Verlichtingsproblemen
-
- Beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: di 7 apr, 2009 13:01
Verlichtingsproblemen
Hey allemaal, ik heb een 2CV special uit 1988, vandaag de lampunits vervangen voor H4 ipv de Duplo versie.
Ik heb alleen nu dat groot / dimlicht het prima doet (H4)
Maar het andere kleine bolletje (stadslicht??) doet helemaal niets
Waar zou dat aan kunnen liggen?
Iemand een idee? Heb nog niets op het forum kunen vinden..
PS> lampjes zijn allemaal nieuw / heel
Ik heb alleen nu dat groot / dimlicht het prima doet (H4)
Maar het andere kleine bolletje (stadslicht??) doet helemaal niets
Waar zou dat aan kunnen liggen?
Iemand een idee? Heb nog niets op het forum kunen vinden..
PS> lampjes zijn allemaal nieuw / heel
Laatst gewijzigd door Matthijs2cv op vr 10 apr, 2009 11:18, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Heavy user
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: di 29 nov, 2005 00:02
- Locatie: Eindhoven de geksteeeh
Maak es ff een foto ik geloof dat bij die H4-koplampen (dan heb je een nieuwe reflector toch?) een andere aansluiting zit voor je stadslichten, en als ik me niet vergis moest je dan een nieuwe massa aansluiting maken voor die lampjes. Maar bij mij was het sowieso een gepuzzel omdat ik een draadboom uit '74 heb.
Heavy Metal Speed Eend!!!
MyAmi Spring Break
MyAmi Spring Break
-
- Beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: di 7 apr, 2009 13:01
De aansluiting is identiek aan de oude duplo units, het zou zo moeten passen dus...
Ik heb vandaag op advies van de (eenden) garage de lichtschakelaar vervangen, omdat de achterlichten het ook niet deden, bleek later Maar zonder resultaat.
Ik heb ook even de multimeter op de draden gezet, maar er komt voor en achter geen spanning op de draden terwijl de zekering wel gewoon heel is...
Ik heb vandaag op advies van de (eenden) garage de lichtschakelaar vervangen, omdat de achterlichten het ook niet deden, bleek later Maar zonder resultaat.
Ik heb ook even de multimeter op de draden gezet, maar er komt voor en achter geen spanning op de draden terwijl de zekering wel gewoon heel is...
En die schakelaar, is die nieuw? Of een gebruikte die misschien kaduuk is?Matthijs2cv schreef:De aansluiting is identiek aan de oude duplo units, het zou zo moeten passen dus...
Ik heb vandaag op advies van de (eenden) garage de lichtschakelaar vervangen, omdat de achterlichten het ook niet deden, bleek later Maar zonder resultaat.
Ik heb ook even de multimeter op de draden gezet, maar er komt voor en achter geen spanning op de draden terwijl de zekering wel gewoon heel is...
beter 1 kitcar in de schuur, dan 10 eenden op de sloop
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
heb je een andere zekering geprobeerd?
Het zou niet de eerste keer zijn dat een zekering heel lijkt, maar toch defect is. Ook de contacten van de zekeringhouder zouden wat vies kunnen zijn.
Het zou niet de eerste keer zijn dat een zekering heel lijkt, maar toch defect is. Ook de contacten van de zekeringhouder zouden wat vies kunnen zijn.
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: di 7 apr, 2009 13:01
Ik ben inmiddels nog niet heel veel verder, ik heb het nu voor elkaar dat de lichten rondom correct werken. (vraag me niet hoe )
Alleen nu heb ik een ander probleem, denk zelf dat het ergens in de kabelboom zit, maar dat weet ik niet zeker:
- als het contact uitstaat > werken de lichten rondom, en de instrumentverlichting, de brandstofmeter geeft de juiste waarden aan.
- als het contact aanstaat > werken de lichten rondom, maar de instrumentverlichting gaat uit als de lampen aangaan (en omgekeerd)
en de brandstofmeter gaat naar de nulstand / eindstand.
Ik ben nu al best wat uurtjes zoet met dit probleem, terwijl het heerlijk weer is buiten
Heeft iemand een idee?
Alleen nu heb ik een ander probleem, denk zelf dat het ergens in de kabelboom zit, maar dat weet ik niet zeker:
- als het contact uitstaat > werken de lichten rondom, en de instrumentverlichting, de brandstofmeter geeft de juiste waarden aan.
- als het contact aanstaat > werken de lichten rondom, maar de instrumentverlichting gaat uit als de lampen aangaan (en omgekeerd)
en de brandstofmeter gaat naar de nulstand / eindstand.
Ik ben nu al best wat uurtjes zoet met dit probleem, terwijl het heerlijk weer is buiten
Heeft iemand een idee?
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
-
- Beginner
- Berichten: 7
- Lid geworden op: di 7 apr, 2009 13:01
André dank voor het meedenken! Ik heb het vanmiddag inderdaad gevonden, had het dashboard volgens schema aangesloten, dat gaf de problemen, ligt waarschijnlijk een andere kabelboom in, want na wat gepuzzel, en een foto van voor de demontage bleek dat de massa kabel niet goed op de juiste plek zatAndré Post schreef:Ik denk dat er ergens in je dash iets fout aangesloten is.
Met kontakt uit zou de brandstof meter niets moeten doen.
Vandaag na lange tijd dus toch weer gereden
Op deze topic mag dus een slotje moderators