Schommelende benzinemeter
Schommelende benzinemeter
De benzinemeter in mijn AK400 uit 1971 is net een ruitenwisser. Bij elke beweging van de auto schommelt de meter heen en weer. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
- Erik van D.
- Gebruiker
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ik vroeg me al eens af hoe die dobber in de tank zit, gewoon los? ik zou zoiets in een buisje monteren met een klein gaatje erin, zodat het niet zo had kan klotsen (massa=traag principe).... misschien is dat al zo, ik heb nooit in de tank gekeken.........
Dyane verkocht wegens gebrek aan tijd of teveel hobbies
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
Ik spaar heel langzaam voor een AZU
-
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Als je het hebt over een dobber, heb je het hier over een lekke dobber.
Je vlotter is normaal gesprolen dicht, en bevat alleen lucht. Dus met een volle tank zit ie boven. Nu hangt ie waarschijnlijk ergens halverwege te bungelen, (half) vol met benzine. Ga je dan over een hobbel of door een bocht, dan beweegt dat ding niet OP maar IN het aanwezige vloeibare goud, en dan krijg van die gezellige meters.
De meter beweegt altijd wel iets hoor, maar niet zo als hierboven omschreven, hooguit in een lange bocht dat je m ziet bewegen of na veel hobbels met een half lege tank ofzo.
Je vlotter is normaal gesprolen dicht, en bevat alleen lucht. Dus met een volle tank zit ie boven. Nu hangt ie waarschijnlijk ergens halverwege te bungelen, (half) vol met benzine. Ga je dan over een hobbel of door een bocht, dan beweegt dat ding niet OP maar IN het aanwezige vloeibare goud, en dan krijg van die gezellige meters.
De meter beweegt altijd wel iets hoor, maar niet zo als hierboven omschreven, hooguit in een lange bocht dat je m ziet bewegen of na veel hobbels met een half lege tank ofzo.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed
- Jeroen-citroen
- Moderator
-
- Veelvuldig poster
Is het niet een verroest aardcontact dat intermitterend contact maakt? Ik heb nog nooit in een tank naar het dobbermechaniek gekeken maar het zou logisch zijn dat er ergens een condensator moeten zitten die snelle spanningswisselingen opvangt. Is die condensator niet los of defect of wordt de demping mechanisch geregeld?
- André Post
- Heavy user
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
er zit wel iets van vertraging in de meter, hou maar eens een teller op zijn kop, dan gaat ie niet heel snel heen en weer, maar zit er toch wat weerstand in, ik denk dat dit gewoon het spoeltje is wat in de tankmeter zit (in het dash dus)
Maar niet zoals in een moderne wagen dus. Bij sommige moderne wagens zit de vlotter ook echt in een buisje, dan heb je dus ook weer electronica nodig om de meter rustiger te laten zijn. In het buisje klotst het veel minder. Al kan de vlotter dan wel weer vast komen te zitten in de buis............
Maar niet zoals in een moderne wagen dus. Bij sommige moderne wagens zit de vlotter ook echt in een buisje, dan heb je dus ook weer electronica nodig om de meter rustiger te laten zijn. In het buisje klotst het veel minder. Al kan de vlotter dan wel weer vast komen te zitten in de buis............
www.spookeend.nl
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V1.0 = Crashed