Ramon schreef:als je eend nog in originele goede staat is zou ik voor een spuiter gaan via bijvoorbeeld een eendengarage. dan krijgt de eend meer waarde, zodra je gaat rollen daalt de eend enorm in waarde, maar als het toch al een samenraapsel is van onderdelen en je wilt er in rijden tot je er niet meer bent en je vind het niet erg dan zou ik voor de goedkoopste oplossing gaan.
Hij daalt niet in waarde als je gaat rollen, hij wordt sowieso méér waard dan hij nu is met een goede nieuwe laklaag.
(ik lees wat je schrijft, waarschijnlijk niet wat je bedoelt.. )
Een beetje taxateur kijkt doorgaans verder dan alleen een glanzend laklaagje..
Spuitwerk is (mits goed voorbewerkt) mooier dan rollen, maar goed gerold misstaat zéker niet op een eend. 't Is geen Jaguar hè!
Als je maar zorgt dat de basis goed en hard is. Dus niet over roest en andere meuk heen gaan sauzen..
500,- euri is een normale prijs, goede lak is duur! Maar goedkoper kan altijd. Primer voor een euro of 25 per liter, exclusief verharder, lak variëert van een euro of 35 tot 100+ per liter, kleurafhankelijk en kwaliteitsfhankelijk (parelmoer of metallic is duurder dan unikleur, autocryl is goedkoper dan autobase + blank, autolak is duurder dan industrielak, etc. )
2k Industrielak is goedkoop en goed, alleen is het kleurpalet wat beperkter dan bij autolak. Is ook goed te rollen trouwens.
Succes!
Als je de
zoekfunctie gebruikt kom je trouwens véél over lak, spuiten, rollen, voorbewerken etc. tegen.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Douglas Adams