Restauratie van mijn rode eend.

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Baccio
Beginner
Beginner

Bericht door Baccio » di 28 apr, 2009 17:17

dyane_maniac schreef:58 euro? ik denk dat je er van uit kunt gaan dat ze een 0 er achter zijn vergeten te zetten of dat je er met een grote boog omheen moet lopen of dat ze daar voor sinterklaas aan het spelen zijn
Toch niet ,kijk maar op hun folder:
http://www.vancranenbroek.com/onlinefol ... er/2009_9/
Anatra rossa

Willem2
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Willem2 » di 28 apr, 2009 18:03

Die zou ik niet doen, heeft zo te zien maar twee standen en erg korte slang en massakabel, dat is niet erg handig.

In de sectie "lassen" staat wel 't een en 't ander, bijvoorbeeld hier
Eend voor allen, allen voor eend..

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » di 28 apr, 2009 19:55

Ik hoef niets meer van Kinzo, heb er slechte ervaringen mee. (Het lasapparaat ken ik niet, maar de rest helaas wel)
diverse Citroens, wat anders.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » di 28 apr, 2009 20:18

ik vraag me ook af hoe het gas bij dit apparaat geregeld wordt. ik ben helemaal niet tegen goedkoop gereedschap als je dit niet vaak gebruikt, maar een lasapparaat voor dit geld, van dit merk... ik zou het echt niet doen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

supercees
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door supercees » di 28 apr, 2009 21:26

AZL57 schreef:Ik hoef niets meer van Kinzo, heb er slechte ervaringen mee. (Het lasapparaat ken ik niet, maar de rest helaas wel)
deze ervaring heb ik ook.
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break

henk.beton
Gebruiker
Gebruiker

lasse

Bericht door henk.beton » wo 29 apr, 2009 00:00

Baccio schreef:Ik zal nu binnenkort gaan beginnen met de koets. Zoals te zien is moeten hier enkele stukken ingelast worden. Ik zie net in een folder van van Cranenbroek dat zij een Co2 Lasapparaat in de aanbiedingen hebben voor 58 Euro. Is van het merk Kinzo. De kwaliteit zal niet van professioneel niveau zijn maar voor een paar dunne eenden plaatjes zal het toch wel voldoen ? Ik moet sowieso een apparaat huren voor een weekend en ben dat bedrag dan ook kwijt. Heeft er iemand ervaring met zo een apparaatje ?
:D Nee ik heb geen ervaring daar mee,maar heb er ook wel eens aan gedacht om zoiets te kopen.want uitbesteden van laswerk kost goud geld. :shock: misschien als het bij jou lukt hoor ik dat graag. :D succes met het laswerk. eendrijder henk :lol: :D

AZL57
Addicted user
Addicted user

Bericht door AZL57 » wo 29 apr, 2009 01:00

Lassen is te leren, veel oefenen, niet bang zijn en zorgen voor een goed regelbaar lasapparaat ;-)
diverse Citroens, wat anders.

tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door tinouck » wo 29 apr, 2009 04:16

Hmzz lijkt me niet duur 58 euro , als het voldoende zou zijn om eendplaat mee te lassen??
Zou het nog wel eens willen leren :-PP , en om te beginnen is het mischien dan iets...?
SIEMEN.... Geef jij hier eens commentaar op :P
aub :roll: :D

Ronald
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Ronald » wo 29 apr, 2009 08:31

Het ligt een beetje aan je toekomstplannen natuurlijk. Maar zo te zien pak jij die restauratie best wel netjes aan. En eerlijk gezegd denk ik ook niet dat je met dit ding erg netjes van dat dunne plaatwerkwerk zult kunnen lassen. Best kans trouwens dat dit een apparaat is met/voor gasgevulde draad.
Je moet er in ieder geval rekening mee houden dat je altijd duurder uit zult zijn dan de folder beloofd. Of je moet er nog van alles bij gaan kopen, gasflessen enzo. Of je hebt uiteindelijk niks meer aan dit ding, omdat je er enkel tuinhekjes mee kunt lassen.
Eerlijk gezegd zou ik ook liever dan m'n geld uitgeven aan huur van een goed regelbaar lasapparaat.
Je kunt natuurlijk ook (als je meer laswerk te doen hebt, of verwacht) gelijk een goed lasapparaat kopen, en dat incidenteel gaan verhuren aan kennissen in je omgeving. Of na gedane arbeid weer als tweedehands te koop aanbieden.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » wo 29 apr, 2009 09:55

Ronald schreef: Je kunt natuurlijk ook (als je meer laswerk te doen hebt, of verwacht) gelijk een goed lasapparaat kopen, en dat incidenteel gaan verhuren aan kennissen in je omgeving. Of na gedane arbeid weer als tweedehands te koop aanbieden.
dit vind ik nou echt geen slecht idee. een cebora bravo 155 kost iets van 600 euro nieuw, tweedehands vind je ze bijna niet. dus ik denk dat daar wel liefhebbers voor zijn. stel je verpatst m voor 500, dan heb je voor 100 euro tenminste goed kunnen lassen.

veel mensen denken dat je voor eendenblik juist een simpelapparaatje kan gebruiken, maar juist het dunne, lastig te lassen, blik van een eend heb je een beetje christelijk apparaat nodig.

tinouck
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door tinouck » wo 29 apr, 2009 13:50

Weer wat opgestoken,een duurder apparaat is dus beter voor dunner plaatwerk.

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user

Bericht door dyane_maniac » wo 29 apr, 2009 14:27

tinouck schreef:Weer wat opgestoken,een duurder apparaat is dus beter voor dunner plaatwerk.
niet perse een duurder apparaat als wel een kwalitatief goed apparaat :wink:

ik heb tijdens mijn praktijkstage behoorlijk veel gelast varierend van 7 tot 10 mm dik, dit is appeltje eitje in vergelijking met het dunne blik van een eend

siemen
Las Expert
Las Expert
Contacteer:

Bericht door siemen » wo 29 apr, 2009 17:38

die kinzo kun je zo wel in de container gooien.
kun je niks mee
heb toevallig van het weekend ook bij iemand geweest.
poreuse lassen dat gaat roesten als een gek.
azu-b 250 1973
ami 6 1968
2cv AZAM
Berlingo
dyane 1970

backfire
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door backfire » do 30 apr, 2009 10:40

Niet doen, mijn neefje heeft er 1 gehad en je kunt daar geen nette las mee leggen.
Leuk voor een tuinhekje en verder ook niet. Zonde van de 58 euro.

Baccio
Beginner
Beginner

Bericht door Baccio » vr 22 mei, 2009 21:33

Hallo eenden liefhebbers,
Eindelijk heb ik weer even tijd gevonden op iets op de site te zetten. Ik werk wel rustig aan door maar heb niet altijd de tijd om dit dan ook op de site te ztten. Mede omdat ik geen IT er ben en liever een hamer vast heb dan een toestenbord.
Omdat er toch wel bedenkingen waren over het lasapparaat heb ik er toch maar van af gezien. Bij hetzelfde bedrijf was een ander apparaat in de aanbieding, een mig 135, (geen straaljager) een apparaat dat meerdere standen heeft. Hiermee is het eendenstaal te lassen maar het valt niet mee. Nu ben ik geen lasser en doe dit dus voor het eerst. Maar gaten branden gaat sneller dan boren dat heb ik wel gemerkt. Er zitten van de kleine CO2 flesjes bij maar die zijn verdomd snel leeg. Ik ga toch maar op zoek naar een gebruikte grotere hervulbare fles. Maar goed ik heb inmiddels wat plaatjes en platen op maat gemaakt en in de koets gebakken. (als je het naderhand afslijpt zie je daar niets van) Daarna geplamuurd en gespoten. Ik ben niet ontevreden. De voetenbak is ook vervangen. Ik heb bij een bedrijf hier in de buurt een plaat laten knippen en laten omvouwen in de juiste hoek. Daarna deze plaat er in gelast en afgewerkt.
Afbeelding

Verder heb ik de voetenbak voorzien van dak rubber, jawel dat schoot me 's nachts te binnen toen ik naar het plafond lag te staren.
Ik heb in de voetenbak, rubbertroid gesmolten/gebrand zoals ze dat op platte daken doen.
Daar kan toch nooit, nou ja de eerste paar jaren, meer iets aan komen. Ik vond het wel een aardig idee.
Afbeelding
Verder is de raamlijst ook weer toonbaar geworden.
Stukje er in gelast, geplamuurd, gegrond en gespoten. Ik heb trouwens
spuitbussen gevonden met RAL kleur 3002. Deze past prima bij het originele rood.
Afbeelding
en na een paar uur noeste arbeid:
Afbeelding
Verder een paar plaatjes op maat gemaakt in er in gelast:
Afbeelding
kartonnen malletje.
Afbeelding
En dan in metaal.
Afbeelding
dan het koffer ook maar inorde gemaakt
Afbeelding
Afbeelding
Alles staat klaar. Morgen gaat de koets weer op het nieuwe chassis en kan ik gaan afwerken
Afbeelding
Kijk eens daar zet hij toch grote ogen op. Twee chrome Donkervoort koplampen. Lijkt me een leuke "eye catcher"

Ik zal proberen eens wat vaker tijd te maken om iets op deze site te zetten.
Tenslotte heb ik heel veel waardevolle info van jullie op deze site kunnen vinden.
Ik blijf me toch zorgen maken over de voorste trekstangen van de veerpotten. Deze staan toch erg schuin naar beneden gericht. Daar waar ze uit de potten komen, raken ze bijna de onderkant van de geleidebussen. Ik zal ff snel een foto maken dan weten jullie wat ik bedoel. Ik heb hem al een behoorlijk stuk aangedraaid maar nog steeds raken ze de bussen.
Afbeelding
Wat is hier het probleem en belangrijker weet iemand hoe ik dit oplos ?
Anatra rossa

Plaats reactie