dank voor de reacties, ja ik heb de eend gekocht toen hij er 3 uurtjes opstond voor dat geld kon ik hem echt niet latn staan met een geschorst kenteken enz.
De koets was echt verschrikkelijk en heb de motor een 6je met een versnellingsbak van een 4'tje loopt nog perfet en verder kleine details kunnen gebruiken en verder moest hij gesloopt worden.
De ribbel gaat er idd niet op maar had een 5 ribbel gevonden maar kwam erachter dat ik een ander type moet hebben die schijnen een smallere kap te hebben bij de gril zijde en heb er als het goed is eentje gevonden dit is het verschil tussen het beschadigen van je koplampen of niet bij het sluiten van de kap iemand die dit kan bevestigen want heb net de kap ontzettend strak en met verkopen krijg ik denk ik het geld er niet meer uit..
De Restauratie van mijn 2CV AZ 1967
-
- Gebruiker
- Berichten: 77
- Lid geworden op: wo 29 okt, 2008 14:59
- Locatie: Emmeloord
-
- Gebruiker
- Berichten: 77
- Lid geworden op: wo 29 okt, 2008 14:59
- Locatie: Emmeloord
Nou blijkbaar zit er in de vorm dus wel degelijk een verschil heb er nu dus de "smallere" kap op gezet en hij tikt niet tegen de lampen aan erg vreemd.
Dit betekent dat dit de 3de kap word die ik strak maak maar de oude 5 ribbel doneer ik aan mijn pa voor zijn eend daar hebben vandalen een tijd terug in een nacht over zijn kap gelopen dus die is er erg blij mee.
Dit betekent dat dit de 3de kap word die ik strak maak maar de oude 5 ribbel doneer ik aan mijn pa voor zijn eend daar hebben vandalen een tijd terug in een nacht over zijn kap gelopen dus die is er erg blij mee.
Xsara Coupe VTS 1.8 16V
Dyane 0.6 1983
Dyane 0.6 1974
2CV AZ 18PK 1967
Dyane 0.6 1983
Dyane 0.6 1974
2CV AZ 18PK 1967
-
- Gebruiker
- Berichten: 77
- Lid geworden op: wo 29 okt, 2008 14:59
- Locatie: Emmeloord
Nou ik heb de man gesproken waarvan ik hem gekocht had en die wees me erop dat ik die motorkap erbij moest houden had hij erg lang naar gezocht en alles zit goed hoor maar ik heb de eerste kap erin geschoven en dichtgedaan en tikt net de lampen aan hem eruit gehaald en de andere erin endicht gedaan en hijtikt niets aan heeft een halve cm per kant over raar maar...
Als ik daarmee mijn lampen bespaar van lelijke krassen dan lap ik hem op hij is vandaag al strakgemaakt en morgen even afmaken.
Verder een update:
Vandaag de oude rode matjes binnen gekregen maar de vraag is nu even er zit een zakje met een wat klein spul in weet bij god niet wat ik ermee aan moet ik heb er nu wel 2 in het frame zitten ze komen bij Cassis weg mischien iemand die meer weet?
verder een oude velg zonder omgevouwen rand even klaargemaakt en staat nu bij de spuiter om er goed ui te zien als reservewiel.
De verf is besteld en is Ral 3005 precies dezelfde kleur als het ac nummer van dit type is. word paasweekend gespoten
Iemand ervaring met nieuwe rubbers in de deuren drukken?
Ik twijfel of ik nieuwe erin doe wel zo mooi maar weet neit hoeveel werk het is...
Als ik daarmee mijn lampen bespaar van lelijke krassen dan lap ik hem op hij is vandaag al strakgemaakt en morgen even afmaken.
Verder een update:
Vandaag de oude rode matjes binnen gekregen maar de vraag is nu even er zit een zakje met een wat klein spul in weet bij god niet wat ik ermee aan moet ik heb er nu wel 2 in het frame zitten ze komen bij Cassis weg mischien iemand die meer weet?
verder een oude velg zonder omgevouwen rand even klaargemaakt en staat nu bij de spuiter om er goed ui te zien als reservewiel.
De verf is besteld en is Ral 3005 precies dezelfde kleur als het ac nummer van dit type is. word paasweekend gespoten
Iemand ervaring met nieuwe rubbers in de deuren drukken?
Ik twijfel of ik nieuwe erin doe wel zo mooi maar weet neit hoeveel werk het is...
Xsara Coupe VTS 1.8 16V
Dyane 0.6 1983
Dyane 0.6 1974
2CV AZ 18PK 1967
Dyane 0.6 1983
Dyane 0.6 1974
2CV AZ 18PK 1967
Heb je een plaatje van dat cassis spul, zo is het moejlijk te zeggen.
Rubber in de deuren zetten. Alleen de hoekpuntjes opbuigen. Dan de rand van de deur met wd 40 of tectyl inspuiten en de rubber erin schuiven vanaf de hoek. Net zoals je een voortent in een caravan trekt.Het is niet makkelijk maar het gaat. Door de "smering" wordt ook de rand van de deur tegen roest beschermd. Over de hele lengte bijschuiven totdat het goed zit. Dan met een stukje hardhout de hoekjes van de rubberhouder dicht tikken.
Rubber in de deuren zetten. Alleen de hoekpuntjes opbuigen. Dan de rand van de deur met wd 40 of tectyl inspuiten en de rubber erin schuiven vanaf de hoek. Net zoals je een voortent in een caravan trekt.Het is niet makkelijk maar het gaat. Door de "smering" wordt ook de rand van de deur tegen roest beschermd. Over de hele lengte bijschuiven totdat het goed zit. Dan met een stukje hardhout de hoekjes van de rubberhouder dicht tikken.
Laatst gewijzigd door AZL57 op di 31 mar, 2009 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
diverse Citroens, wat anders.
-
- Gebruiker
- Berichten: 77
- Lid geworden op: wo 29 okt, 2008 14:59
- Locatie: Emmeloord
Ik zal even een foto maken en plaatsen.
Wat ik denk wat het is lijkt het op een soort popnagel en een afdek ringetje en lijkt op de de plek waar die ijzerenstangetjes uit de stof komen te zitten maar idd met een foto word het allemaal duidelijk.
Wat ik denk wat het is lijkt het op een soort popnagel en een afdek ringetje en lijkt op de de plek waar die ijzerenstangetjes uit de stof komen te zitten maar idd met een foto word het allemaal duidelijk.
Xsara Coupe VTS 1.8 16V
Dyane 0.6 1983
Dyane 0.6 1974
2CV AZ 18PK 1967
Dyane 0.6 1983
Dyane 0.6 1974
2CV AZ 18PK 1967