Roest op koplamp

Hoe pak je nou zo'n reparatie van je voorruitstijl aan? Of van je dorpel, of van je driehoekje of nog weer ergens anders van.
Ducky Duke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Contacteer:

Bericht door Ducky Duke » zo 5 apr, 2009 20:12

vanmiddag even geprobeerd, maar poetsen met Commandant 4 helpt ook een stuk. Stonden weer volop te blinken in de zon. 8)
Charleston 1985, binnenkort geschorst voor complete restauratie

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg

Bericht door Yannick » zo 5 apr, 2009 20:36

Erasmo schreef:
Michiel van G. schreef:Die roest is trouwens vrij eenvoudig met een kleine hoeveelheid staalwol weg te poetsen. Zo doe ik het ook altijd bij mijn chromen fietsstuur :)
En hoe lang blijft het dan weg?
Niet zo heel erg lang. Waar je roest ziet, zit er geen chroom meer. Roest duwt het chroom weg en er ontstaat een gat waar bloot en onbehandeld metaal aan de buitenwereld wordt blootgesteld.

Gewoon nieuw kopen is het beste, ze maken ze toch opnieuw.

Yannick
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Erasmo » zo 5 apr, 2009 23:11

Spookeend schreef:
Erasmo schreef:
Rossero schreef:Ik zie ze net op het niet nader te noemen grootste internet magazijn van nederland voor 17,50 euro per stuk aangeboden. Deze op marktplaats zijn nieuw maar toch 2ehands, dus ik denk zo'n 30 euro max. En dan is roest (iig daar) dus verleden tijd. Opnieuw verchromen is duurder en oplappen is gewoon uitstel.
Ik heb een bod uitgebracht, hier nog wat foto's van de lampen:

Afbeelding

Afbeelding
Nog even buiten laten liggen als je ze dr af hebt, lekker laten roesten, blanke lak erover, klaar :P
Hmm mijn 2cv is matzwart met een rollertje gemaakt door de vorige eigenaar dus het zou opzich zo een rat kunnen worden :wink:

Er komen voorlopig iig nieuwe op.

Cilinderkop
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Cilinderkop » za 18 apr, 2009 00:31

Wees blij dat je nog chromenkoplampen op je eend hebt,ze zijn niet meer te koop.
Wees er dus zuinig op.liever een beetje roest dan kunststof
Houd het hoofd luchtgekoeld

Plaats reactie