
Succes!

Als je de zoekfunctie gebruikt kom je trouwens véél over lak, spuiten, rollen, voorbewerken etc. tegen.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams

zwartvoet
Beginner
Beginner
Contacteer:

Bericht door zwartvoet » di 30 jun, 2009 10:33

Ik wil mijn eend ook met bootlak schilderen, en heb een lak gevonden die niet duur is.
Maar weet niet of dit een goede lak is "Cronolin Bootlak Zwart", en dan ook zoiets voor de onderkant van de auto( een vervanger van teer).
Heeft iemand deze verf op de auto zitten?

Zwartvoet
Geen wit maar een "Zwartvoetje"
www.2cvclubtwente.nl

2cvfreak
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door 2cvfreak » zo 5 jul, 2009 17:27

zwartvoet schreef: en dan ook zoiets voor de onderkant van de auto( een vervanger van teer).
Heeft iemand deze verf op de auto zitten?
Zwartvoet
jij bedoeld tectyl ( denk ik)
niet op je deuren e.d. doen!! is echt alleen voor de onderkant en holle delen ( chassis e.d) van de auto. het is geen verf!!

en hoe het te doen? ja als je hem mooi wilt hebben zeg ik: laat hem spuiten, kost wat maar dat istie wel mooi! als kosten besparing kun je hem zelf gaan voorbewerken maar dat kan niet iedereen... en kan het dure spuitwerk heel lelijk maken ( denk aan schuur krassen ten gevolge van te grof schuur papier)

rollen is een (goedkopere) optie maar ik zou er zelf nooit aan beginen...
wordt (vaak) minder mooi en kan een groot gesmeer en geklooi worden.
als je dat wilt doen weet dan ook: autolak is gemaakt om te spuiten!!
en als je iets (voor iets) anders gebruikt komt het de kwaliteit niet altijd te goede.
2v6 Club,'87 bleu celeste
2cv6 club '86
Visa Club 0.7, '86 grijs
Cx 2200 pallas '76
Alleen een Citroën, Rijdt als een Citroën!

Plaats reactie